8 Reacties

één maand geleden

Ik werk ook wat minder. Ik heb het zelf gewoon medegedeeld op het werk dat ik +/- 1 dag minder ga werken. De uren die ik niet werk worden inderdaad aangevuld door het uwv. Wel belangrijk dat jij je zwangerschaps verklaring al hebt ingeleverd bij je werkgever.

één maand geleden

Je meldt je dan ziek voor de uren die je minder werkt. Omdat je ziekmelding komt door de zwangerschap, wordt dit inderdaad gecompenseerd door het uwv. Vaak is het zo dat de werkgever dit regelt. De werkgever blijft dan jouw salaris 100% betalen en de werkgever ontvangt dan de compensatie vanuit het uwv. Dat is de makkelijkste manier. Daarnaast is het de verantwoordelijkheid van jouw werkgever om dit goed te regelen. Dus als hij nog nooit een zwanger iemand in dienst heeft gehad, zal hij zich in de wet- en regelgeving moeten gaan verdiepen 😉

één maand geleden

Reactie op ramoon88

Ik werk ook wat minder. Ik heb het zelf gewoon medegedeeld op het werk dat ...
Ik heb mijn verklaring inderdaad al ingeleverd alleen hier staat op dat ik 4 week van te voren met verlof ga dit moet aangepast worden naar 6 weken moet ik dan een nieuwe verklaring regelen?

één maand geleden

Is het dan niet zo dat je minder verlof uren achteraf overhoud?

één maand geleden

Nee, je bent alleen verplicht om 6 weken voor de uitgerekende datum met zwangerschapsverlof te gaan ipv dat je de keuze hebt om bijvoorbeeld 4 weken van tevoren met verlof te gaan.

één maand geleden

Je hoeft zelf niks te regelen, je werkgever moet jou aanmelden bij het uwv en zij geven dan aan wat zij nodig hebben van zowel je werkgever als van jou. Het uwv belt jou eens in de zoveel weken even hoe t met je gaat maar heb zelf nooit iets van een verklaring moeten laten zien oid.

één maand geleden

Bij mij staat op de zwangerschapsverklaring niet wanneer ik met verlof ga hoor. Er staat alleen de uitgerekende datum op. Dus ip hoef je dan geen nieuwe verklaring te vragen aan de verloskundige

één maand geleden

Ik werk ook minder door zwangerschapklachten. Ik heb samen met mijn werkgever de vragenlijst van het UWV ingevuld, dit kan je werkgever gewoon online vinden. Mijn werkgever krijgt mijn loon van de ziekgemelde uren terug. Ik ben 1 x gebeld door het UWV om te vragen hoe het gaat. Succes met je zwangerschap!