78 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op chelsea1992

Heel herkenbaar ik kreeg met mijn eerste steeds te horen joh het lijkt wel ...
Mupje

3 maanden geleden

Ik heb ook een aardig groot buikje. Vorige zwangerschap ook gehad. Niks mis mee. Krijg er eigenlijk altijd wel positieve reacties op. Nou zei laatst uitgerekend mijn schoonmoeder. Krijg je een tweeling ofzo. Ze is altijd sarcastisch, ben het wel gewend, maar leuk is anders. Nee zit er echt maar 1 in zei ik. Weet je niet zegt ze dan 🙄 En dat met 23w en inmiddels paar echo's verder. Lekker laten kletsen denk ik maar 😄

3 maanden geleden

Afgelopen dinsdag kreeg ik even Een belediging van een ouder op het werk. Het leek of ik heel dik was. Ik vertelde dat ik 22 weken zwanger ben. Enige wat ik kreeg was een blik en gefeliciteerd. Nou en bedankt.

3 maanden geleden

Gister met mijn nichtje van 6 gebeld vanaf vakantie. Ze wilde graag de babybuik zien. Maar dit viel haar nogal tegen… lijkt alsof je gewoon te veel gegeten hebt. Was haar reactie😂

3 maanden geleden

Bij mijn wordt ook gezegd: zo bijna aan het beide zeker? Of zijn het er niet weer twee? (mij eerste is een tweeling) Zo jij hebt al een aardige buik zeg. Ik word een beetje moe van die opmerking. Merk dat ik er kort op antwoord.

3 maanden geleden

Reactie op Dylana1407

Afgelopen dinsdag kreeg ik even Een belediging van een ouder op het werk. ...
Zei ze dat je heel dik leek??

VRIEND

3 maanden geleden

Ik krijg continue de vraag of ik zeker weet dat het geen tweeling is. En gister of ik geen watermeloen had ingeslikt… Heb ook al een flinke buik. Ik lach maar een beetje awkward en zeg voorderest niet eens echt wat. Heb het grapje nu wel gehoord.

3 maanden geleden

Reactie op MariaCS

Zei ze dat je heel dik leek??
Ja helaas wel. Ik had voor de zwangerschap een klein buikje zag je amper. Kreeg de opmerking zo na me hoofd gegooid. Thuis heb ik echt voor de spiegel gestaan of ik echt wel zwanger leek😔 Door zo iets wordt je echt onzeker

3 maanden geleden

Reactie op Dylana1407

Ja helaas wel. Ik had voor de zwangerschap een klein buikje zag je amper. K ...
Nou…. Mensen zijn soms zo brutaal :( dat zeg je toch niet.. laat het je niet onzeker maken hoor. Mensen flappen alles er maar uit.

3 maanden geleden

Reactie op Myrthe 94

Gister met mijn nichtje van 6 gebeld vanaf vakantie. Ze wilde graag de baby ...
Hahaha love kinderen hun reacties

3 maanden geleden

Reactie op MomAy

Ik krijg continue de vraag of ik zeker weet dat het geen tweeling is. En gi ...
Nou echt vervelend en flauw ook zeg! Zou ook geneigd zijn om te zeggen: “nou ja nu je het zegt, ik had een watermeloen gekocht en die was ik opeens kwijt!”

3 maanden geleden

Ik ben nu 20+4 en laatst zei iemand '' wow jij bent echt dik, dat mag ik wel zeggen toch omdat je zwanger bent?'' En soms krijg ik idd ook de vraag "weet je zeker dat het er echt maar eentje is". Af en toe best vervelend. Ik ben trots op mijn buik maar sommige denken dat ze alles zomaar kunnen zeggen..

