Hi iedereen,
Ik moet het even van mij af schrijven. Al de hele zwangerschap heb ik het voorgevoel dat ons mannetje eerder gaat komen. Ons eerste zoontje is zonder complicaties met 39+2 geboren. Paar dagen geleden hield ik opeens veel vocht vast, bij mijn eerste zwangerschap gebeurde dit pas met 36/37 weken. Ook voelde ik me de afgelopen dagen erg emotioneel en niet mezelf. Ook de voorweeën waren begonnen. Ik en mijn man hadden wel het idee dat ik rond de 38 weken zou gaan bevallen. Vanavond wilde ik lekker gaan slapen, had me nog een theetje gezet en ik zit net in bed, wilde een slokje thee nemen en toen liep het langs mijn benen 😂 ik sprong op en je kon bijna zwemmen op de bovenverdieping, haha. Ik helemaal in paniek, want: de vluchttas stond nog niet klaar, de babykamer is nog niet helemaal af, de kleertjes zijn nog niet gewassen, want ik heb sinds deze week pas verlof en wilde voor volgende week alles af hebben, want ja, genoeg tijd, ben dan pas 36 weken..... 😂 Hals over kop een weekendtas gevuld met wat kleding en verzorgingsspullen en hup met de verloskundige naar het ziekenhuis. Nu moet ik hier de komende 24 uur blijven en gaan ze me regelmatig monitoren en gaan ze afwachten of er weeën komen. Ik heb soms wel krampen, hoop zo dat het mannetje nog 1 a 2 weken blijft zitten, maar wederom zegt mijn voorgevoel dat we binnenkort met ons viertjes zullen zijn. Ik vind het heel erg spannend, wilde deze keer zo graag thuis bevallen, maar ik moet me erbij neerleggen dat ik vanaf nu medisch ben. En dat het thuis nog niet klaar is voor de komst van onze kleine man... Dat komt linksom of rechtsom ook wel goed 😅 We gaan het meemaken de komende 24 uur... Stiekem hoop ik dat ik een paar daagjes nog naar huis mag, dan kan ik tenminste nog de nodige dingetjes gaan wassen en klaar gaan maken. En als dat niet zo is, dan is het maar zo... Dit kleintje heeft mijn hele zwangerschap al geleerd/ erop gewezen om dingen meer los te laten en nu lijkt het erop dat 'loslaten' écht de rode draad van de gehele zwangerschap is. Dan ga ik nu maar proberen te slapen. Manlief ligt al te snurken op zijn heerlijke ziekenhuis slaapbank 😂 Wordt vervolgd... 💙