18 Reacties

één dag geleden

Ik werk nog steeds 5 dagen van 9-17u per dag en daarnaast doe ik ook veelste veel nog thuis 😅 kreeg ook een tik over de vingers dat ik naar m'n lichaam moet luisteren maar ene of andere manier lukt me dat niet 🤐 voel me dan lui als iedereen van alles doet in huis en ik moet zitten 😒🥺

één dag geleden

Ik had hier mijn 1e zwangerschap ook last van. Probeer het te verdelen, niet te lang bezig blijven en tussendoor rust pakken. Ik kon ook niet stoppen, ik zette toen een wekkertje en nam verplicht rust om daarna weer verder te gaan. Deze zwangerschap zit ik er juist op te wachten, ben niet vooruit te branden haha. Ook erg lastig haha

één dag geleden

Reactie op Stephani1988

Ik werk nog steeds 5 dagen van 9-17u per dag en daarnaast doe ik ook veelst ...
Gek he, aan werken moet ik dan weer echt niet denken. Ja dat herken ik, dat ik me dan lui voel. Soms lijkt het wel bewijsdrang naar mezelf, zo ingewikkeld

één dag geleden

Reactie op SkumurRT

Ik had hier mijn 1e zwangerschap ook last van. Probeer het te verdelen, nie ...
Wekker zetten is een goede tip! Ga ik zeker proberen. Ah dat lijkt me ook zeker lastig, bijzonder hoe zwangerschappen zo verschillend kunnen zijn!,

één dag geleden

Reactie op lizzyP

Gek he, aan werken moet ik dan weer echt niet denken. Ja dat herken ik, da ...
Moet wel zeggen werk bij m'n vriend op kantoor van zijn eigen bedrijf. Heb ook geen verlof ga gewoon door zolang het lukt. Goed verwoord bewijsdrang denk dat dat het ook wel is ja 🫣😅

één dag geleden

Oooh heerlijk he, die nesteldrang 😅 En begrijpelijk dat je je ‘lui’ voelt als je normaliter een enorme bezige bij bent. Maar probeer het ook van een andere kant te bekijken.. Je bént al enorm hard aan het werk, zelfs als je niks doet. Je bent een heel nieuw mensje aan het bouwen en je krachten heb je ook nodig voor de bevalling en na de bevalling. Dus wat heb je nog te bewijzen?! Ik plan zelf dutjes en bankhangen ook in haha. Zet ze gewoon op m’n to do lijst. Voelt weer goed om af te strepen en het zorgt er ook voor dat ik het lichamelijk langer volhoud. Ook in die tijd eromheen kun je echt voldoende doen. Gun jezelf en die kleine wat rust want dat verdienen jullie echt 😊

één dag geleden

Mijn man heeft her vooral... staat ieder loos uurtje op te ruimen of kleding te wassen. Zeg ik: pak je rust. Hij: die heb ik pas als het netjes is. Ik ben juist niet vooruit te branden, moe en veel harde buiken. Moet verplicht bedrust houden voor bekkenbodem. Maar ik doe wel wat ik nog wel kan en zorg dat het huis toonbaar is. Alles op sta- of zithoogte doe ik prima. Doe minder hoor lieve moeders, de baby / partner / verloskundige / kraamhulp / visite kijkt echt niet om van wat stof of vuil (en anders: hier is de stofzuiger). Je bent maar zo kort zwanger.

één dag geleden

Misschien kun je op je takenlijstje ook wat dingen zetten als: 'serie kijken ' of thee drinken (met vriendinnen)?

één dag geleden

Reactie op Ber22

Misschien kun je op je takenlijstje ook wat dingen zetten als: 'serie kijke ...
Ja goed idee! Gewoon al van te voren rustmomentjes inplannen

één dag geleden

Hoe dan? Ik lig t liefst alleen maar de hele dag op de bank🙈 ik krijg echt niks uit m'n handen 😅

één dag geleden

10 min overdag mediteren en 10 min op bed voor het slapen gaan mediteren. To do lijstje maken in de ochtend wat je die dag gedaan wilt hebben en niet meer ervan maken 😝. Succes !

één dag geleden

Ohhhh meid ik voel je zo erg!! Ben gewoon druk in me hoofd om weer het volgende te verzinnen om schoon te maken. Nu loop ik even vast omdat onze klusjesman volgende week de laatste materialen krijgt om de baby kamer af te maken maar het liefst sop ik daar dagelijks, dweil ik op de knietjes en ben ik nog net niet met een tandenborstel de plinten aan het borstelen🙈🙈 het is verschrikkelijk.

één dag geleden

Reactie op escg

Mijn man heeft her vooral... staat ieder loos uurtje op te ruimen of kledin ...
Ik wil ook zo’n man😂♥️

één dag geleden

Ik heb het ook, een super onrustig gevoel en lange to do lijsten. Alles moet schoon🙄🙈 maar mijn lichaam geeft helaas al heel snel aan dat het teveel is. Dus zodra ik rugpijn of harde buiken krijg stop ik ook echt.

één dag geleden

Ik heb het minder, maar wanneer ik het heb doe ik echt rare dingen. Heb vorige week 4 uur lang voegen met een tandenborstel gereinigd om de hal "op te frissen" nadat ik hem helemaal in orde had geschrobd. Van waar dat idee kwam weet ik niet. En ik ben constant taken aan het beginnen die ik dan niet kan staken, ook al zegt mijn lichaam dat het tijd is om te stoppen. (Ja, want ik kon toch bijvoorbeeld absoluut niet stoppen met die voegen te reinigen tot heel de hal af was. Want "anders zie je tot morgen het verschil en dat gaat toch niet" denk ik dan.) zucht..

één dag geleden

Reactie op Narges2022

Ik heb het minder, maar wanneer ik het heb doe ik echt rare dingen. Heb vor ...
Haha zo herkenbaar! Ik had een voegenstift gekocht omdat ik de voegen in de badkamer niet zo schoon kreeg als ik wilde😂. Uiteraard gelijk de hele badkamer gedaan, en halverwege wist ik ook dat ik beter kon stoppen maar in mijn hoofd kon dat ook écht niet. Heel bizar

één dag geleden

Ik doe zelf ook teveel. Alleen heb ik ergens nog een rem haha 😜 zodra ik merk dat ik last krijg van m’n rug, ga ik een halfuurtje / uurtje op de bank zitten om serie te kijken en dan ga ik daarna weer verder. Wat mij ook helpt, om in m’n agenda van m’n telefoon te zetten wat ik die dag wil gaan doen. Ik heb in m’n notities ook een lijstje staan waar ik dan weer dingen kan afvinken. Gaat de ene dag ook beter dan de andere hoor. Ben benieuwd wat ik dadelijk ga doen als m’n lijstje helemaal is afgevinkt 😂🙈

één dag geleden

Doe zelf helaas ook niet teveel maar wel minder als jou want dat trek ik echt niet haha maar alsnog teveel want ik merk het aan mijn lichaam aan het einde van de dag. Ben zelf nog niet met verlof maar hoop echt wel meer te rusten dan als mn kind op school zit… maar ik zit nooit stil helaaaaas