18 Reacties

2 maanden geleden

Ik wacht echt nog even tot het goede seizoen, hoe leuk het ook is, we zitten wel echt flink in de winterperiode tegen die tijd. Verder maat 50-56 en nog niet verder omdat je niet weet wanneer je baby precies komt en hoe hard hij groeit en naar de volgende maat gaat, ook weer ivm seizoen tegen die tijd. Die kleine maatjes had ik met de eerste volgens mij 7-10 setjes van alles, het gaat er rap door maar je wast ook veel die periode.

2 maanden geleden

Mijn eerste zoontje was heel klein (dysmatuur) en die droeg maat 44 en was nog te groot, maar het is gebruikelijk om maatje 50 te kopen als je baby normaal geschat wordt qua gewicht. Ik had van alle maatjes zeker wel 8-10 setjes. Ik moest me baby vaak omkleden want hij had last van reflux en spuugde zichzelf regelmatig 2-3 x per dag onder

2 maanden geleden

Ik heb ook al best wat geshopt馃檲 kon het niet laten. Ik zoek wel echt naar dingen die bedoeld zijn voor in de winter. Ons zoontje is in de zomer geboren. Ons 2e kindje in de winter dus dat gaat wel even wat anders zijn馃檲 C&a heeft schattige meisjes kleren, daar heb ik goed kunnen scoren. Ook bij de h&m waren best wat dingetjes in de sale.

2 maanden geleden

Reactie op ckdd

Ik heb ook al best wat geshopt馃檲 kon het niet laten. Ik zoek wel echt naar ...
Ik haal trouwens maat 50 en 56

2 maanden geleden

Wij hebben nu 4 setjes in maatje 56 en 1 setje in 62. Bij C&A en bij Klein Konijn gekocht. Maatje 50 kopen wij amper. Was ons zoontje echt na 1 week uit.

2 maanden geleden

Meegroeirompertjes 50/56 bij hema. Kan je er net wat langer mee doen

2 maanden geleden

Reactie op ckdd

Ik heb ook al best wat geshopt馃檲 kon het niet laten. Ik zoek wel echt naar ...
Ja ik kan het echt niet meer laten 馃檲 Bij h&m heb ik al wat dingen gehaald, wel echt warme setjes. Ik kijk ook af en toe wat rond op vinted. Dankjewel voor de tip, ga zeker ook eens bij C&A kijken 鈽猴笍

2 maanden geleden

Hier precies hetzelfde.. vraag me vooral af wat voor soort kleding handig is. Zie heel veel leuke pakjes maar vraag me af of ze in het begin niet vooral kleding aan een stuk aandoen zoals boxpakjes. Vind het maar moeilijk 馃槀

2 maanden geleden

Mijn eerste is van eind september en daar hadden we het liefste rompers met lange mouwen voor, en het liefste alles overslag of box pakjes die helemaal open konden. Dingen over het hoofd trekken is in die newborn fase nog niet fijn vonden wij. Wij zijn groot fan van de meegroeikleding van de HEMA, wij deden er echt 2x zo lang mee. Wij hebben echt wel een paar weken maat 50 nodig gehad en mijn man is echt nog wat extra dingen gaan kopen in de kraamweek, wij hadden ongeveer 5 outfitjes in huis. Verder vonden wij krabwantjes of pakjes met mouwen heel fijn omdat we nageltjes vijlen zo onwennig vonden.

2 maanden geleden

Reactie op togle10

Hier precies hetzelfde.. vraag me vooral af wat voor soort kleding handig i ...
Koop alles overslag. Rompertjes overslag, shirtjes overslag en boxpakjes overslag. Dat vond ik zeker in de eerste weken het fijnste. Dan hoef je niet zo moeilijk te doen met iets over het hoofdje trekken of armpjes ergens in stoppen. Mocht je kindje prematuur/dysmatuur zijn, dan blijf je in het ziekenhuis een paar dagen. Vervolgens kun je via bol.com kleding in maat 44 bestellen en wordt het de volgende dag geleverd. Dus dat komt op die manier goed, hebben wij gemerkt met ons prematuur en dysmatuur kindje

2 maanden geleden

Reactie op Meikevd

Koop alles overslag. Rompertjes overslag, shirtjes overslag en boxpakjes ov ...
Ja inderdaad, bij ons eersre kindje hadden we ook alles overslag. Nog een tipje voor een boxpakje, kijk of er ook knopen aan de onderkant zitten zodat hij niet helemaal/half uit moet voordat je de luier kan verschonen 馃槉 Wij hadden ongeveer 7 setjes en 10 rompers & kregen nog veel van familie en vrienden. Ook omdat we niet van te voren wisten of het een jongen of een meisje werd 馃槉

9 dagen geleden

Wel of geen jasje voor de terugreis vanuit het ziekenhuis. Ik heb namelijk een voetenzak, zelf twijfel ik of dan een jasje niet te veel is of niet. En wat voor jasje hebben jullie voor de newborn ?

9 dagen geleden

Reactie op M1997w

Wel of geen jasje voor de terugreis vanuit het ziekenhuis. Ik heb namelijk ...
Ik heb ook een voetenzak en verder veel merino wollen kleding. Zo ook wollen jasje van Engel. 馃挮

9 dagen geleden

Reactie op M1997w

Wel of geen jasje voor de terugreis vanuit het ziekenhuis. Ik heb namelijk ...
Ik heb deze gekocht. Maar een voetenzak lijkt mij een goed alternatief

9 dagen geleden

Reactie op M1997w

Wel of geen jasje voor de terugreis vanuit het ziekenhuis. Ik heb namelijk ...
Ik heb ook een voetenzak en zorg dat ik een jasje heb wat niet te dik is, dus niet gewatteerd maar bijv van fleece of wol. Moet nog even zoeken maar bewust niet te dik. Dit is ten eerste sowieso al niet veilig in de autostoel en ten tweede dubbel op met een voetenzak. Als de temperatuur het toelaat kan ons kindje ook zonder jasje in de voetenzak maar die eerste periode is t echt nog lastig voor zo'n kleine om de temperatuur te regelen. Ik heb een heel leuk berenpak maar die gebruik ik echt meer voor in de wandelwagen of draagzak buiten bij extreme kou.

9 dagen geleden

Ik heb wel een jasje van de prenatal en een wikkeldeken in de maxicosi die ik dan open kan slaan in de auto

8 dagen geleden

Reactie op Mies206

Ik heb wel een jasje van de prenatal en een wikkeldeken in de maxicosi die ...
Ook super handig dat had ik bij mn dochter ook van Jollein! uiteindelijk ging ze dan in de auto al na een bepaalde tijd zonder jasje en bracht ik haar vanuit huis met omslag doek naar de auto zodat het buiten niet koud was. Gaten op de rug open en ze kon zo vast, ideaal ook!

8 dagen geleden

Reactie op Liefsvan

Ook super handig dat had ik bij mn dochter ook van Jollein! uiteindelijk ...
Oee, meteen besteld. Goed deal bij Amazone nu