3 maanden geleden

Ohjaaaa pfff haha heb je effe 🤣 tijdens mijn eerste zwangerschap van alles te horen gekregen. Zelfs buren die aan het vissen waren of ik wellicht al eerder in verwachting was, want er 'was een klein buikje te zien'. Noujazeg, had waarschijnlijk al paar weken wat minder op mijn eten gelet ofzo 🤣 maar hoe durven mensen dat zo te vragen denk ik dan? Tijdens mijn eerste zwangerschap ook veel opmerkingen over mijn buik maar ook 4/5/6 maanden mijn zwangerschap paar felicitaties gehad dat mijn zoontje blijkbaar al grote broer wordt, zelfs bij het consultatiebureau 😁 toen ik liet merken dat ik die opmerking zeer ongepast vond, zei ze: Oh sorry, je lijkt wel echt weer zwanger... Terwijl ze het daar wel moeten weten dat iedere mama wel weer anders gebouwd is en dat de één sneller weer in shape is dan de ander!? 🤣 En nu bij mijn tweede zwangerschap met 9 weken al te horen gekregen dat ik 'zo'n enorme buik' heb... En nu ben ik 24 weken en het lijk inderdaad dat ik al bijna moet gaan bevallen 🤣 was ik gister op een festival en kreeg ik wel vaker de vraag of ik niet bijna moet gaan bevallen. En zelfs mensen die dan even hun hand op mijn buik leggen want 'tjeeeeee je hebt het wel zwaar he meid???' hahahah nou raap me op hoor 🤣🤣😭 bemoei je lekker met je eigen denk ik dan...

3 maanden geleden

Beide kanten is niet fijn, en kan onzeker maken. Zeker als je geen vergelijking hebt van een eerdere zwangerschap. Ik krijg vaak te horen dat ik een bescheiden buikje heb. Doordat ik in het begin vrij opgeblazen was, lijkt hij amper gegroeid tov toen. Merk toch dat ik elke keer wat onzeker wordt van zo'n opmerking, ook omdat je rond deze termijn (24 weken) al een tijdje geen bevestigende echo meer hebt gehad (laatste was ik net 19 weken). Ga ik me ineens afvragen of alles wel lekker groeit van binnen. Zo vervelend als mensen zich met dit soort dingen bemoeien :/

3 maanden geleden

Oh hou op. Ik had het vanmorgen twee keer. De eerste was e huisarts, die vroeg hoe ik eruit zou zijn als ik richting de 40 weken zou gaan. De tweede was een volslagen onbekende in het ziekenhuis. Eerst zei ze nog heel netjes oh het zal wel heel warm zijn voor een zwangere, hoelang moet je nog? Bij ehm tot december 😂. Toen vond ze het ook nodig om aan te geven dat ik al een behoorlijke buik heb. De grootte van je buik zegt niks over de grootte van je kindje. Maar die bemoeizucht, verschrikkelijk

3 maanden geleden

Heel herkenbaar.. ik krijg ook regelmatig te horen dat ik een flinke buik heb, maar hoor ook vaak van mensen dat ik een hele mooie buik heb. Dat maakt het dan weer allemaal goed.

3 maanden geleden

Reactie op Hen3anne

Oh hou op. Ik had het vanmorgen twee keer. De eerste was e huisarts, die vr ...
Ja indd die bemoeizucht! Wat gek ook van de huisarts 🥴

3 maanden geleden

Reactie op BabyKartijoatmo

Ik ben nu 20+4 en laatst zei iemand '' wow jij bent echt dik, dat mag ik we ...
Ja dat is het inderdaad. Mensen denken, nu dat je zwanger bent, dat alles maar gezegd mag worden.. dat vind ik zo verbazingwekkend.

2 maanden geleden

Een collega van mijn werk zei bij 18 weken 'we kunnen je straks rollen' 😂. Ik zie de grap er wel van in ben ook zwanger van een tweeling. Maar ergens vind ik het groter worden heel spannend en vind ik veel opmerkingen ook niet heel fijn.

2 maanden geleden

Bij mij ga je het nu ook steeds beter zien en mijn buik was al niet meer plat na vorige bevalling vier jaar geleden. En ik vind dat mensen echt moeten nadenken voor ze iets zeggen. Het zijn vaak oude generaties die opmerkingen geven, mannen of vrouwen zonder kind, valt mij vaak op. Ik als zwangere weet gewoon dat ik dat soort opmerkingen niet hoor te maken