24 Reacties

8 maanden geleden

-edit mod Eliza- reactie weggehaald, het vragen/delen van betaalde content is niet toegestaan

8 maanden geleden

Onze baby had dit ook! Zij is van 17/12. We zijn begonnen met potjes en dat gaat super goed en ze wil alleen maar meer en meer

8 maanden geleden

Ik volg ook mama Roos kookt en onze baby wilde ook echt al eten. Liet dezelfde signalen zien. Ze vindt het heerlijk! Dus helemaal top. Wij begonnen wel met 1/2 lepeltjes ipv meteen een heel “blokje”. Begonnen met 4,5 maand!

8 maanden geleden

Reactie op kimdegraaf

Ik volg ook mama Roos kookt en onze baby wilde ook echt al eten. Liet dezel ...
En na hoelang ben je gaan opbouwen om meer te geven staat dit ook in het schema?

8 maanden geleden

Reactie op dey24

-edit mod Eliza- reactie weggehaald, het vragen/delen van betaalde content ...
-edit mod Eliza- reactie weggehaald, het vragen/delen van betaalde content is niet toegestaan

8 maanden geleden

Reactie op MJDK

-edit mod Eliza- reactie weggehaald, het vragen/delen van betaalde content ...

8 maanden geleden

Reactie op inara1998

En na hoelang ben je gaan opbouwen om meer te geven staat dit ook in het sc ...
Je mag het hele blokje geven, maar ik doe dit op gevoel. Dag 1 moet ze vaak wennen aan de smaak dus wil ze toch niet zoveel. Dag 2&3 kijk ik wat ze zelf wil.

8 maanden geleden

Waarom gebruiken jullie geen potjes?

8 maanden geleden

Reactie op Froukjeloen

Waarom gebruiken jullie geen potjes?
Ik vind het fijner om het zelf te bereiden met verse biologische groentes. Ook zitten in potjes vaak meerdere ingrediënten en toevoegingen die ik niet nodig vind😊 Het zal vast weleens voorkomen dat ik een potje zal geven als ik buiten ben en niks bij me heb.

8 maanden geleden

Reactie op inara1998

Ik vind het fijner om het zelf te bereiden met verse biologische groentes. ...
Dezelfde reden hier! Ik wil graag dat ze pure smaken leert kennen

8 maanden geleden

Reactie op kimdegraaf

Dezelfde reden hier! Ik wil graag dat ze pure smaken leert kennen
De pure smaken zou ook mijn voornaamste reden zijn

8 maanden geleden

Hi, Even een reminder dat het delen van betaalde content niet is toegestaan op het forum,dit kan zelfs strafbaar zijn. Ook het delen van privégegevens is niet toegestaan. We willen het forum veilig houden voor iedereen en hebben in het verleden helaas nare ervaringen gehad, zoals oplichting en stalking. Let hier dus goed op alsjeblieft. Liefs Eliza

8 maanden geleden

Wij zitten nu op dag 20 van fase 1. Vind het tot nu toe heel fijn dus ga hierna ook zeker fase 2 nog opvolgen. Wij gebruiken geen potjes omdat we pure smaken willen leren. Tenzij we straks een weekendje weg zijn enzo, dan wel een keer een potje. Maar thuis gewoon zelf maken

8 maanden geleden

Hebben jullie weleens gelezenn dat potjes beter zijn?

8 maanden geleden

Reactie op Froukjeloen

Waar heb je gelezen dat dit “beter” is?

8 maanden geleden

Reactie op kimdegraaf

Waar heb je gelezen dat dit “beter” is?
Was laatst in het nieuws en keuringsdienst van waarde

8 maanden geleden

Reactie op Froukjeloen

Was laatst in het nieuws en keuringsdienst van waarde
Die aflevering heb ik gekeken. Maar dat was niet helemaal de conclusie. Potjes zijn goed door de strenge eisen, maar biologisch zelf koken ook. Er is dus niet iets “beter”. Maar de pure smaken leren kan vaak alleen door zelf te koken ☺️

8 maanden geleden

Reactie op Froukjeloen

Nou dat klopt niet helemaal. Op sommige vlakken zou je kunnen zeggen dat het beter is (strenge eisen aan de groentes) maar op andere vlakken juist weer niet (pure smaken, toevoegingen)

8 maanden geleden

Op het voedingscentrum staat goed uitgewerkt welke signalen je baby laat zien als ze klaar zijn ervoor! O.a. met minimale steun kunnen zitten, hoofdje goed rechtop houden (dus ook niet licht kantelen naar de zijkant of voren) en dat de kokhalsreflex naar achteren schuift én ze interesse hebben in je eten. Dit kan ergens tussen 4-6 maanden zijn, ik gok dat het dan ook een teken is dat de darmpjes er klaar voor zijn! Elk kind ontwikkelt zich immers anders 😊 https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/eerste-hapjes/de-oefenhapjes-4-tot-6-maanden-.aspx

8 maanden geleden

Nog misschien een kleine (financiële/praktische) reden om met eigen keuken te beginnen ipv de potjes. Aan het begin eet de baby 1/2 lepeltje tot max een paar lepeltjes. En ja, ik kan het geopende potje waarschijnlijk een paar dagen bewaren in de koelkast (mits ik niet direct eten uit het potje allemaal opwarm en geef aaan het kindje maar steeds een paar lepeltjes im een bakje uithaal en die opwarm - dat us ivm bacteriën). Maar ik wil 1 smaak geven zo'n 3-4 dagen en dan switchen naar een andere soort groente/fruit. Als ik het steeds met een potje doe, dan mag ik halve potjes steeds weggooien. En verspilling houd ik persoonlijk niet van. Daarnaast ik vind potjes helemaal geen probleem, als mijn baby kan in 1 keer zo'n halve potje opeten. 😉👍 Dan geef ik 1 potje in 2 dagen als ik zelf niet heb gekookt. Heel handig en niets mis mee. Maar niet altijd. Aan het andere hand - het idee is toch dat de baby vanaf 1 jaar 'met de pot mee eet'. Als mijn dochtertje niet went aan ons gezinskeuken en alleen maar op de potjes, het is dan heel lastig opeens te beginnen met 12 maanden ermee. Jong aangeleerd.... 🤭