13 Reacties

vorig jaar

Hier ook Nutrilon profutura, ook vanuit het ziekenhuis en ons manneke zit er ook goed mee. De vroedvrouw zei dat we niet van melk gaan veranderen als dit niet nodig is (geen krampen enz),.. dus daar hou ik me aan. Moet morgen naar de kinderarts zal horen wat ze daar zeggen.

vorig jaar

Reactie op Nele2410

Hier ook Nutrilon profutura, ook vanuit het ziekenhuis en ons manneke zit e ...
*ook geen borstvoeding hier, wel 24u gegeven maar gestopt.

vorig jaar

Ik ben in het ziekenhuis de laatste van borstvoeding naar flessen voeding overgeschakeld en kreeg toen NAN evolia en dat is voor wanneer je flesjes combineert met borstvoeding en dan zei de vroedvrouw dat ik over mocht schakelen op NAN opti pro. Is goedkoper dan die die voor borstvoeding dient btw ;)

vorig jaar

Reactie op Nele2410

Hier ook Nutrilon profutura, ook vanuit het ziekenhuis en ons manneke zit e ...
Wij willen ook niet wisselen als hij hier goed mee is. Gaan geen slapende honden wakker maken als het niet echt nodig is 😅

vorig jaar

Wij willen ook niet wisselen als hij hier goed mee is. Gaan geen slapende h ...
Nee en volgens mij mag je ook niet zomaar wisselen, moet je bespreken bij kinderarts dacht ik dat ze me zeiden. Ik ben er ook tevreden van dus idd geen slapende honden wakker maken.

vorig jaar

Reactie op Nele2410

Nee en volgens mij mag je ook niet zomaar wisselen, moet je bespreken bij k ...
Goh wij mogen wel wisselen ma zou het idd nie zonder overleg doen, maar tis wel nodig want hij krijgt krampen en harde stoelgang

vorig jaar

Reactie op elighes

Goh wij mogen wel wisselen ma zou het idd nie zonder overleg doen, maar tis ...
Ow Ja da is iets anders natuurlijk

vorig jaar

Reactie op Nele2410

Nee en volgens mij mag je ook niet zomaar wisselen, moet je bespreken bij k ...
Ja de arts van kind en gezin zei dat we moesten wisselen, maar wij luisteren eerder naar de kinderarts van het ziekenhuis en die vond het prima toen we na 1 week op controle gingen dus we vonden het een vreemde opmerking

vorig jaar

Ja de arts van kind en gezin zei dat we moesten wisselen, maar wij luistere ...
Kind en gezin staat toch gekend om zijn tegenstrijdige uitspraken 😂, ik ga ook eerder de kinderarts van het ziekenhuis achterna

vorig jaar

Nutrilon profutura en NAN evolia zijn de verbeterde versies van de basis melken. Deze gelijken nog meer op moedermelk, wat geldt als 'het ideaal'. Ze zijn inderdaad wat duurder maar ze zijn ook wel iets beter naar bvb immuniteit.

vorig jaar

Mijn dochtertje kreeg direct NAN maar de gewone omdat ik geen borstvoeding geef in verband met voedselallergieën en dergelijke, maar omdat ik zelf als kind/baby hele zware reflux had en mijn andere twee kindjes dit ook hadden heeft de kinderarts ook aangeraden om de AR pap te geven en dit hebben we ook direct gedaan, de artsen van k&g zijn er indd om gekend om altijd tegenstrijdig te zijn, ik zou gewoon luisteren naar de kinderarts want zij weten het nog altijd beter wat je kindje echt nodig heeft.

vorig jaar

Reactie op Marie77

Nutrilon profutura en NAN evolia zijn de verbeterde versies van de basis me ...
Oh dat wist ik niet. Bedankt voor de uitleg! Voor andere mama’s: in de apotheker kost het €22 maar in de medimarket maar €17 dus wij kopen ze altijd daar

vorig jaar

Je kan wel gewoon wisselen van “merk” of “soort” maar zie niet in als alles goed gaat waarom je dit zou doen? Moest je kindje nu problemen krijgen met allergie,stoelgang problemen,kraampjes,…. Dan kan je wisselen maar je moet telkens als je van soort wisselt 1 week lang dit doen voor het effect te zien. Ons 2de kindje had koemelkeiwitallergie maar geen typische symptomen dus we hebben vaak veranderd van soort omdat ze eerst dachten krampen dan dachten ze stoelgang problemen nadien was het eventueel allergie en dan dachten ze aan reflux dan heeft hij een ziekenhuisopname gehad en toen waren we er eindelijk achter en kreeg hij de juiste voeding. Dus wel 4-5 merken geprobeerd maar telkens met de voorwaarde 1 week minstens proberen. Ik durfde toen al te veranderen omdat ik ook wist van de vorige dat de “regels” waren. Volgende kindje krijgt nu meteen AR omdat vorige kindje zoveel problemen had. Nu zal de link ook veel sneller gemaakt worden dan de vorige keer. Kind en gezin neem ik met een korrel zou. Ik heb ooit van een kinderarts daar de serieuze vraag gekregen kan het dat hij gekrompen is? “Ik moest 2 keer kijken en dacht meent die dokter dat nu?” Ik heb geantwoord ja hij heeft in de kookwas gezeten 🤦‍♀️ nadien zag ze dat ze fout had gelezen. Ik kon er wel om lachen maar dacht meteen van alle nu? 😂