25 Reacties
4 maanden geleden
Vandaag met 17 weken gedaan en inderdaad met 24 weken weer. Ik ga wel vragen als die nu goed is, of ik thuis in de gaten mag blijven houden. 1e zwangerschap diabetes gehad en 2e zwangerschap niet. Vind er namelijk niks aan die test. Haha (ben geen stil zitter)
4 maanden geleden
Ik heb ook vandaag de suikertest gedaan. Weten jullie binnen welke waardes je glucose gehalte moet zijn na 1 uur en na 2 uur?
4 maanden geleden
Hier staat hij vrijdag op de planning bij de 1e niet gehad 2e wel diabetes en hopen dat de 3e niet weer zelfde verhaaltje
4 maanden geleden
Reactie op Angela2202
Vandaag met 17 weken gedaan en inderdaad met 24 weken weer. Ik ga wel vrage ...
Oh bah bah daar vrees ik nu dus ook voor dat k dan tussen 24 en 28 weeer moet.
Ik heb mn voorgaande 2 zwangerschappen geen diabetes gehaf maar mn 2e kindje werd stil geboren zonder oorzaak dus ze willen nu voor de zekerheid al vroeg een check doen. En prima to be sure maar nu denk ik dus getver waarschijnlijk moet ik 2x deze vieze zooi drinken
4 maanden geleden
Hai meisjes
Ik heb de test morgen ochtend , hoe gaat het in zijn werk?
4 maanden geleden
Reactie op VeroniqueJ
Hai meisjes
Afspraak van de voren maken bij ziekenhuis.
Is hier altijd om 8 uur ochtends
Aanmelden bij de zuil
Naar de wachtkamer en vorige keer zat ik nog niet of werd mijn nummer al opgeroepen.
Bloedprikken uit arm
Drankje opdrinken, in 1x
Zitten in wachtkamer, niet meer lopen, bewegen, niet drinken, niet naar de wc: 2 uur
Opnieuw melden
Bloedprikken uit arm
Naar huis
Zo gaat hier
4 maanden geleden
Reactie op VeroniqueJ
Hai meisjes
Ik moet om 8.40 melden, bloedprikken en idd ook in 1x het drankje drinken. Plaats nemen in wachtkamer/ruimte en dan na 2 uur terug voor 2e prik. Ik heb dezelfde middag een afspraak bij de gyn voor de uitslag maar dat is niet persee standaard dat is omdat mijn controle sowieso al stond
4 maanden geleden
Reactie op Liefsvan
Hier helaas ook een verstoorde uitkomst van de suikerwaarde dus zwangerscha ...
Balen. Ik had geen klachten voorafgaand aan de test. Ik zag wel al m’n nuchtere waarde iets oplopen dus ik vermoedde het wel al. Ik gebruik de free style Libre 2 sensor om gedurende de dag te zien op welk voedsel ik sterk reageer en waarop niet. Aanrader!
4 maanden geleden
Reactie op Caatjeh
Balen. Ik had geen klachten voorafgaand aan de test. Ik zag wel al m’n nuch ...
Dat werd hier juist afgeraden omdat bij zwangerschapsdiabetes alleen de waarde 1 of 2 uur na de maaltijd belangrijk zijn.
Daarnaast moet je hier dus alsnog de waarde 1 of 2 uur na de maaltijd prikken met vingerprik.
4 maanden geleden
Reactie op Caatjeh
Balen. Ik had geen klachten voorafgaand aan de test. Ik zag wel al m’n nuch ...
Ik ervaar ook geen klachten en mijn nuchtere glucose was super netjes 5.0 ik reageerde alleen met een glucose van 8, 1 uur na inname van de drank dus helemaal kak. Want is nét boven de grens..
4 maanden geleden
Reactie op Caatjeh
En je waarde na 2u? Bij mij is na eten de waarde van 1u later vaak net te h ...
Uhm goeie die heb ik even niet in mn hoofd volgens mij was hij na 2 uur weer gezakt maar of t alweer onder de 7.2 was weet ik niet meer. Morgen word ik gebeld door de dietiste dan ga ik het wel horen. Baal enorm want let al enorm op mn voeding. Dus ben erg benieuwd waar ze mee gaat komen