5 Reacties
2 jaar geleden
Ik snap je gevoel. Ik heb vanaf het begin van de zwangerschap altijd met mijn vriend gesproken over seks hebben.
Het probleem bij mij is dat ik een hematoom in de baarmoeder heb wat constant bruinverlies afgeeft. En ik durf het voor nu ook even niet.
Gisteren heb ik hem gezegd dat ik het leuk zou vinden dat hij mij bijvoorbeeld doet insmeren met de buikolie waar het nodig is. Ik dacht zo betrek ik hem erbij en hebben we als nog die intimiteit met ons 2 tjes. Hij zei al meteen lijkt me een goed idee en je weet dat er vieze dingetjes van komen he. Ik zo is voor mij prima zolang we het rustig aan en stap voor stap iets doen is het goed.
Misschien is dat ook iets voor jullie?
2 jaar geleden
Hierover met elkaar praten is echt belangrijk. Zou mooi zijn als je wat je hier deelt juist met hem deelt. Alleen dan kunnen jullie goed rekening met elkaar houden en inspelen op de behoeften van de ander.
Mijn man en ik hebben helaas al weken geen seks gehad, omdat ik me te beroerd voel, maar doordat we vanaf het begin hier open over praten lukt het ons om het wel op andere manieren gezellig te maken en intiem te zijn op manieren die voor ons allebei prettig zijn.
2 jaar geleden
Mijn vriend en ik heb ook geen seks meer gehad sinds we weten dat we zwanger zijn. Ik heb minder behoefte en hij vind het spannend/eng dat hij wat verkeerd kan doen van binnen.
We weten allebei dat dat natuurlijk niet zo is. Maar wij hoiden het bij heel veel knuffelen en als we het vertrouwen allebei hebben dat het goed zit dan komt het vanzelf wel weer.
Wat hier al meer wat gezegd, praat er met elkaar over 🤗
2 jaar geleden
Hier nu ook minder maar dat komt vooral omdat ik me gewoon niet goed voel. Misselijk, extreem moe, hoofdpijn, opgeblazen gevoel. Vorige zwangerschap kwam het later in de zwangerschap wel weer goed hoor, toen voelde ik me beter.
Maar het belangrijkste is denk ik dat je je gevoel aangeeft bij je partner. Misschien zoekt hij met een reden geen toenadering en is dat uit de lucht als je het hebt besproken