Over 2 weken ( als het niet wordt vervroegd) wordt onze kleine meid gehaald.
Maar we hebben nog steeds geen naam.
Voor een jongen had ik de naam al voor ik wist dat ik zwanger was. Maar een meisjesnaam vind ik zo lastig.
Mijn partner en ik hebben een totaal andere smaak. Hij houdt van lange prinsessen namen zoals Esmeralda of Valentina.
Hij houdt ook van buitenlandse en originele namen zoals Marisol of Soledad. Zelf is hij half Spaans.
Ik daarentegen wil een naam die internationaal bekend is een goed uit te spreken in alle culturen.
Aangezien ze al een lange Spaanse achternaam krijgt hou ik het liever kort en vlot.
Wat ik vooral belangrijk vind is dat als haar naam wordt afgekort of verkleind dat het nog steeds schattig klinkt. Zoals Sarah - Saartje
Zo heet overigens mijn nichtje en vind ik een leuke naam. Ondanks die veel wordt gebruikt.
Maar alle leuke namen zijn al in gebruik door kids in mijn omgeving lijkt wel.
Of mijn vriend komt met een een naam die iemand heeft die ik ken en dan maak ik daar een ( negatieve) associatie mee.
Ik lig er letterlijk wakker van en schaam me ook een beetje.
Deze week heb ik er ook al meerdere keren over gedroomd.
Er is nog niet 1 naam geweest die mijn vriend leuk vind die ik ook leuk vind en andersom.
Je gaat toch niet schikken met een naam die je eigenlijk helemaal niet leuk vindt?
Zijn er mensen die dit probleem ook hebben (gehad). Of tips hebben of misschien wel de perfecte naam weten voor ons🤣🫣.