11 Reacties

3 maanden geleden

Ik vind het persoonlijk mooier als kindjes echt een eigen naam hebben. Ze zijn tenslotte 2 losse mensen met een losse identiteit. Dezelfde voorletter zou ik vinden kunnen als de namen verder niet zoveel op elkaar lijken. 2e naam zou ik wel echt een andere kiezen. Maar namen zijn zó persoonlijk, er zal altijd wel iemand een andere mening hebben. Vooral doen wat voor jou/jullie goed voelt!!

3 maanden geleden

Wat zijn de namen dan? Want zo kan ik geen mening geven haha

3 maanden geleden

Wij zijn hier momenteel ook mee bezig maar hebben vanwege evt post en dergelijken toch bedacht niet twee namen met dezelfde letter te laten beginnen. Mocht iemand ervaring met twee kindjes met dezelfde letter hebben hoor ik graag of dit ook daadwerkelijk een probleem zou zijn. 🙃

3 maanden geleden

Ik bind het zelf wel leuk als namen of met dezelfde letter beginnen of een zelfde klank hebben. Maar mn kindjes dezelfde tweede naam geven zou ik niet doen…

3 maanden geleden

De naam van mijn zusje en ik beginnen ook allebei met dezelfde letter. Wij hebben allebei ook een tweede naam en die heeft een andere beginletter. Dus dat was met post eigenlijk nooit een probleem.

3 maanden geleden

Ik zou zelf nie niet Jan en Jon kiezen bv maar als enkel de eerste letter hetzelfde is daarom niet... ik heb 2 zoontje s ze noemen Verne en Tore. Niet zelfde beginletter maar zelfde laatste letter ;-)

3 maanden geleden

Het lastige is vooral als ze post krijgen dat er dezelfde initialen op staan waardoor je niet weet voor wie het is

3 maanden geleden

Reactie op Littlebutterfly

Het lastige is vooral als ze post krijgen dat er dezelfde initialen op staa ...
Ik ken een tweeling waarbij de ouders dit dus hadden gedaan. Ze wisten dus nooit voor wie welke post was. Al helemaal lastig omdat ook de geboortedatum hetzelfde is. Hadden de ouders aanvankelijk dus niet over nagedacht. De jongens vonden dit zelf echt erg vervelend. Misschien wel iets om over na te denken.

3 maanden geleden

Ik zou niet dezelfde voorlettercombinatie kiezen, of namen die overeenkomen. Wij overwegen ook ons tweede kind een naam met dezelfde voorletter te geven, maar het is een andere, eigen naam en de tweede naam wijkt af. Toch een eigen identiteit, vinden wij waardevol. Voor de post / verwarring bij instanties boeit het weinig zolang geboortedata anders zijn. Mijn ouders hadden praktisch dezelfde naam (super charmant), nooit problemen. Tot 12 jaar open jij de boel, daarna help je er bij. En het wordt toch allemaal steeds digitaler.

3 maanden geleden

Mijn eerste dochtertje noemt Aurora. En de naam van mijn 2de dochtertje die opkomst is heb ik gekozen voor de naam Aleyna. Ze beginnen ook allebei met de zelfde beginletter. Jullie moeten er natuurlijk allebei met akkoord zijn🥰maar ik vind het opzich niet zo heel erg🙈

3 maanden geleden

Wij hebben al 2 jongens: Mason en Matthew (roepnaam Matt). Nu bij kind 3 komen we weer zoveel leuke namen tegen met (natuurlijk weer) een M. We kiezen er nu bewust voor een andere letter te gebruiken omdat 3 kids met dezelfde letters wat verwarrend kan worden met post/gemeentezaken. Bij de eerste 2 gaat het prima omdat ze alletwee een tweede naam hebben met een andere letter, dat zou ik echt wel aanhouden als je voor nog een J gaat