Hi lieve mensen!
Ik ben nu 23 weken zwanger en mijn buikje is lekker aan het groeien. Nu begint het te komen dat mensen het heel erg goed zien en daar op reageren. De meeste reacties zijn hartstikke leuk. Ik ben ook heel erg trots op m’n buik. Maar sommige reacties vind ik vervelend. En ik denk dat er nog vele gaan komen, aangezien ik nog een tijdje moet 😂
Ik heb gehoord dat de buik groot is en dat ik een grote baby heb. Dat is beide niet waar. Je kan natuurlijk van mening zijn dat mijn buik al groot is, maar ieder lichaam is anders. Mijn baarmoeder is volgens mijn verloskundige van normale grootte. En de baby is bij elke meting gemiddeld geschat.
Ik ben nu niet bang dat mijn baby te groot is of mijn buik. Beide mag en kan zo zijn. En dat is echt helemaal prima. Maar de analyse vind ik vervelend.
Zo zei iemand gisteren bij het zien van mijn buik dat je het nu al echt goed kunt zien (vind ik leuk!) en vervolgens dat, omdat ik nog even moet, de buik wel heeel groot zou worden. Die van haar was ook heel groot zei ze daarna, als een soort ‘geruststelling’ ofzo…(?)
Nogmaals, het maakt mij niet onzeker. Maar ik vind het wel storend. Want mensen zeggen toch iets over je lichaam, in je gezicht. Ik vind het ongemakkelijk. Ik ben nu veel aan het nadenken over wat ik op sommige van die momenten tegen mensen kan zeggen. Zodat mensen zich misschien wat bewuster worden van de dingen die ze tegen een zwangere vrouw zeggen. Misschien maakt het mij (over een tijdje) of iemand anders namelijk wel onzeker.
Het zal vast allemaal goed bedoeld zijn, maar ik vind dat je niet alles leuk hoeft te vinden wat goed bedoeld is 🤓
Is dit herkenbaar voor jullie?
Hoe reageren jullie of wat zeggen jullie?