78 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb hetzelfde. Nu 21+3 en echt een goed zichtbare buik. Krijg ook best al veel opmerkingen. Is mijn tweede kindje en draag echt naar voren toe. Gelukkig niet veel vervelende opmerkingen gehad, maar vind het zelf wel een ding...dat ik inderdaad denk 'ben pas net over de helft, hoe ga ik dat volhouden op m'n werk' 😅 maar goed. Ben nu ook in 3 weken 2,5 kg aangekomen en weet ook dat het straks weer wat minder hard gaat. Dus komt helemaal goed!

3 maanden geleden

Oh heeeel herkenbaar! Hier ook 23 weken zwanger en al een flinke buik. Merk dat ik er bijna onzeker van word als mensen zeggen; je hebt al een hele dikke buik of niet? Weet je zeker dat er geen 2 in zitten? Ondanks dat ik mega trots ben op mn buik merk ik dat die zulke opmerkingen lastig vind, stom he?

3 maanden geleden

Ik kreeg vandaag een aantal keer de vraag of ik wel zeker weet dat ik zwanger ben omdat ik geen buik heb, of ik wel eet en goed ben voor mn baby.... Dus ben bang dat het beide kanten op gaat. Lekker loslaten je moet gewoon goed voor jezelf zorgen en je kleine dat is het enige wat telt💕

3 maanden geleden

Reactie op eefjeeB

Oh heeeel herkenbaar! Hier ook 23 weken zwanger en al een flinke buik. Merk ...
Ja nou precies hetzelfde hoor! Ben super trots, maar het voelt gewoon ongemakkelijk en brutaal soms wat mensen zeggen. Het is ons lichaam en zij zijn geen verloskundigen. Dus waarom dan die mening toch?

3 maanden geleden

Reactie op boelwijksaar

Ik kreeg vandaag een aantal keer de vraag of ik wel zeker weet dat ik zwang ...
Nou dat zijn ook gekke reacties inderdaad. Precies, we zorgen lekker voor onszelf en onze kleintjes en dat is alles wat telt 💕

3 maanden geleden

Ik herken dit heel erg! Heb al meerdere keren te horen gekregen of ik wel zeker weet dat het er maar 1 is. Waarop ik het in het begin weg lachte maar nu tegenwoordig de vraag terug stel en dan zie je ze ineens schikken. Ik had gister op een verjaardag voor het eerst ook te maken met mensen die ineens aan me buik zaten dat ik ook zei uhm sorry maar het is nog steeds mijn lichaam wil je daar van af blijven? En dan word je al snel afgesnauwd of gek aan gekeken

3 maanden geleden

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap letterlijk gehad dat een bekende "heeeey dikkkkeee" naar me riep midden in de stad. Je maakt de raarste dingen mee 😅😅

3 maanden geleden

Hier ook, ik ging langs de fietsenwinkel. Dus hij vroeg vriendelijk wanneer ben je uitgerekend, ik in december. Zoooo dan heb je al een flinke buik.. was toen ongeveer 20 weken zwanger ik oh ja bedankt😂

3 maanden geleden

Helemaal met je eens Maria! Ik vind het ook echt bizar hoe mensen zodra je zwanger bent totaal geen gene meer hebben in wat ze zeggen over je lichaam. Terwijl dat normaal echt not done is. Ik krijg nu met 23 weken al vaak de vraag hoe lang ik nog moet, ipv hoe ver ik ben. Alsof ik al op 35 weken zit ofzo. En dan die veelbetekenende blikken naar mijn buik en dan de opmerking ‘zo, dat is al een flinke buik voor 23 weken…’ Ik ga dit bij het volgende afdelingsoverleg ook iig bij mijn team aangeven dat die opmerkingen voor mij niet hoeven. Ook al zijn ze goed bedoeld.

