3 Reacties

2 maanden geleden

Hier helaas vorige zwangerschap mee te maken gehad. Konden tijdens de zwangerschap niet veel doen. Mijn nier is toen begonnen met stuwen en heb uiteindelijk de rest van de zwangerschap met een drain gelopen. Niet om je bang te maken maar komt vaker voor tijdens de zwangerschap. Voor de zekerheid zou ik even een verwijzing naar de uroloog vragen.

2 maanden geleden

Ik had vorige zwangerschap nierstuwing door mijn groeiende buik die m’n nierafvoeren dicht drukten. Super pijnlijk waarvoor je dan ook pijn medicatie krijgt. Een luchtbed met een gat erin (zoals holo-lilo) bleek de oplossing. Ik sliep op m’n buik op dat luchtbed waarbij m’n buik vrij naar beneden hing en m’n nieren konden afwateren. Sterkte!

2 maanden geleden

Ik heb een keer nierstenen gehad (ik was toen overigens niet zwanger). Begon met rare zeurende pijn rug, geen houding kon verbetering geven. Zakte langzaam af naar onderen naar de zij, ben toen op t werk bijna out gegaan van de pijn, dus huisarts maar gebeld. Die gaf inderdaad nierstenen aan. Kreeg toen diclofenac mee en ben onder de douchestraal gaan liggen. Volgens mij ben ik daar ook out gegaan en na 3 uren onder de hete straal van de douche gelegen te hebben (t zat inmiddels redelijk aan de voorkant, de pijn) ging het beter en voelde ik niet zoveel meer. Het heeft al met al ongeveer 30 uur geduurd, als het steentje in je blaas zit/uit plast is de pijn ook echt direct weg gelukkig. Heb je nierstenen of vermoed je die?