29 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op mm2511

Oh jeetje ook zo naar! Ja had ik ook ging van 0 naar 100 door inleiding. Be ...
Wat fijn dat je je deze keer goed voelt! Ik ook, het eerste trimester bij mijn zoontje was vreselijk, deze keer vergeet ik steeds dat ik zwanger ben 😂 niks loos!

5 maanden geleden

Reactie op Littlemanmay2022

Wat fijn dat je je deze keer goed voelt! Ik ook, het eerste trimester bij m ...
Hier andersom denk nu een jongen vorige keer meisje 😂 hahah wat grappig! Klopt heb ik ook gister zei ze je bent echt zwanger hoor!! 😆

5 maanden geleden

Heel begrijpelijk, had ik mijn eerste zwangerschap ook! Ik kan je aanraden bevallenalseenbaas te volgen op insta (voorheen via het account van Niravandijk). Zij biedt een online cursus aan en die gaf zoveel heldere uitleg en informatie! Voelde mij echt enorm goed voorbereid! En je hebt er zelf echt meer invloed op dan er soms gesuggereerd wordt. Toevallig of niet heb ik een hele fijne bevalling mogen hebben. Ps. Ook een aanrader voor iedereen met eerdere traumatische ervaringen in bevallen 😘

5 maanden geleden

Reactie op Lottiee

Heel begrijpelijk, had ik mijn eerste zwangerschap ook! Ik kan je aanraden ...
Mijn eerste bevalling was aardig traumatisch, ik dacht toen 'ik zie het allemaal wel' dus ik was 0,0 voorbereid... Nou achteraf wel veel spijt van gehad. Alhoewel de dingen die zijn gebeurd echt niet aan mij te wijten zijn, maar nu bij mijn tweede bevalling ben ik indd ook van plan om de cursus van Nina te volgen. Vanaf de hoeveelste zwangerschapsweek ben jij met Nina's cursus begonnen? In ieder geval fijn om te lezen dat jij er zo positief over bent! 😊

5 maanden geleden

Wij hebben een bevallingscursus gedaan en dat was echt mega fijn! Al je vragen kun je daar stellen en alles wordt goed uitgelegd. Op de dag zelf was ik daardoor echt zen! Kan het iedereen aanraden.

2 maanden geleden

Ben er mee bezig maar meer op hoe ik het deze keer ga doen vorige bevalling was een inleiding met beenweeen Ik twijfel of ik deze keer een ruggenprik wil alleen de vorige keer heb ik een morfinepomp gehad maar daar werd ik zo high van dat vond ik achteraf ook niet fijn

2 maanden geleden

Ik ben met rug weeën (de hel) naar het ziekenhuis uit eindelijk gegaan want ik moest die ruggebprik hebben! Man wat een opluchting was dat.. heerlijk! En niks aan overgehouden er van. Ik wil het straks weer dat weet ik zeker.

2 maanden geleden

Wat ik je echt kan aanraden is om de podcast 'adem in, adem uit' te luisteren. Je krijgt dan een super realistisch beeld van hoe bevallingen er helemaal verschillend uit kunnen zien. Ik wilde zelf een thuisbevalling, hands off, zonder pijnstilling, geen oxytocine prik en geen plakkertje/schroefje op t hoofd. Uiteindelijk werd t een ziekenhuisbevalling omdat mn dochter in het vruchtwater had gepoept. Vervolgens had ik écht een ruggenprik nodig en heeft ze ook een plakkertje gehad, kreeg ik weer opwekkers en een oxytocine prik en een knip... En hoe zwaar het ook was, het is geen traumatische ervaring geweest. Je kan natuurlijk heel goed bedenken van tevoren hoe je het het liefste wil, maar het is ook goed om te bedenken dat alles zomaar alles kan lopen. De podcast heeft mij ontzettend geholpen om kennis te maken met alle mogelijke scenarios en zorgde ervoor dat ik het hierdoor veel beter op zn beloop kon laten!

2 maanden geleden

Nadat ik een burn-out heb gehad is mijn pijngrens een heel stuk lager geworden. Het lijkt wel alsof er een stuk filter is verdwenen, heel gek. Ik heb voor de vorige bevalling van alles gedaan; yoga, ademhalingstechnieken en een bevalcursus om mij zo goed mogelijk voor te bereiden. Na 3 uur been weeën raakte ik volledig in paniek en had ik helemaal niks meer aan alles wat ik geleerd had tijdens de zwangerschap. Ik kreeg geen lucht meer en begon te hyperventileren. Gelukkig kreeg ik toen een ruggenprik en was de pijn volledig weg en ben ik pijnloos bevallen. Ik maak me nu al druk om de bevalling en ik moet nog wel even. Ik ga een cursus mindfull zwanger en bevallen doen van 7 weken en ik hoop dat dat me gaat helpen. Mocht iemand anders nog tips hebben dan hoor ik dat graag 🥲