41 Reacties
14 dagen geleden
Reactie op Marinka1985
Hier had ik het toevallig met een andere moeder op school. Dat er zeer wein ...
Ik ben een Sanne uit de jaren dat die naam consequent op nummer 1 stond. Ik heb van mijn basisschool/middelbare school carrière maar 2 jaar bij een andere Sanne gezeten (bij bepaalde vakken).
Je kan het inderdaad echt niet inschatten!
Verder nog: Inez/Ines, Isabel(le), Elena, Ophelia (bijnaam Fee/feetje), Inessa (Bijnaam Nessie, Ine)
14 dagen geleden
Wat vind jij van Marie? Vind ik zelf super cute, geen populaire naam, en zou verkorting van Marisol kunnen zijn. Roepnaam Marie, voluit Marisol. Of Amelie, roepnaam Amy. Inderdaad Esmeralda, Esmé, misschien dat jullie op die manier eruit kunnen komen samen?
14 dagen geleden
Er is echt geen enkele naam die jullie beide leuk vinden? Wij hebben er echt een avond van gemaakt omdat we hetzelfde probleem hadden; we maakten vooraf een lijst met alle namen die we leuk vinden (zo hap snap tussendoor werkte niet voor ons) en daar bleken toch drie overeenkomstige namen op te staan.
14 dagen geleden
Vera, Stella, Daphne, Nora, Eline - heb zelf geen meisje maar deze stonden op m’n lijstje!
14 dagen geleden
Reactie op Love27
Ook heel leuk. Wel heel populair in NL en w.s. zitten er dan meerdere van i ...
Dit zou je globaal kunnen controleren op de Voornamenbank. Dan kun je zien hoevaak de naam in jullie gemeente is gegeven en kun je op basis daarvan beslissen of het te populair is. Ook bij populaire namen is de kans dat je bij meerdere kinderen met dezelfde naam zit, klein.
14 dagen geleden
Als het je helpt zou ik afstappen van het idee dat je niet dezelfde naam kunt hebben als anderen in de omgeving. Niemand heeft het alleenrecht op namen. Geef je dochter gewoon de naam die je mooi vindt.
14 dagen geleden
Reactie op 🍋 SunflowerApplepie 🍋
Als het je helpt zou ik afstappen van het idee dat je niet dezelfde naam ku ...
Daarnaast nog namen die me te binnen schieten: Carmen, Elena, Marina, Ariël
12 dagen geleden
Ik denk als je gewoon even aan tafel gaat en zegt oke, jij wilt dit niet en ik dit niet maar wij moeten nu wel een middenweg vinden.. Volledige naam op paspoort en als roepnaam wordt het afgekort. Zo heb jij en ik de zin.. In dit soort gevallen moet je een beetje soepel zijn en elkaars mening aanhoren. Een middenweg kan je bijv zo vinden. Bijv: Rosalinde of Isabel en afgekort naar Bella? Sophia Soof?
11 dagen geleden
Reactie op Hannn9
Er is echt geen enkele naam die jullie beide leuk vinden? Wij hebben er ech ...
Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Nou dit hebben we dus afgelopen zondag ook gedaan....Allebei een lijst gemaakt van onze voorkeurnamen.
Uiteindelijk heb ik een naam die hij mooi vind afgekort en iets veranderd en hij reageerde daar gewoon enthousiast op...
Ondanks dat hij nog even wil nadenken denk ik dat we er uit zijn!
😅🤗