78 Reacties
één maand geleden
Reactie op 3024
Ik geef eigenlijk gewoon een snauw terug als het me niet bevalt: bijv. ‘wee ...
Wat goed van jou! Ik merk toch altijd in het moment zelf dat ik een beetje overrompelt raak en dan denk ik achteraf van shit ik had echt me bek open moeten trekken! Ook naar de mensen die bv aan je buik willen zitten zomaar??
één maand geleden
Vandaag had ik trouwens ineens het besef dat mensen die opmerkingen over de buik misschien heel anders bedoelen/ervaren. Sommige mensen zie je niet zo veel en dan ineens zien ze hoe groot je buik al is. Vandaag zei ik van ja, volgende maand ga ik ook alweer met verlof. En dan valt ineens het kwartje. Denk dat het tijdsbesef van buitenstaanders hetgeen is wat ze vooral verbaast niet zozeer de omvang van je buik. Bij ons is letterlijk een maand zichtbaar verstreken hihi en veel mensen die hebben dat minder door. Helpt wel dat er nu ook kerst en sinterklaas spullen in de winkels ligt. Wan ja, dat is ook in december! 🤪
één maand geleden
Reactie op Woozychris
Haha ja het kan soms zo bot overkomen. ‘Soooo je buik is goed gegroeid’ ‘So ...
Ja dit heb ik met mijn familie ook gehad. Was 23 kilo aangekomen de vorige keer. En alleen maar 💩opmerkingen van hun gehad, ook de week na de bevalling. Toen ik 15 kilo kwijt was in de eerst maanden, waren ze allemaal zo verbaasd. Dat was misschien nog wel erger ook. Had echt zo iets van, het interesseert me nul wat he van mijn lichaam vind. Ik was er ook echt niet mee bezig. Trek er nu dus al helemaal niks meer van aan. Zijn zelf allemaal mensen die ontzettend onzeker over hun eigen lichaam en gewicht zijn. Maar de mensen die dus random opmerkingen over de grootte van je buik maken zijn wel echt anders voor mij.
één maand geleden
Reactie op kirstensuzanne
Wat goed van jou! Ik merk toch altijd in het moment zelf dat ik een beetje ...
Degen die zomaar, zonder vragen ook maar een vinger richting buik uitsteekt, krijgt direct mijn hand die het weert. Dat is echt een verdedigingsmechanisme die ik sowieso in me heb, gelukkig. In zeven maanden hebben alleen mijn man, een vriendin, mijn broer en moeder aan mijn buik gezeten. Ik ben gelukkig adrem van mezelf, maar oefenen met vlot reageren zou kunnen helpen!
één maand geleden
Reactie op 🍋 SunflowerApplepie 🍋
Vandaag had ik trouwens ineens het besef dat mensen die opmerkingen over de ...
Klopt ook wel, en vaak is het ook een goedbedoelde reactie maar mensen beseffen niet hoe een reactie overkomt op de ander. Woorden doen er toe en daarom is het goed om er iets op terug te zeggen of er later op terug te komen dat je een opmerking niet prettig vond
VRIEND
één maand geleden
Vandaag toch wel het bijzonderste meegemaakt. Mijn buik is echt al gigantisch…
Loop net de supermarkt uit, komt een vrouw voorbij gelopen en die lacht en zegt daar komt de tafel. Ik nog om mij heen kijken of ik een tafel zie. Ze bedoelde mijn buik.. 🥲
Het boeit me niet, maar ik snap gewoon niet hoe je er bij komt dit te zeggen tegen iemand..
één maand geleden
Reactie op MomAy
Vandaag toch wel het bijzonderste meegemaakt. Mijn buik is echt al gigantis ...
Wat is dat nou voor een opmerking😭😭😂😂 en van een vreemde. Zo brutaal jeejte…
één maand geleden
Reactie op 🍋 SunflowerApplepie 🍋
Vandaag had ik trouwens ineens het besef dat mensen die opmerkingen over de ...
Deze roze bubbel is vandaag overigens ook gebarsten toen een mannelijke collega zei voor de zoveelste keer: moet het bureau straks om je heen uitzagen. En ik zo van ja: volgende maand ook met verlof en hij van, weet je zeker dat het geen tweeling is 🫠 nou,, echt als ik het verhaal van MomAy dan lees denk ik.. wat een onbeschofte mensen zeg!! Snap het ook niet gewoon. Echt val iemand anders lastig 😬
één maand geleden
Reactie op Kruumelke
Zojuist bij het consultatiebureau met mijn zoontje van 3,5 jaar. Ik kom er ...
Nouja zeg, zeker als je daar werkt moet je toch weten dat dit niet netjes is en je moet nadenken over wat je zegt?! Ik krijg ook steeds te horen na een weekje: zooo je buik is al weer flink gegroeid he?? Dan denk ik toch: oh echt is t zo erg? Moet toch wat opletten misschien... pff alsof ik geen andere dingen aan mn hoofd heb nu🤪
één maand geleden
Ik had vandaag een leuke. Werk in een winkel met een short voor en dan het touw voor geknoopt boven mijn buik. Dus die zie wel goed en 32 weken, dus is ook wel goed aanwezig.
Komt er een klant en die zegt; oh je weet dat je 4 weken van te voren met verlof moet he. Onverantwoord dit.
Dus ik zeg, ja daarom ga ik ook 6 weken van te voren ober 1,5 week.
Zij: oh ja je buik is ook zo groot dacht echt dat het elk moment kan gebeuren
één maand geleden
Bij mij vorige week op het werk tijdens kantoordag, collega uit mijn team ziet mij voor het eerst, omdat ze terug is van een wereldreis. Na het handen schudden en begroeten kijkt ze naar mijn buik: sooooooooooow heeeey, verwacht jij een drieling of een vierling??? Poaaaaah. Scheelt dat de rest van je lichaam wel slank is gebleven! Poehpoeeeehhhh!!! (De hele afdeling kon van dit dramatisch tafereeltje meegenieten 😂). Ik kon wel door de grond zakken. Wat bezielt je. Al krijg ik een vijfling, wat boeit het. Ik ken je niet eens. Wát een binnenkomer zeg 🙈
één maand geleden
Reactie op Kruumelke
Bij mij vorige week op het werk tijdens kantoordag, collega uit mijn team z ...
Zo overdreven ook, wat gek he, ik vraag me dan toch altijd af wat er bij mensen door hun hoofd gaan dat ze denken dat het oke is om op zon manier lichamelijke dingen te benadrukken. Alleen omdat wij zwanger zijn denken ze dus dat het oke is?? Normaal zeggen mensen namelijk niet van jeetje wat ben jij dik! Vaak alleen als ze denken/weten dat je zwanger bent. Vind dat echt zo bizar om over na te denken. Soms denk ik ook wel wat van anderen maar dat ik dat dan ook echt uitspreek?? Absoluut niet
één maand geleden
Reactie op Aapjes
Ik had vandaag een leuke. Werk in een winkel met een short voor en dan het ...
Dit herken ik zo. 😂 Klanten zeggen als ze mij een dag niet hebben gezien, oooh ik dacht dat je al met verlof was. Of moet jij nog niet met verlof? Want het zit er toch wel aan te komen he.
Ehh nee ik moet nog wel een tijdje werken oh.