10 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Ber22
Als het op een pizza zat mag je aannemen dat het goed verhit is geweest. Te ...
Nee brande m'n vingers er zowat aan, was echt goed heet. (Gelukkig!)
2 jaar geleden
Tip: Even googelen hoe je kan vertellen dat je zwanger bent in het spaans.
Dan kan je dat laten lezen als je weer gaat eten en. Ragen of ze er rekening mee kunnen houden.
Voor nu kan je er niks meer aan veranderen lieve mama. Verder zorg je heel goed voor je zelf en voor je kindje in je buik.
Blijf dat vooral doen.
Geniet van je vakantie
2 jaar geleden
Reactie op myrna2601
...
Vanmiddag met een hamburger (vreetvakantie ja hahaha) zei m'n vriend het in het Engels, maar zo stom met de pizza gewoon ervan uit gegaan dat het veilig was...
Ga er echt meer op letten!
Dank voor je lieve woorden! 🥰
2 jaar geleden
Het gaat erom dat de melk gepasteuriseerd is (=goed verhit) in de kaas. Ook ongepasteuriseerde kaas wordt gepasteuriseerd als je het maar weer goed verhit. Als de mozzarella in het buitenland dus gemaakt is van rauwe koemelk maar daarna goed verhit wordt, is het dus helemaal prima! Je moet dus alleen uitkijken met “rauwe” mozzarella, maar daar ben jij niet aangekomen! Lekker genieten van je pizza en de vakantie!
2 jaar geleden
Reactie op myrna2601
...
Dit is niet echt heel handig. In Spanje zijn de regels echt veel soepeler daar eten zwangere vrouwen rauwe ham, rauwe kazen, salami etc. We zijn in Nederland heel erg streng! Maar een verhitte pizza is niet snel iets mis mee (tenzij met tonijn dan..)
2 jaar geleden
Reactie op BabyIn2022
Dit is niet echt heel handig. In Spanje zijn de regels echt veel soepeler d ...
Nee mee eens inderdaad! Ik heb dit ook ooit in Italië geprobeerd, vragen of de mozzarella gepasteuriseerd was of niet i.v.m. zwangerschap, maar ze keken me echt aan of ik gek was.
De vervolgvraag vanuit hen was of ik witte of rode wijn wilde bij de lunch.. 😅 De "regels" zijn in dat soort landen echt heel anders.
Sowieso kan het op zo'n pizza idd geen kwaad, en bij verse/koude mozzarella moet je je gewoon afvragen of je dat risico wil nemen of niet. Ik heb destijds in Italië gedacht dat alle Italiaanse vrouwen zich ook klem eten aan mozzarella, dus dat het vast niet zoveel kwaad kon.