21 Reacties
8 maanden geleden
Ik snap je angst wij hebben ook muizen nu nog steeds en op het begin zijn ze ook zeker in de box gegaan waar me zoon vaak licht de kraamverzorgende zij je kan niet meer doen dan wassen en even checken voordat je je kindje ergens neer legt plus vroeger in boerderijen waren er ook genoeg muizen en ratten dus je bent gelukkig/jammer niet de enige wij vechten ook op het moment echt tegen een muizen plaag
8 maanden geleden
Reactie op Chey..
Oh bah nou dat boekje waar duidelijk aan geknaagd is zou ik zelf weggooien ...
Dank je voor je reactie! 😊 Ik heb de zachte spullen nu op 60 graden in de was gedaan, flessen zijn uitgekookt... aan het boekje is niet geknaagd, ik denk dat de muis er niet aan heeft gezeten. Ik denk meer... 'maar wat áls' 😶 (ook omdat ik niet zo goed weet hoe ik dit specifieke boekje schoon moet maken, haha)
8 maanden geleden
Reactie op daisyFTM
Ik snap je angst wij hebben ook muizen nu nog steeds en op het begin zijn z ...
Dank je! Pff vervelend he☹️. Ja, aan al die boerderijen en oude huizen probeer ik ook maar te denken, sowieso zijn er genoeg mensen met muizen. Maar wel fijn om te horen dat jouw kraamverzorgende dat heeft gezegd, dat stelt toch een beetje gerust.
Heeft ze toevallig ook iets gezegd over besmettelijkheid van muizenpoep/plas VS als een muis ergens aan gelikt heeft of zo? 😂 ik ben echt bij alles nu bang dat de muis ergens aan gezeten heeft, maar volgens mij gaat het vooral om uitwerpselen, dus hoef ik ook weer niet zo paranoïde te doen. Maar dat weet ik niet zeker...
Sterkte met jouw muizenplaag in ieder geval!! Hopelijk ben je er snel vanaf. In mijn oude huis legden we Watjes met pepermuntolie (van De Tuinen) in hoekjes waar ze vaak kwamen, dat hielp bij ons heel goed om ze daar in ieder geval weg te houden!
8 maanden geleden
Ik wilde ook pepermuntolie noemen! Ooit in een muizenhuis in het verleden heel effectief.
Maar in de buurt van waar je kleine komt, nu ook wel weer heftig.
Voor een zekerheidsgevoel: sluit alles goed op in bakken. Zorg voor goed gesloten deksels, kleine kiezen of gaatjes zijn al genoeg. Muizen kunnen echt verwonderen.
Dat kan ook met melkpoeder(toren) en de fles.
Mocht je bestrijdingsmiddel gebruiken, let dan gordijnen op chocola. Berg het goed op, dat is een antigif.
Succes
8 maanden geleden
Reactie op Wire
Dank je! Pff vervelend he☹️. Ja, aan al die boerderijen en oude huizen prob ...
Jaa er zijn veel dingen wat je kan doen om te te verjagen ze heeft niet echt iets gezegd alleen de plas is denk ik echt besmettelijk maar het is allemaal niet zo heel heftig dat mocht je kindje het aanraken dat er meteen iets gebeurd als je zelf voorzorgs maatregelen neemt kan er niet zo veel gebeuren goed schoonmaken en lekker voordat je je kindje ergens neer zet een schone doek er op leggen dat doe ik en gewoon kijken of er keutels liggen
8 maanden geleden
Reactie op escg
Ik wilde ook pepermuntolie noemen! Ooit in een muizenhuis in het verleden h ...
Hahaha gordijnen met chocola 🤣 ik dacht dat chocola in je gordijnen was misschien dé tip was... maar nooit geweten over die chocola, Bedankt! Ik neem aan dat het niet nodig gaat zijn, pepermuntolie werkte vorige keer echt goed, maar je weet maar nooit.
Dank je ook voor de andere tips! Ja ik ga overal Watjes met pepermuntolie in de woonkamer en voorraadkast leggen, en die haal ik overdag dan weer weg. Zooo hinderlijk dit allemaal.
8 maanden geleden
Reactie op Wire
Hahaha gordijnen met chocola 🤣 ik dacht dat chocola in je gordijnen was mi ...
Hahaha duidelijk zondagochtend hier op het moment van mijn bericht 😂
Diverse bestrijders (op werk en niet thuis nodig, godzijdank) die ik sprak bevestigden het. Hoe ze het verzinnen, want muizen zijn dol op chocola!!
Youtubefilmpjes met kattengeluiden hielp hier ook, beetje maf maar niet schadelijk haha
(Heb ik dit bericht goed getypt?)
8 maanden geleden
Tsja, wat als... Wat als dat muisje inderdaad aan dat boekje gezeten heeft (plas ruik je wel). En je kindje stopt dat in z'n mond. Wat dan? Hoogst waarschijnlijk helemaal niks. Ratten staan erom bekend day ze ziekten over brengen, muizen voor zover ik weet niet. Zojn best schoon opzichzelf. Alleen toxoplasmose, maar dat kan je kat evengoed overbrengen. (En hoeveel katten liggen er wel niet stiekem in de box?). Toxoplasmose is bovendien vooral schadelijk voor ongeboren babies.
8 maanden geleden
EVEN VOOR WIE MEELEEST.
Ik kwam hier zelf gelukkig net op tijd achter.
Eerder vandaag schreef ik in een topic dat ik pepermuntolie wilde gebruiken om muizen te verjagen. Maar dat is nu juist een olie die je ABSOLUUT NIET mag gebruiken in de buurt van baby's.
@admin kunnen jullie dit misschien in de intropost zetten? Of de betreffende verwijzingen hiernaar verwijderen? Ik wil niet dat iemand hier via Google op komt en denkt dat het een goed idee is...
8 maanden geleden
Reactie op escg
Hahaha duidelijk zondagochtend hier op het moment van mijn bericht 😂
Dive ...
Haha ja ik sta hier nog steeds van te kijken dat dit kan joh! Maar kattenfilmpjes ook, ik had nou nooit gedacht dat dat zou werken... ik denk dat dit de veiligste optie voor iedereen is 😅
8 maanden geleden
Reactie op Ber22
Tsja, wat als... Wat als dat muisje inderdaad aan dat boekje gezeten heeft ...
Ja, dat zegt een groot gedeelte van mijn brein ook 😅
Overigens zijn er wel meer ziekten die muizen kunnen overbrengen. Ik weet alleen niet of dat nou snel gebeurt of heel moeilijk... waarschijnlijk ook niet zo snel. Maar ja mijn brein maakt meteen overuren 😵💫 thanks voor je geruststelling in ieder geval!