49 Reacties
17 dagen geleden
Zoontje onverwachts dysmatuur geboren met P7.
Dus nu extra controles.
Ze is van P31 met 20 wekenecho naar P7 gegaan met pretecho op 27 weken.
Met de uitgebreide echo bij de verloskundige kwam de verloskundige om P11 met 28 weken en P23 met 30 weken.
Hier schommelt het dus heel erg.
Wij zijn inderdaad beiden klein. Uit onderzoek bij de eerste bleek inderdaad dat 1 bloedvat niet goed werkte. Waardoor ik deze zwangerschap op 12 weken gestart ben met Ascal.
Ik ben benieuwd naar de volgende echo.
17 dagen geleden
Reactie op SL1993
Dat blijft ook spannend dan ja. Had je zoontje wel een goede start na de ge ...
Ja hele goede start.
Niet onder geboortegewicht geweest en kon zich gelijk op temperatuur houden.
Hele sterke jongen al vanaf de geboorte.
Nu nog klein, onderaan de curve maar loopt voor in ontwikkeling
17 dagen geleden
Ik weet helaas niet welke P mijn dochtertje is, maar met 29 weken de groeiecho gehad en toen was haar bovenbenen te klein (onder de lijn) bij 13 en 20 weken echo was ze al aan de kleine kant tegen de onderste lijn maar nog erboven. Doorgestuurd naar de gynaecoloog, mijn doppler meeting is helaas elke keer verhoogd en moet daarom 3x per week ctg en elke week doppler meeting en om de 2 weken de groeiecho. Gister heb vervelende nieuw gekregen dat ze haar met een keizersnede gaan halen sws met 37 weken (ik ben vandaag 34 weken). Aankomende maandag weer de groeiecho, als hieruit komt dat ze niet gegroeid is kunnen ze haar zelfs al eerder gaan halen. Ik moet zeggen dat ik het wel stressvol vind op het moment.
17 dagen geleden
Mijn 1e dochtertje p4 , geboren met 39 weken. Ze was klein maar heel sterk. Ze zat en zit prima in haar eigen curve. Waren geen afwijkingen aan placenta. Na de geboorte 2 dagen langer in ziekenhuis gebleven omdat ze moest aankomen met bijvoeding. Uiteindelijk volledige borst voeding gegeven.Ik en ook mijn partner zijn allebei niet lang wij maken gewoon gezonde kleine kindjes.
17 dagen geleden
Reactie op KimberlyJohn
Ik weet helaas niet welke P mijn dochtertje is, maar met 29 weken de groeie ...
Wat spannend ook, ook zo veel controles. Elke keer maar afwachten wat er weer gezien wordt en wat er besloten wordt. Veel succes de komende tijd. Kan me heel goed voorstellen dat het stressvol is.
17 dagen geleden
Hier ook een klein kindje. De 20 weken echo was in orde, zelfs boven gemiddeld. Met 33 weken doorgestuurd naar het ziekenhuis ivm vermoeden groeiachterstand. Daar gemeten op p11. Twee weken later (35+3) weer een groeiecho, nu p3.. ben nu 36 weken. Inderdaad ook elke week dopler, die is tot nu toe gelukkig goed. Volgende week weer een groeiecho en dan volgt ook de beslissing over inleiden.
17 dagen geleden
Hier ook een kleine man. Met 20weken lag hij paar daagjes achter maar ik ben zelf ook enorm klein van bouw dus we dachten er niks van. Toen opgenomen in het ziekenhuis wegens verwachtte vroeggeboorte en daar erachter gekomen dat de kleine man op P3 staat. Nu bijna 33 weken en hij zit op 1200 gram.. als hij zo slecht blijft groeien word ik ingeleid met 37 weken, als hij blijft groeien in zijn eigen lijn met 38 weken en als hij opeens heel goed gaat groeien 39 weken. Guo’s ook allemaal goed alleen verminder vruchtwater. Morgen weer controle en groeiecho ben benieuwd op de kleine man wat is aangekomen 😅 hoe gaat het met jullie mentaal? Merk dat het hier toch wel spannend is het “niks weten”
17 dagen geleden
Reactie op dey24
Hier ook een kleine man. Met 20weken lag hij paar daagjes achter maar ik be ...
