Hallo allemaal,
Ik heb zojuist de NIPT test laten doen. De vrouw van het bloedprikken vroeg of ik urine mee had (nee, wist ik niet?) en moest urine opvangen en afgeven. Bij het afgeven achter een klepje zag ik dat er “spoed” op stond. Hebben meerderen urine moeten inleveren en weten jullie waarvoor dit is? Ik realiseerde me dit alles pas toen de mevrouw al weg was..
Heeyhooi, zonet ook bloed laten prikken. Ik hoefde geen urine in te leveren… misschien staat er iets op het labformulier aangevinkt door de verloskundige, wat uit urine gehaald moet worden?
Hi nee dat hoort niet bij de NIPT test. De NIPT test zijn 2 glazen buizen bloed. Vaak prikt de verloskundige ook nog je HB , ijzer etc. Dus je zal dat even moeten navragen aan je verloskundige die heeft waarschijnlijk een screening aangevraagd voor je urine.
Ik moet bij elke afspraak bij de gynaecoloog een potje urine meenemen (dus elke 4 weken). Is volgens mij idd voor de eiwitten en eventuele infecties/ontstekingen op te volgen. Urine lijkt me dus een standaard onderzoek tijdens de zwangerschap.
Ik moet bij elke afspraak bij de gynaecoloog een potje urine meenemen (dus ...
Alleen de laatste 2 controles gehad bij 38 en 39 weken omdat mijn boven en onderdruk niet matchte met elkaar. Dus daar plassen en stripje in urine.
Daarvoor nooit
Bij mij ook ‘maar’ 4 buisjes bloed hoor. Voor de NIPT worden er idd maar 2 buisjes afgenomen, ook bij nevenbevindingen. Uit sommige buisjes, afhankelijk van wat er aangevraagd wordt kunnen meerdere waarden bepaald worden. En soms kan er maar 1 waarde bepaling uit 1 buisje. Dat verklaart de hoeveelheid buisjes.
12? Heh dat is gek😂 de nipt komt in speciaal zak zijn speciale buizen miss ...
Ik heb even gegoogled maar lees heel veel ervaringen van zwangere vrouwen die ook tussen de 8 en de 12 buisjes bloed.
Mijn vriend was erbij en hij zei nog, zoveel?
En toen legde ze het uit, deze 12 gaan naar het laboratorium in Utrecht voor de Nipt. En deze 2 blijven "hier" daar krijg je morgen van de verloskundige de uitslag van.