7 Reacties
één maand geleden
Geen tips, wel herkenning. Vannacht gedroomd dat mijn zoontje was verdronken 😢 echt vreselijk.
één maand geleden
Ik weet niet of dit je gaat helpen, maar baat het niet dan schaad het niet. In het verleden heb ik heftige nachtmerries gehad als ik een periode van stress doormaakte. Echte horror, mijn kat die was onthoofd, kinderen die uit de achtbaan vielen in gruwelijke details, ik was er de dag erna ook altijd helemaal naar van. Een zwangerschap zou dit ook kunnen uitlokken. Door overdag bij mezelf te raadde te gaan waar ik spanning van kreeg en dit los te laten zijn ze uiteindelijk weggegaan. Wellicht helpt wat meer ontspanning en eventueel meditatie overdag of voor het slapen jou ook. Sterkte ermee 😘
één maand geleden
O dit heb ik ook heel erg! Gelukkig niet elke nacht maar na zo'n droom wakker worden is echt niet leuk. Ik maak dan mijn man ook nog wel eens wakker zodat ik even andere gedachten krijg.
Ik merk ook dat als ik een drukke dag heb gehad of er aan zit te komen dat het zulke dromen uitlokt. Niet echt tips maar probeer overdag voldoende rust te pakken of stress/angst uit te spreken tegen je partner bijvoorbeeld.
één maand geleden
Ik denk dat stress en angst het wel erger kunnen maken, maar volgens mij is de oorzaak puur hormonaal. Omdat ik steevast droom dat mijn man sterft (en mij dus daarmee verlaat) krijg ik wel eens commentaar van mensen in m'n omgeving die zeggen "oh dan ben je toch wel heel onzeker over je relatie" en dat is totale onzin. Vind het heel irritant, omdat ik er van overtuigd ben dat mijn relatie vele malen sterker en stabieler is dan die van die mensen 😆. Mijn punt is, er hoeven geen rationele zorgen aan ten grondslag te liggen. Helaas. Het is (deels) fysiologisch en dus vrij weinig aan te doen, behalve bevallen.