13 Reacties
8 dagen geleden
Ik heb gisteren een therapeut benaderd die moxa geeft. Icm voetreflex en de zones gericht op de baarmoeder. Zij zei me dat het wenselijk ik moxa voor de geplande versie uit te voeren. Bbij mij ging dat niet op omdat ze voor mijn geplande versie geen plek had en gelukkig is de baby tijdens de versie wel gedraaid. De verloskundige zei ook beide dingen te ondernemen. Bij beide; wat het niet; schaad het niet (versie een heeeel klein risico) en stuitbevalling of gewone bevallen zien ze wel als groot verschil.
8 dagen geleden
Ik heb het vorige zwangerschap geprobeerd en ik vond het niks. Wij hadden een soort DIY pakketje met de wierook en instructies.
Ik vond het stinken, dus buiten op balkon gedaan. Ik zou het niet nog een keer doen en niet aanraden. Maar wij zijn misschien iets te nuchter ervoor 🤷🏼♀️
7 dagen geleden
Ik heb het de vorige keer gedaan, maar heeft niet geholpen. We hebben een setje meegekregen om het thuis ook te doen. Ik werd er vooral erg ontspannen en slaperig van, dus dat was fijn.
Daarnaast werd "spanning babies" geadviseerd. Dit is een bepaalde houding die je dagelijks kunt doen om de draaiing te stimuleren. Op YouTube kun je daar vanalles over vinden. Dat is minder zweverig en alternatief dan de moxa.
7 dagen geleden
Wij hebben de Moxa therapie gedaan en bij ons heeft het geholpen! Baby was gelukkig gedraaid en al een beetje ingedaald😊
Wij hebben het wel gewoon zelf thuis gedaan
7 dagen geleden
Heb het geprobeerd vond het niets. Huis stonk, kreeg er hoofdpijn van enz.
Echter ze is in de week wel gedraaid of dat daardoor kwam 🤷♀️.
Maar woensdag lag ze dwars. Gisteren in ziekenhuis (ben 37.2) was ze weer met het hoofd naar beneden. Dus wij hebben een turnster in de dop lijkt het. Nu elke week afwachten hoe ze ligt tot indaling..
7 dagen geleden
Mijn kleine meid lag ook in stuit nog met 35 weken. Gelijk had ik een afspraak gemaakt bij een ervaren moxa therapeut. Ik geloof zelf sowieso wel in meer alternatieve geneeswijzen etc maar ik wist niet wat ik moest verwachten. Die sessie was voor mij heel intens ik voelde echt die energie. Na de sessie viel het met gelijk op die dag dat ze anders ging gedragen en bewegen. Kreeg nog moxa mee om thuis verder te gaan want je doet het meerdere dagen (het liefst doet iemand anders het dan bij je) en met mijn 36 weken afspraak was ze gedraaid! Gelukkig. Want een versie had ik geen zin in. Ik zou zeggen het is sowieso het proberen waard. Verloskundige adviseren vaker moxa. Ze zeggen dat het een succes percentage heeft van 70-75%
7 dagen geleden
Mijn kleine lag ook in stuit, maar voor moxa ben ik iets te nuchter, niet gedaan.
Wat bij mij verschil maakte, was absolute ontspanning. Als je dat bereikt met moxa, is dat fantastisch natuurlijk.
Voor mezelf was dat oefeningen doen en daarna een uurtje helemaal niks hoeven en rusten, uit staan.
Hij is gedraaid.
7 dagen geleden
Bij mijn vorige zwangerschap ook gedaan.. Mijn zussen en ik hebben onwijs gelachen en wat bleek; hij was nog gedraaid ook! Of het daardoor kwam of niet, deed er niet meer toe. Leuke middag gehad én een natuurlijke bevalling 😂