3 maanden geleden

Opmerking over je lichaam zijn sws irritant!! Soms vraag ik me af waar ze de brutaliteit vandaan halen. Toen wij het de familie hadden vertelt (14 weken toen) hoorde ik van me schoon oma van “ik vond je al wat voller sinds de laatste keer dat ik je zag” dan denk ik echt van okee?? Is dit nou een compliment? Ben nu 23 weken en in vergelijking met de gemiddelde vrouw best een kleine buik. Moeten mensen ook wat van zeggen kan ook heel vervelend zijn.

3 maanden geleden

Jaa helaas heb je van die mensen die echt de meest rare dingen zeggen. De ergsten zijn degene die random een hand op je buik leggen 😬 moet zeggen dat het voordeel is dat mensen voor je opstaan in de bus! Niet te veel van aantrekken. Ik heb ook vaak juist veel onbekende mensen gehad die ineens over hun eigen kinderen beginnen. Dat is juist weer de leuke kant!

3 maanden geleden

Hier weinig buik. Normaal heb ik er geen nu met 21 weken lijk ik gewoon iets voller. Ik zie het zelf natuurlijk wel. Maar begrijp dat andere het niet zien. Greep uit de reacties: je kunt wel zeggen dat je zwanger bent maar daar geloven we niets van. Die echo’s kan je ook van het internet halen. Jij wordt ook niet dik hè? Hoeveel kg ben je al aangekomen? (In week 11) Maak je geen zorgen over de buik. Die komt vanzelf. (Nadat ze zelf naar mijn buik gevraagd hebben. Ik vind het zelf best relaxed zonder grote buik) Bij de laatste echo gehoord dat vruchtwater qua volume goed is. En de kleine zelfs wat voorloopt op de groei. (Maar prima voor onze lengte). Dus het zegt allemaal weinig. Buik of geen buik. Ik zie het maar als meeleven en vind het relatief vermakelijk. En ik begrijp ook wel dat als ik minder buik heb dan gemiddeld of verwacht, mensen daar iets van zeggen.

3 maanden geleden

Pff ja ik snap ook niet dat mensen de vrijheid en ruimte voelen om opmerkingen over iemands lijf te maken. Mijn borsten zijn bijvoorbeeld echt enorm gegroeid. Had al flinke borsten maar nu al helemaal. Ik voel mezelf er best onzeker over en vind het verre van leuk ofzo. Sommige topjes doe ik ook niet meer aan omdat ik het too much vindt. Vrienden en familie voelen schijnbaar gewoon de ruimte om er hard om te lachen en opmerkingen over te maken 😅. Mijn broer zag me laatst aan komen lopen en hij begint gewoon keihard te lachen vanwege m’n grote borsten.

3 maanden geleden

Reactie op Sammyy92

Pff ja ik snap ook niet dat mensen de vrijheid en ruimte voelen om opmerkin ...
Ohh wat naar… zo gek dat mensen niet in zien dat je best onzeker kunt zijn over grote borsten. Alleen omdat de media zegt dat groot beter en sexy is. Wil niet zeggen dat jij er ook blij en comfortabel mee moet zijn. En iemand uitlachen om zijn/haar lijf is sowieso kortzichtig… Jouw lichaam is druk bezig nieuw leven te maken. Dat is super bijzonder en wat er aan veranderingen komen is buiten jouw macht. Zo jammer dat jouw omgeving daar geen begrip voor heeft en jou daar zo niet in steunt. *hug*

