78 Reacties
2 maanden geleden
Ik krijg daarentegen van collega’s juist te horen dat ze mijn buik bij deze termijn (24w) wel groter hadden verwacht 🙈 men voelt zich inderdaad vrij om alles maar te zeggen en om je te beoordelen. Daar zit je als zwangere eigenlijk echt niet op te wachten. Ik krijg ook veel positieve complimenten over een “zwangerschapsgloed” maar ook daar van denk ik zo voel ik me helemaal niet. Ach ja sommige mensen proberen ook gewoon contact te maken.
2 maanden geleden
Ow ik snap je helemaal! Ik zit op 24 weken, en krijg wekelijks van klanten te horen of we wel zeker weten of er 1 in zit en geen 2 omdat ik zn dikke buik heb... heel leuk ook om te horen... not. Probeer het maar langs me heen te laten gaan
2 maanden geleden
Reactie op Zaw88
Beide kanten is niet fijn, en kan onzeker maken. Zeker als je geen vergelij ...
Oh zo herkenbaar! Ik hoor ook alleen maar 'jeetje bescheiden buikje voor 24 weken'. Alsof je hier zelf wat aan kunt doen:( ieder mens is anders gelukkig, maar vervelend is het soms wel
2 maanden geleden
Heel erg herkenbaar ik kreeg bij 16 weken al te horen op het werk van zozo je buik groeit aardig weet je zeker dat er geen 2 in zitten en dat beloofd nog wat voor de hele zwangerschap ben inmiddels 21 weken
2 maanden geleden
Heel herkenbaar! Nu 24 weken zwanger van een tweeling, en mijn buik is inderdaad al flink! Maar echt iédereen heeft er een mening over en voelt zich genoodzaakt er een opmerking over te maken. Ik laat het maar een beetje gaan en trek me er niet veel van aan, maar kan me voorstellen dat anderen daar wel onzeker van kunnen worden.
2 maanden geleden
Ook ik vind dit echt super vervelend. Zo veel mensen met een mening over je lichaam. Enkel merkte ik dat me er druk om maken me niet veel goeds deed, en dus heb ik er een nieuwe hobby van gemaakt: maak het zo ongemakkelijk of raar mogenlijk!
Laats had ik dan eindelijk een moment waarop ik wat kon bedenken, een dame op de markt met een kinder kraampje vroeg me hoe ver ik ben (fout nummer 1, ik beantwoorden dat, voortaan zeg ik dat het niets uit maakt mits ze me vertellen dat ze het mooi vinden wat ze zien) met mijn antwoord dat ik 22 weken zwanger ben kwam uiteraard haar mening over de grote can mijn buik. En daar was het, mijn moment. Ik voelde een idee opkomen. "Ja, ik snap het, ik koop dan wel maar 1 rompertje, maar het is een tweeling. Besloten enkel de leukste te houden. Bedankt he, doei!"
Ik heb hier enorm van gelachen, en ben vastberaden veel meer van dit soort minstens net zo suffe opmerkingen te gaan maken. Soms ben ik met mijn man ze alvast aan het bedenken haha!
2 maanden geleden
Oh heel herkenbaar. Even voor de duidelijkheid: ik vind het heel leuk als iemand mijn buik opmerkt en aangeeft dat het goed te zien is. Maar ik kreeg laatst ook een vervolg opmerking van een familielid (tante van mijn partner): 'maar.. dan word jij toch heel groot aan het eind? Ik dacht dat dit meestal de grootte was van zwangere vrouwen bij 40 weken?'
Nu weet ik wie het tegen mij zegt (ze heeft zelf geen kinderen en is nooit zwanger geweest), maar ik kan me niet voorstellen dat je zelf tijdens het uitspreken van zo'n opmerking niet kan bedenken dat dit niet leuk is om te zeggen.
2 maanden geleden
Zojuist bij het consultatiebureau met mijn zoontje van 3,5 jaar. Ik kom er voor HEM en de verpleegkundige richt zich in eerste instantie tot mij: soooow zeg, knap hoor dat je er zelf bent, hoelang moet je nog? (Dus ik begin innerlijk alweer te zuchten... 🤣) ik zeg: nou uhm ik moet nog ongeveer 3 maanden. Zegt zij: 'ooooohhh meeeen je niet! Ik dacht die gaat binnenkort bevallen, zo'n grote buik heb jij, jeetje, poehpoeh!'
Zo vermoeiend 😁
2 maanden geleden
Och vind dit ook zo vermoeiend. Bij mijn eerste zwangerschap ook gehad indd. “Zeker dat er geen twee of drie in zitten?!” .
Ik heb er ook echt moeite mee dat mensen iets vinden van je lichaam en dat ook uitspreken. Als ik niet zwanger ben, doen ze het in Iedergeval niet uitspreken.
Nu zeg ik standaard dat ik een Vila aan het bouwen ben 🙃
één maand geleden
Reactie op Btlyp
Wat ook vervelend is het tegenovergestelde, dat je hoort dat het allemaal n ...
Ja precies ik heb mensen die niet geloven hoe ver ik ben of oh groeit de baby wel goed
één maand geleden
Haha ja het kan soms zo bot overkomen. ‘Soooo je buik is goed gegroeid’ ‘Sooo je bent zelf ook wel wat kilootjes aangekomen hè, zou je er niet alvast een beetje op gaan letten. Na de bevalling moet het er ook weer af hè’. ‘Zou je niet nu al wat aan beweging gaan doen?’ (Ik ben nu zo’n 12 kilo aangekomen met 31 weken zwanger).
Zelf vind ik het ook lastig dat mensen zeggen: jaa het kan nog verkeerd gaan hè. Bij 38 weken kan het ook nog fout gaan of tijdens de bevalling.
Haha mensen zijn schijnbaar eerder negatief dan positief. 😅 in mijn omgeving dan…
één maand geleden
Reactie op Kruumelke
Zojuist bij het consultatiebureau met mijn zoontje van 3,5 jaar. Ik kom er ...
Wauw. Echt waar wauw. Haha lekker aardig ook. Ben benieuwd… was het een vrouw van middelbare leeftijd 😂