21 Reacties

2 jaar geleden

Heeyhooi, zonet ook bloed laten prikken. Ik hoefde geen urine in te leveren… misschien staat er iets op het labformulier aangevinkt door de verloskundige, wat uit urine gehaald moet worden?

2 jaar geleden

Ik heb ook urine in moeten leveren. Voor zover ik begreep gaan ze kijken naar bepaalde eiwitten en of er daar voldoende van zijn .

2 jaar geleden

Reactie op Pebbe24

Ik heb ook urine in moeten leveren. Voor zover ik begreep gaan ze kijken na ...
Ohhh oke! Dan ben ik gerustgesteld

2 jaar geleden

Ik heb bij de vorige zwangerschap geen urine in hoeven leveren. Anders even je verloskundige mailen?

2 jaar geleden

Reactie op Pebbe24

Ik heb ook urine in moeten leveren. Voor zover ik begreep gaan ze kijken na ...
Correctie: ze kijken òf er eiwitten inzitten. Dit is een teken van nierschade. Door het nu te meten hebben ze een nulmeting.

2 jaar geleden

Hi nee dat hoort niet bij de NIPT test. De NIPT test zijn 2 glazen buizen bloed. Vaak prikt de verloskundige ook nog je HB , ijzer etc. Dus je zal dat even moeten navragen aan je verloskundige die heeft waarschijnlijk een screening aangevraagd voor je urine.

2 jaar geleden

Ik moet bij elke afspraak bij de gynaecoloog een potje urine meenemen (dus elke 4 weken). Is volgens mij idd voor de eiwitten en eventuele infecties/ontstekingen op te volgen. Urine lijkt me dus een standaard onderzoek tijdens de zwangerschap.

2 jaar geleden

Reactie op LineLine

Ik moet bij elke afspraak bij de gynaecoloog een potje urine meenemen (dus ...
Alleen de laatste 2 controles gehad bij 38 en 39 weken omdat mijn boven en onderdruk niet matchte met elkaar. Dus daar plassen en stripje in urine. Daarvoor nooit

2 jaar geleden

Reactie op dmmk

Hi nee dat hoort niet bij de NIPT test. De NIPT test zijn 2 glazen buizen b ...
2?? Ik heb de nipt gehad en dat waren 14 buisjes bloed. 12 voor de Nipt en 2 voor de bepalingen van dingen voor de verloskundige.

2 jaar geleden

Ik heb vanmiddag 9 buisjes afgegeven en 1 potje urine. Ik heb de nipt met nevebevindingen gekozen.

2 jaar geleden

Reactie op M_1986

2?? Ik heb de nipt gehad en dat waren 14 buisjes bloed. 12 voor de Nipt en ...
Nipt zonder nevenbevindingen

2 jaar geleden

Reactie op M_1986

Huh waarom had je 14 buisjes. Ik had met de uitgebreiden vandaag 9 buisjes.

2 jaar geleden

Reactie op Dylana1407

Huh waarom had je 14 buisjes. Ik had met de uitgebreiden vandaag 9 buisjes. ...
Geen idee, misschien kleinere buisjes?

2 jaar geleden

Reactie op M_1986

Geen idee, misschien kleinere buisjes?
Raar zeg

2 jaar geleden

Ik had ook meerdere buisjes bloed omdat ze bij mij ook kinderziektes gecheckt hebben omdat ik in het onderwijs werk. Daarvoor nemen ze meer af

2 jaar geleden

Bij mij ook ‘maar’ 4 buisjes bloed hoor. Voor de NIPT worden er idd maar 2 buisjes afgenomen, ook bij nevenbevindingen. Uit sommige buisjes, afhankelijk van wat er aangevraagd wordt kunnen meerdere waarden bepaald worden. En soms kan er maar 1 waarde bepaling uit 1 buisje. Dat verklaart de hoeveelheid buisjes.

2 jaar geleden

Woon in duitsland, moest maar 1 buisje bloed...nipt was helemaal perfect alles goed met onze 2 kleintjes🥰

2 jaar geleden

Bij mij ook ‘maar’ 4 buisjes bloed hoor. Voor de NIPT worden er idd maar 2 ...
Gek dat het overal zo verschillend is 🤔

2 jaar geleden

Reactie op M_1986

12? Heh dat is gek😂 de nipt komt in speciaal zak zijn speciale buizen misschien doen ze het bij jou anders

2 jaar geleden

Reactie op dmmk

12? Heh dat is gek😂 de nipt komt in speciaal zak zijn speciale buizen miss ...
Ik heb even gegoogled maar lees heel veel ervaringen van zwangere vrouwen die ook tussen de 8 en de 12 buisjes bloed. Mijn vriend was erbij en hij zei nog, zoveel? En toen legde ze het uit, deze 12 gaan naar het laboratorium in Utrecht voor de Nipt. En deze 2 blijven "hier" daar krijg je morgen van de verloskundige de uitslag van.