3 maanden geleden

Reactie op Sammyy92

Pff ja ik snap ook niet dat mensen de vrijheid en ruimte voelen om opmerkin ...
Omg ja, ik had laatst ook op een familieverjaardag dat iemand er een grap over maakte. Wat normaal niet echt de humor is binnen onze familie. Gelukkig vond de rest het niet per se leuk maar ugh waarom praat je over mijn borsten?!? Vind ik nog erger dan over mijn buik. (Ik had ook altijd al een grote cup en die is nog groter geworden...) Gisteren was ik ook op mij werk (vrij informeel kantoor) en ik had een strak topje aan, niet laag uitgesneden of zo maar ook niet verhullend, en toen dacht ik ineens: kán dit wel? Of loop ik er nou onbehoorlijk bij? Puur omdat m'n borsten zo groot zijn, als ik een kleine cup had gehad, had ik dat niet gedacht. Maar ja, moet ik me dan gaan verhullen? Ugh! Goed, ik dwaal af, maar jullie merken dat het leeft 🥲 Maar om terug te komen op de buik, wat een irritante opmerkingen, MariaCS. Ik snap echt niet dat mensen zo brutaal zijn! Ik vind mensen over het algemeen ook erg vrijpostig over de grootte van mijn buik. Ik ga meestal dan maar zo 'jaaaa dik hè ik snap het ook niet', vooral om wat maar te zeggen, want ik durf ook niet zo goed te zeggen 'ugh, hallo' (en tegelijkertijd denk ik ergene ook... wat maakt het uit, laat ze maar.) Maar ik vind het wel altijd onsympathiek van de mensen, dus het blijft wel een beetje knagen. Ik ben ook nog aan het nadenken over wat nou het beste is om te doen...

3 maanden geleden

Reactie op Wire

Omg ja, ik had laatst ook op een familieverjaardag dat iemand er een grap o ...
Ja het is zo dubbel toch? Want je wordt er ook door overvallen. Ik heb vaak pas daarna dat ik voel dat ik het wat onprettig vond. En om nou te reageren met “dat vind ik onbeschoft” voelt ook weer te veel. Sowieso goed om lekker van me af te laten glijden, maar ik denk dat we af en toe ook wel mogen aangeven dat het je een ongemakkelijk gevoel geeft dat er zo met een ‘oordeel’ naar ons lichaam word gekeken. Ja we zijn trots, maar trek je conclusies maar lekker thuis en niet in ons gezicht 😅

3 maanden geleden

Reactie op Wire

Omg ja, ik had laatst ook op een familieverjaardag dat iemand er een grap o ...
Haha ik heb precies t zelfde dilemma. Normaal een cup E met slank postuur en nu is het al een ruime H. Echt enorm, niet normaal! compleet uit proportie! Kan niet wachten tot m’n buik enorm is dan vallen mn borsten tenminste minder op. Als ik naar een werkafspraak ga doe ik toch echt iets ruimer zittends aan.. en dan thuis waar ik zelf zin in heb.

3 maanden geleden

Herkenbaar. Wanneer men tegenwoordig vraagt hoever ik ben zeg ik: al over de helft. Zo sluit ik al wat opmerkingen uit. En wanneer ik een opmerking krijg over de grootte dan zeg ik: ik ben zwanger, wat is jouw excuus. Of, bij mij is het tijdelijk ;) ik word echt vrij lullig tegenwoordig 😅 Onlangs ook een collega: zo jij bent al goed aangekomen! Gelukkig zei mijn gezicht al voldoende en corrigeerde zij zich snel. Werd onlangs ook aangesproken met bolle. Heb daar heel kort en duidelijk op gereageerd met, nee niet van gediend. Wanneer mensen mijn reactie wegwuiven maak ik daar ook een opmerking over. Hun leuk goed bedoelde opmerking is de zoveelste van de dag en gewoon niet leuk. Meestal dimmen ze daarna wel in.

3 maanden geleden

Reactie op Nugget 000

Herkenbaar. Wanneer men tegenwoordig vraagt hoever ik ben zeg ik: al over d ...
Goed hoor dat je dat gewoon laat kennen! Laatst zij iemand dat ik dik begin te worden. Ik zeg ik word niet dik? Ik ben zwanger! Dat is anders.

3 maanden geleden

Heel herkenbaar ik kreeg met mijn eerste steeds te horen joh het lijkt wel of je een tweeling krijgt zo groot is je buik erg vervelend al helemaal aangezien mijn dochter een klein mapje was dat zelfs te klein was voor de maxicosi verkleiner