13 Reacties
2 maanden geleden
Dit is niks om je zorgen over te maken, je lichaam heeft genoeg reserves om je baby te voeden zolang je zelf genoeg eet.
Ik ben tijdens de eerste zwangerschap 13 kg afgevallen in het eerste trimester en die langzaam aan terug aangekomen (na de bevalling waren ze alweer direct weg)
Nu zwangerschap 2 zit ik nog steeds op het zelfde gewicht als voor mijn zwangerschap🙈
Dit kan geen kwaad 😊
2 maanden geleden
Ik ben zelf ook afgevallen na dat ik zwanger raakte. Momenteel ben ik 20+4 en ben ik in de tussentijd hooguit 1 kilo aangekomen. Het is natuurlijk een raat idee als je zelf niet aankomt, maar in principe kan het geen kwaad omdat alle voeding naar je baby gaat en jij eigenlijk niet hoeft aan te komen. Morgen heb ik een afspraak bij de verloskundige en ga het voor de zekerheid ook bij haar voorleggen.
2 maanden geleden
Ik ben ook nog niet aangekomen en val nog steeds af. Ben inmiddels al 5á6 kilo afgevallen, terwijl ik geen eens heb gespuugd maar wel minder eet dan voordat ik zwanger was.
Ik had het aan de verloskundige gevraagd of het kwaad kan en zij vertelde dat de baby goed groeit en het dus niet erg is maar dat ik wel gezond moet eten.
2 maanden geleden
Tijdens mijn eerste zwangerschap ook gehad, na de zwangerschap was ik 9 kilo lichter. En een kerngezonde baby rijker, nog belangrijker ☺️ Je eigen gewicht hoeft niets te zeggen over de gezondheid van je kindje. Even voorleggen aan je vk is altijd een goed idee, zij kan je wellicht ook geruststellen!
2 maanden geleden
Ik kwam in mijn eerste zwangerschap pas aan rond de 24 weken, en ben in totaal maar 5 kilo aangekomen, terwijl ik al licht was. Na de zwangerschap gaf ik borstvoeding en zat ik op een gegeven moment 6 kilo onder mijn startgewicht, ben toen héél veel gaan eten maar hielp weinig. Nu bij de tweede zwangerschap wel al 5 kilo aangekomen bij 24 weken, en ga er van uit dat er weer veel van af gaat na de bevalling. Geen zorgen maken! Mijn eerste kindje was kerngezond, lekker groot/gemiddeld en sterk haha.
2 maanden geleden
Het ligt aan het gewicht/ je bouw voor de zwangerschap. Als je erg slank bent heb je weinig reserves en dan kan het officieel gezien wel kwaad voor de groei van je kindje (hoeft niet, maar kan wel). Ben je wat steviger, dan “snoept” de baby van jou en kan je bijv. zelf afvallen.
2 maanden geleden
Ik ben nu 24 weken en bij mijn laatste controle was ik 3 kg lichter dan aan het begin van mijn zwangerschap. Had ernaar gevraagd want qua eten enzo ben ik juist iets meer gaan eten omdat ik in het begin heel veel honger had. Antwoord van mijn verloskundige was dan heeft je lichaam het nodig en zolang je kindje goed groeit en de rest eromheen ook kan het geen kwaad. Moet wrl zeggen ik zit zelf qua gewicht ook wat aan de hoge kant dus ben wel blij dat ik niet kilo's aankom
2 maanden geleden
Ik ben ook nog niets aangekomen. Ik merk wel dat ik sneller vol zit bij het eten en iets minder eet dan voorheen.