Hi dames,
Ik ben 34 weken zwanger, heb al een aantal weekjes verlof omdat ik 4 weken vakantie eraan had vastgeplakt.
Ik loop tegen het volgende aan: ik doe echt veel te veel en kan mezelf niet in bedwang houden. Ik ben van mezelf al iemand die graag opruimt en schoonmaakt, maar kon voorheen op een vrije dag ook prima een middagje serie kijken. Nu ben ik dagelijks zeker 6-7uur zeer actief bezig met huishoudelijke taken. Je zou denken dat het een keer helemaal opgeruimd en schoon is, maar ik verzin dan wel weer wat nieuws (vandaag bijv hele zolder opnieuw ingedeeld, alle gootstenen schoongemaakt, trappen intensief schoongemaakt, en dan nog de standaard gedaan dingen zoals ramen zemen, alle 3 de verdiepingen gestofzuigd en gedweild etc).
Ik heb hierna logischerwijs enorme rugpijn en ook harde buiken. Zodra ik op de bank ga zitten bedenk ik me weer nieuwe klusjes. Ik vind het heeel moeilijk om mezelf te remmen.
Ik krijg meerdere keren per dag een melding van mijn horloge dat mijn hartslag te hoog is. Ik verbrand dagelijks zo’n 4000kcal momenteel. Ik eet en drink trouwens wel heel gezond en ook zeker voldoende.
Ik probeer ook rust momentjes in te plannen zoals naar een manicure wekelijks, massage, in bad gaan etc. Maar dan ga ik de rest van de dag dat compenseren.
Het lastige vind ik om goed naar mijn lijf te luisteren. Ik snap dat rugpijn en harde buiken een duidelijk teken zijn dat ik teveel heb gedaan, maar dit is pas achteraf.
Herkennen anderen dit? En heeft iemand tips?
Thanks alvast 🥰