10 Reacties
10 uur geleden
Wij hebben gewoon heel duidelijk gezegd tegen alle familie en vrienden dat we geen kleding willen. Dit omdat we het zelf heel leuk vinden om te shoppen en omdat we een vrij specifieke smaak hebben. Zo hebben we het verteld en voorkomen we dat we lelijke dingen krijgen. En krijgen we die wel is het eigen schuld dikke bulr als het dan niet gedragen word
10 uur geleden
Mijn man en ik hebben ook gelijk van in het begin duidelijk aangegeven dat we liever geen kleding willen als cadeau. Hier en daar kwam wel eens wat gemopper van familieleden omdat ze het jammer vonden maar daar heb ik me echt niet slecht door gevoeld. We vinden het zelf heerlijk om dingen uit te zoeken en te kopen voor onze baby. We houden erg van specifieke merken en een bepaalde stijl. Bovendien hebben we meer dan 8 jaar moeten proberen voor een eerste kindje dus nu mogen we eindelijk lekker los gaan. Inmiddels weet onze omgeving dat we een specifieke stijl hebben dus heeft iedereen zich Inmiddels erbij neergelegd. Dus verwacht ook niet dat er nog kleding gaat gegeven worden ☺️
10 uur geleden
Ik heb het ook aan gegeven wat ik wel en niet leuk vind, meestal voor er nu iets gekocht word door iemand anders dan krijg ik eerst een foto gestuurd of ik het leuk vind haha. En ja als er dan toch iets gegeven word wat niet mijn smaak is dan gaat het alleen aan als ze naar hun op bezoek gaan ofzo of voor als reserve.. maar tot nu toe gaat het best goed zo!
5 uur geleden
Herkenbaar. Alleen ik durf het niet te zeggen. Dus de kleding heb ik uitgewassen en ligt stiekem achterin de kast 😅🙈
4 uur geleden
Ik vind het heel dubbel. Enerzijds snap ik je volledig en heb ik hetzelfde gevoel erbij. Ik geef vaak ook aan wat ik leuk vind en hoop dat er iets mee gedaan word. 😬
Anderzijds is een familielid ook zwanger en zij is heel dominant in wat je ‘moet’ kopen door lijstjes op te dringen en te benadrukken dat alles gecheckt moet worden. Dat vind ik dan weer ondankbaar aanvoelen.
Het is een dunne lijn. Zelf probeer ik (zelfs bij dingen die echt niet m’n smaak zijn) het niet te laten merken en vooral de intentie te zien. En idd, wat ik hier ook al lees: het pakje gaat dan aan als diegene op bezoek komt. 😜
3 uur geleden
Hier hetzelfde met schoonmoeder, en het erge is dat ze het zelf maakt 🥲 kriebelige wollige truien met de gekste kleuren (bijv neongeel met paars)😂
Ik neem het altijd aan en doe alsof ik er heel blij mee ben, en af en toe doe ik het hem aan voor een fotootje om het vervolgens weer uit te trekken 😅 omdat ze er dan zoveel werk aan heeft gehad, vind ik het lullig om te zeggen dat ik het vreselijk vind.
3 uur geleden
Een keer zoiets meegemaakt, we kregen bij onze eerste een heel mooi (en duur) pakje van de tante van mijn man. Probleem was alleen dat deze tante getrouwd is met een vrouw en het hele "gender" maar onzin vind... Het pakje was dus roze met goud (echt heel mooi) maar niet iets voor onze zoon.
Ik heb toen vriendelijk bedankt maar het pakje aan een vriendin gegeven die wel een dochter had, ik vond het zonde om in de kast te laten liggen en zelf kiezen wij toch voor "jongens kleding".
Dit was uiteraard een eenmalig geval ik zou naar schoonmoeder toe wel aangeven dat jullie liever zelf kleding kopen.
één uur geleden
"Lieve ,
Dank je wel, ik waardeer je moeite. Alleen dit item vind ik helaas wat minder mooi. Vorige keer had je een gekocht, dat staat haar echt leuk"
Mijn schoonmoeder koopt ook redelijk wat en nu komen we ook in de fase dat zoon zelf kieskeurig wordt. Soms ben ik eerlijk, soms trek ik het 1 keer aan voor de foto, of als we op bezoek gaan.
Ik heb wel gezegd dat ik niet 4 winterjassen in 1 maat hoef, of tweedehands schoenen. Dat doet ze niet meer :)
En voor tweede zoon ga ik een lijstje maken per maat, want we hebben inmiddels ruim voldoende gekregen van haar. Ik wil zelf inderdaad ook nog wel wat uitzoeken.