11 Reacties

één maand geleden

Ik versta onder molton een onderlaken van deels katoen deels polyester die zorgt dat er extra vocht opgenomen wordt door bijv zweten etc. Dit om je matras te beschermen. Matrasbeschermer denk ik aan een molton met zo'n plastic laagje er nog onder die echt dus geen vocht doorlaat, maar ook niet laat luchten. Fijn als je een peuter hebt die zindelijk moet worden. Dit is mijn eigen interpretatie! Maar met een molton zit je gewoon goed hoor

één maand geleden

Is zeker niet hetzelfde, molton is inderdaad gewoon van katoen/stof en een matrasbeschermer zit een plastic laagje in. Een matrasbeschermer is niet veilig bij een baby, omdat je er snel oververhitting e.d. van krijgt en hogere kans op wiegendood. Ik zou dat dus zelf niet doen, alleen molton en hoeslaken is voldoende.

één maand geleden

Reactie op Pupske2

Is zeker niet hetzelfde, molton is inderdaad gewoon van katoen/stof en een ...
Er zijn wel matrasbeschermers die veilig zijn. Consumentenbond heeft ze getest.

één maand geleden

Matrasbeschermer gebruik je in de laatste weken van de zwangerschap. Als je vliezen breken is je matras niet doorweekt. Ik ging overigens op de rand van het bed zitten toen ik nattigheid voelde en toen ging de rest van het water er bij langs..

één maand geleden

Matrasbeschermer ademt niet, niet doen hoor. Koop een kwalitatief goede, katoenen molton. Daaroverheen je hoeslakentje. Rond de bips kun je tussen molton en hoeslaken nog een extra hydrofiele doek leggen. Ze moeten het echt bont maken wil jij je matras weg willen gooien na een ongelukje.

één maand geleden

En voor je eigen bed: de plastic beschermers in je kraampakket kraken en laten je zweten. Ik heb de antilek-molton gekocht van Ikea. Niet te duur en als je doorhebt dat je vliezen zijn gebroken, z.s.m. van je bed af. Uit ervaring - dat heb je door en dat lukt je wel. Tenzij je kindje nog niet is ingedaald, blijf dan liggen. Maar dan zou ik me niet eens meer drukmaken om een matras eerlijk gezegd!

één maand geleden

Wij hebben de matrasbeschermer gekocht van pretura. Kost wel wat, maar is zonder plastic onderlaag.

één maand geleden

Reactie op escg

En voor je eigen bed: de plastic beschermers in je kraampakket kraken en la ...
Heb je toevallig de IKEA naam hiervan?

één maand geleden

Reactie op hamkaas123

Heb je toevallig de IKEA naam hiervan?
Grusnarv. Is wel polyester, het zal vast ook niet fantastisch zijn, maar voor mij is het voor de relatief korte duur oké.

één maand geleden

Reactie op escg

En voor je eigen bed: de plastic beschermers in je kraampakket kraken en la ...
Haha, fijn dat jij dat door had. Ik werd midden in de nacht wakker. Dacht dat ik naar het toilet moest. Ging op de rand van het bed zitten. En toen ging er een emmer water over de rand van het bed, waar geen beschermer zit. Mijn matras heeft dit wonderwel overleeft. Kindje was half ingedaald.

één maand geleden

Reactie op Ber22

Haha, fijn dat jij dat door had. Ik werd midden in de nacht wakker. Dacht d ...
Oh oeii dat is onverwacht! Dan neem ik terug dat je nog tijd hebt.