8 Reacties
één maand geleden
Je meldt je dan ziek voor de uren die je minder werkt. Omdat je ziekmelding komt door de zwangerschap, wordt dit inderdaad gecompenseerd door het uwv. Vaak is het zo dat de werkgever dit regelt. De werkgever blijft dan jouw salaris 100% betalen en de werkgever ontvangt dan de compensatie vanuit het uwv. Dat is de makkelijkste manier.
Daarnaast is het de verantwoordelijkheid van jouw werkgever om dit goed te regelen. Dus als hij nog nooit een zwanger iemand in dienst heeft gehad, zal hij zich in de wet- en regelgeving moeten gaan verdiepen 😉
één maand geleden
Reactie op ramoon88
Ik werk ook wat minder. Ik heb het zelf gewoon medegedeeld op het werk dat ...
Ik heb mijn verklaring inderdaad al ingeleverd alleen hier staat op dat ik 4 week van te voren met verlof ga dit moet aangepast worden naar 6 weken moet ik dan een nieuwe verklaring regelen?
één maand geleden
Is het dan niet zo dat je minder verlof uren achteraf overhoud?
één maand geleden
Je hoeft zelf niks te regelen, je werkgever moet jou aanmelden bij het uwv en zij geven dan aan wat zij nodig hebben van zowel je werkgever als van jou.
Het uwv belt jou eens in de zoveel weken even hoe t met je gaat maar heb zelf nooit iets van een verklaring moeten laten zien oid.
één maand geleden
Ik werk ook minder door zwangerschapklachten. Ik heb samen met mijn werkgever de vragenlijst van het UWV ingevuld, dit kan je werkgever gewoon online vinden. Mijn werkgever krijgt mijn loon van de ziekgemelde uren terug. Ik ben 1 x gebeld door het UWV om te vragen hoe het gaat. Succes met je zwangerschap!