33 Reacties
5 dagen geleden
Reactie op anoukvkeulen
Ik heb 2 keer in de week controle ben 37+1 en heb dit vanaf week 34
Waarvan 1x bij de gynaecoloog in het ziekenhuis en 1x per week bij de verloskundigepraktijk
5 dagen geleden
Ik kom alleen bij de gynaecoloog, niet bij de verloskundige in het ziekenhuis. Bij 26 weken medisch geworden. Toen controles bij 26-30-34. Volgende week bij 36.
Ik denk dat ik daarna geen controle meer heb eigenlijk, ik krijg eind 38e week een keizersnede.
5 dagen geleden
Ik heb inderdaad iedere week een controle met echo bij de gynaecoloog
5 dagen geleden
Ik ben al vanaf het begin medisch tot aan 20 weken had Ik om de 4 weken controle en nu om de 2 weken en vanaf 36 weken word het bij mij elke week.
5 dagen geleden
Ongeveer iedere week, maar soms komt het planningstechnisch net even beter uit. Denk dat het wel uitgangspunt is de laatste weken maar een weekje later of overslaan kan ook gebeuren. Ik hen deze week geen afspraak gehad maar vlg wk weer 2 achter elkaar toevallig, waarvan 1 met gynaecoloog. Kwam zo uit omdat ik nog een 3e vk moest ontmoeten.
5 dagen geleden
Ik denk dat de reden van medisch zijn ook belangrijk is. Ik heb placenta previa marginalis, dus de placenta ligt tegen de uitgang aan. Niet ervoor. Ik mag daarom niet vaginaal bevallen en bloedverlies betekent mogelijk acute problemen.
Ondanks dat loopt alles op rolletjes. Ik ben nog geen druppel bloed verloren, kindje groeit prachtig op de lijn, alle controles zijn uit het boekje.
Ik snap helemaal dat ze mij minder vaak hoeven te zien dan iemand met een kindje met groei problemen, of andere dingen die je veel strenger moet controleren.
Mijn enige risico is bloedverlies, dat merk ik natuurlijk dan meteen en dan moet ik ook direct bellen. Extra controles gaan daarin het verschil niet maken.
5 dagen geleden
Reactie op Pinguinlover
Ik denk dat de reden van medisch zijn ook belangrijk is. Ik heb placenta pr ...
Ja snap wat je bedoeld. Maar als je bij de verloskundige loopt, word je ook iedere week gezien vanaf 36/37 week. Even ligging checken, hartje, bloeddruk. Dus waarom zou dat dan niet bij het ziekenhuis zijn. Ik ben ook geen hoogrisico patiënt meer, maar dat zijn de zwangeren bij verloskundigen ook niet.
5 dagen geleden
Het is denk ik alles wat al gezegd was en een combinatie ervan. Ik ben medisch nu vooral voor de risico op hoge bloeddruk. Daarnaast moet ik in ziekenhuis bevallen doordat ik grote risico (15%) heb op bloedingen tijden het bevallen (vorige keer 3,5 liter bloed verloren). Daarom is het nu ook prima als ik 1 week oversla met controles, als ik maar kom bloeddruk meten (en als ik bel bij alle gied bekende alarm signalen). Ook planning technisch was het handig om de volgende week controle bij de gynaecoloog te overslaan, zodat ze de week erna kan ontsluiting controleren (of er is) en de datum van inleiding goed plannen (eventueel eerst een ballonnetje inbrengen). Alles klinkt logisch en ik maak me niet zorgen dat ik 1 week niet hoef naar een controle. De baby groeit ool prima, volgens de gemiddelde lijn en vandaag nog hartje goed gehoord te kloppen. Ik bekijk het zo: ik heb een weekje 'vrij'. 🤭😅🫣🤣
5 dagen geleden
Reactie op Flower221
Ja snap wat je bedoeld. Maar als je bij de verloskundige loopt, word je ook ...
Misschien zodat ze de tijd hebben voor wel de hoog risico patiënten? Want die zitten allemaal bij hun natuurlijk.
Verder geen idee, je kan het vragen natuurlijk. Kan ook dat jouw drie weken net vervelende planning is, dat de 35+3 jouw 36 weken afspraak was, en dat daardoor door de dagen nu een week extra in geslopen is ofzo?
5 dagen geleden
Reactie op Lenka2021
Het is denk ik alles wat al gezegd was en een combinatie ervan. Ik ben medi ...
Ik zou 1 weekje overslaan ook helemaal niet erg vinden hoor, maar 3 weken er tussen vind ik persoonlijk iets te lang vanwege meerdere redenen. Dus ga maandag wel eventjes bellen of ik met 37 weken nog tussendoor kan komen!
5 dagen geleden
Reactie op Marnet2013
Ik ben al vanaf het begin medisch tot aan 20 weken had Ik om de 4 weken con ...
Dit is bij mij ook inderdaad precies zo!
5 dagen geleden
Ik heb om de 2 weken controle en dit blijft zo tot aan geplande keizersnede
5 dagen geleden
Reactie op M_1986
Bij mijn verloskundige:
In het begin van de zwangerschap zijn de controles ...
Ja hier precies hetzelfde alleen dan bij de gynaecoloog.