Spannende tijd he. Ik merk dat ik het mentaal erg lastig vind. Spelen hormonen ook vast een rol bij ,rationeel denken is dan soms lastig... "wat als er toch iets met het kindje is"... soms maak ik mezelf helemaal gek. Andere dagen denk ik: "ik ben klein, mijn man is klein, de baby groeit op haar eigen lijn prima door, niks aan de hand". Ik denk dat het spannend blijft tot ze geboren is. Ik geloof niet dat het voor die tijd rustig wordt in m'n koppie :)
17 dagen geleden
Reactie op SL1993
Spannende tijd he. Ik merk dat ik het mentaal erg lastig vind. Spelen hormo ...
Wel heel fijn dat je de duidelijkheid al hebt dat ze sowieso met 37 weken geboren word. Zo kan je je rustig focussen op het klaarmaken van alles en mentaal voorbereiden. Is jullie ook verteld tot hoelang ze ongeveer in het ziekenhuis moet blijven? Bij ons werd gezegd waarschijnlijk tot rond de uitgerekende datum dus 2/3 weken.
17 dagen geleden
Hier tijdens een groei echo bij 28 weken doorverwezen naar regionaal ziekenhuis voor wekelijkse doppler metingen en tweewekelijkse groei echo’s vanwege onder de P10. Bij 32 weken GUO in een universitair ziekenhuis gehad omdat het beentje heel erge groei achterstand had. Tijdens de GUO bleek alles echter normaal te zijn. Netjes P20. De gynaecoloog die de GUO uitgevoerd heeft dacht zelfs dat ze in het regionale ziekenhuis het armpje ipv beentje gemeten hadden… Je kan je voorstellen dat ik wat sceptisch geworden ben tov groei echo’s. De waarden kunnen per echoscopist zo verschillen. Ik snap dat ze voorzichtig willen zijn maar voor ons is het onnodig een enorm stressvolle maand geweest. Nu ben ik 34 weken zwanger en zijn we gewoon terug bij de verloskundige. De baby groeit goed verder, zonder alle zorgen van doppler metingen en echo’s.
17 dagen geleden
Hier ook een kleine baby (net onder de p10) terwijl ik zelf 1,80 ben… doppler en groeiecho’s gehad in het ziekenhuis en daar bleek ze wel gewoon in haar lijn te groeien. Dus gewoon een kleine baby. Mocht sinds vorige week (33 weken) daarom weer terug naar de verloskundige. Dus nu moet ik het maar loslaten😅
17 dagen geleden
Hier zitten we steeds op het randje, vindt het erg spannend. Met 24 weken hadden we een reguliere controle, hier bleek dat het hartje niet helemaal oke klonk. Na verder onderzoek bleek ook dat we van P44 bij de 20 weken echo naar P9 waren gegaan in ongeveer 5 weken. Geen enkele duidelijke aanleiding gevonden met waarom dit is gebeurt. Het hartje is ondertussen goed, ze gokte op rijping en dat klopte gelukkig ook. Sinds dien elke 2 weken een groei echo en waren met 30 weken een P14 maar met 32 weken toch weer naar P11 gezakt dus het blijft spannend.
17 dagen geleden
Hier onverwachts met 42 weken een dysmatuur kindje, P5. Onduidelijk wat de reden is en vanaf wanneer zijn groei is gaan afwijken. Gelukkig deed hij het direct goed. De extra glucose metingen waren ook goed en zijn temperatuur kon hij met een extra kruikje goed op peil houden.
Nu krijgen we extra groeiecho's. Tot nu toe groeit ze goed, maar omdat ons eerste kindje ook eerst normaal leek te groeien willen ze nu goed in de gaten houden of ze misschien toch ergens later gaat afwijken.
Ik slik ook al sinds 12 weken aspirine, dus misschien groeit zij nu wel netjes en gaat ze niet afwijken.
Ik en mijn zusjes waren zelf ook allemaal niet zo groot bij de geboorte, dus mogelijk is het ook een beetje aanleg en hebben we gewoon kleine baby's haha.
9 dagen geleden
Reactie op Lo2003
Hoe gaat het nu met je? Onze dochter loopt ook achter in groei en krijg nu ...
Heel spannend hier, vorige week weer groei echo gehad, gewicht is P4 buikje P0.9 hoofdje P10 en beentjes P19. Ook is de doorbloeding af aan het zwakken dus het is echt controle tot controle kijken 😅 bij jou?