9 Reacties
8 uur geleden
Luister vooral naar je lichaam. Mijn eerste kwam met 35 + 4 weken. Ze wilde mij sochtends naar huis sturen maar dat wilde ik niet. Ook bij mij was niet alles af.
Om 11 uur had ik 6 cm ontsluiting en om 1 uur was ze geboren.
Na 5 dagen ziekenhuis mochten we naar huis. Zij sliep toch naast mij in de co sleeper. Daardoor kon ik daarna gewoon de andere dingetjes doen.
7 uur geleden
Ow wat spannend! Het gaat vast helemaal goed komen. Toi toi toi. Vorige keer overviel de komst van onze dochter ons precies op deze manier met gebroken vliezen. Uiteindelijk duurde het nog twee dagen en konden we nog dingen regelen zoals een cosleeper aanschaffen etc hehe. Ik zag de gebroken vliezen als een soort aankondiging die we dan alvast van haar kregen en dat was genoeg tijd om er mentaal klaar voor te zijn. Onze kleertjes waren ook niet gewassen en dat maakte allemaal niet meer uit. Heel veel sterkte en hoor graag hoe het verder gaat :) liefs
6 uur geleden
Wat zijn jullie lief! Bedankt voor jullie berichtjes en ervaringen, dat geeft me goede hoop dat het allemaal goed gaatkomen. Het overviel me nogal, zag het totaal niet aankomen vanavond en ik heb wel 20x geroepen 'dit kan nog helemaal niet! De baby moet nog even blijven zitten! Schat, we hebben nog NIKS klaarstaan, hoe dan!!!' 😂 inmiddels is de paniek in mezelf wat gekalmeerd, ook mede door jullie berichtjes en om te lezen dat wij heus niet de enigen zijn die met 35 weken nog niet alles op orde hebben thuis (en mentaal zich nog niet helemaal hadden voorbereid 😜). Ik probeer al de hele tijd wat te slapen, maar het gaat maar moeizaam. Ik sliep net wel eventjes, maar toen kwam er weer een golf vruchtwater eruit en kon ik mezelf weer gaan verschonen 😜 dan ga ik maar weer schaapjes tellen, to be continued... 💙
4 uur geleden
Heel veel succes hopelijk blijft je baby nog even zitten! Ik heb dit precies het zelfde gehad inclusief alle stress over de spulletjes 🤣 mijn vliezen braken met 29 weken. Uiteindelijk is hij met 34+1 geboren. Die spullen zijn niet het ergste🙊 en mijn man doet heel erg zijn best om dingetjes klaar te zetten
19 minuten geleden
Nouuu, alsof ik het einde van mijn eerste zwangerschap nalees! Zo begon het bij mij ook (maar dan met 36+2 en in de vroege morgen).
Je mindset is goed zeg, hou je dat vast, win je al zo veel. Het komt wel goed. Wij moesten thuis ook nog wat op orde brengen maar de kraamzorg kan jullie daar ook bij helpen.
Bij mij keek niemand op of om van onze beperkte voorbereiding op de bevalling. Het gebeurt soms gewoon zo.
Vanaf 34 weken dacht ik: een vroeggeboorte komt vast goed. Maak je nu geen zorgen, focus op rust en de komende bevalling. En ervaring heb je al! Succes!!