33 Reacties

5 dagen geleden

Ik ben vanaf 21 weken medisch geworden (ivm mijn schildklier) en ben vanaf dat moment elke 2 weken controle gekomen. Dit blijft zo tot aan de bevalling.

5 dagen geleden

Ik ben sinds begin medisch, maar heb 35.6 controle gehad, en 37.6 weer, en 38.6 ook al gepland. Momenteel zit ik op 37.2. Ligt ook aan de groei vd baby, mijn baby is momenteel 3,5 kg bij 35.6 weken.

5 dagen geleden

Ik ben sinds week 25 medisch geworden door hoge bloeddruk en zwangerschapsdiabetes. Ik heb sindsdien elke twee weken controle. Nu ben ik 36+2 volgende week donderdag de laatste groeiecho en ctg met 37 weken want ik wordt die zaterdag ingeleid

5 dagen geleden

Reactie op Pinguinlover

Ik denk dat de reden van medisch zijn ook belangrijk is. Ik heb placenta pr ...
Mag ik vragen hoe veel mm van de uitgang ? Ik heb nu van verloskundige, echoscopiste en gynaecoloog 3 verschillende dingen gehoord en maak mij behoorlijk druk omdat ze willen dat ik gewoon vaginaal beval. Maar mijn gevoel zegt dat het niet oke is...

5 dagen geleden

Sinds week 16 moet ik iedere twee weken heen. Elke maand een groei echo en iedere keer een check voor het hartje. Vanaf week 37 moet ik iedere week.

5 dagen geleden

Reactie op mm2511

Sinds week 16 moet ik iedere twee weken heen. Elke maand een groei echo en ...
Heb een autoimuunziekte trouwens. Kindje kan een hartafwijking krijgen, afbouw groei, placenta minder werking etc. ze monitoren mij heel streng.

5 dagen geleden

Reactie op svadam1993

Mag ik vragen hoe veel mm van de uitgang ? Ik heb nu van verloskundige, ec ...
Ja hoor, natuurlijk mag je dat vragen. Ik zit op 1-2 mm. Dus echt veel te weinig. Ik zie alleen de gynaecoloog, verder niemand anders. Zij geeft aan dat je vanaf 10mm vaginaal kan bevallen maar dan wel medisch. Vanaf 20mm mag je terug naar je eigen verloskundige. Misschien helpt die informatie?

4 dagen geleden

Twee keer per week echo’s en controles en elke dag ctg. Kindje heeft een gastroschisis

4 dagen geleden

Ik ben medisch maar hoef (gelukkig) maar 1x per 4 weken.

4 dagen geleden

Ik heb elke 2 weken afspraken

4 dagen geleden

Vind dat ook vrij lang inderdaad. Ik kwam vanaf 28 weken ongeveer om de week en in principe vanaf 37 weken elke week maar vanwege mijn vorige 2 zwangerschappen kom ik vanaf 35 weken elke week. Bij de vorige 2 zwangerschappen werd ik medisch maar kwam ik ook om de week (wekelijkse afspraken bij beide niet gered 🫣)

6 uur geleden

Reactie op Pinguinlover

Ja hoor, natuurlijk mag je dat vragen. Ik zit op 1-2 mm. Dus echt veel te w ...
Dankjewel, bij mij 1.8 mm. Vind het toch heel spannend om normaal (medisch) te bevallen.... een keizersnede voelt veiliger