8 Reacties

3 maanden geleden

Denk dat je ook niet goed kan zien hoeveel je bloed en het lijkt me echt vies ondergoed dat je langer draagt en er bloed in komt 😆

3 maanden geleden

Ik zou het niet doen ivm de hygiëne. Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je nog bloed. Na mijn eerste bevalling heb ik 2 dagen het dikke maandverband gebruikt en daarna was het net zoveel als een normale menstruatie. Sommige mensen bloeden 6weken lang heel veel.

3 maanden geleden

De kraamzorg raadde dat af voor de eerste paar dagen. Als het daarna wat minder is kun je het wel gaan gebruiken.

3 maanden geleden

Als je je ondergoed net zo vaak wisselt als je met een maandverband zou doen de eerste dagen na de bevalling lijkt het mij het zelfde? Maandverband broeit ook omdat er plastic in zit dus voor mijn gevoel hetzelfde..

3 maanden geleden

Ik zou het zelf niet doen, ook omdat de hoeveelheid (in mijn geval) vele malen meer is dan een normale menstruatie. Qua hygiëne lijkt het mij inderdaad ook niet heel fris en ik vind menstruatieondergoed ook behoorlijk knellen. Dit lijkt ook niet heel comfortabel en goed voor de hechtingen. Ik heb wekenlang met van die HEMA oma onderbroeken gelopen met daarin kraamverband. Dit vond ik ook het meest comfortabel

3 maanden geleden

Reactie op Pietjejan

Als je je ondergoed net zo vaak wisselt als je met een maandverband zou doe ...
Daarom gebruik je de eerste dagen geen maandverband maar kraamverbanden.

3 maanden geleden

Ja ik heb na mijn eerste bevalling maar weinig gevloeid, veel minder dan een normale menstruatie zelfs denk ik. Maar twijfel wanneer je die overstap veilig kan maken, want ik bleef lang na druppelen en dan ben je dat dikke kraamverband wel beu!

3 maanden geleden

Reactie op M_1986

Daarom gebruik je de eerste dagen geen maandverband maar kraamverbanden.
Ja dat bedoel ik! Ben zelf nog niet bevallen dus heb alle woorden nog niet ;)