25 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Caatjeh
En je waarde na 2u? Bij mij is na eten de waarde van 1u later vaak net te h ...
Even opgezocht in mn dossier want die staat nu online.
Hij was na 1 uur 9.2 (mag max 9.9 zijn) en na 2 uur 8.8 (mag max 7.7 zijn)
Die grens waardes stonden er ook bij maar heb al eerder gelezen dat dit per ziekenhuis verschilt
4 maanden geleden
Suiker kan zich nog veel later ontwikkelen. Ik zou het sowieso in de gaten blijven houden. Ik ontwikkelde het bij mn eerste pas tussen de 30 en 35 weken.
4 maanden geleden
Reactie op Liefsvan
Even opgezocht in mn dossier want die staat nu online.
Hij was na 1 uur 9 ...
Bij mijn test maten ze alleen na 2u (ik had 9,8 bij grens 7,7). Nuchter was nog wel goed (4,7).
Door je eten meer door de dag heen te verspreiden kun je pieken voorkomen. En kies voor volkoren varianten (vezels).
Als je al gezond eet, hoef je mogelijk niet veel aan te passen. De test zelf is echt een stresstest voor je lichaam.
4 maanden geleden
Reactie op Caatjeh
Bij mijn test maten ze alleen na 2u (ik had 9,8 bij grens 7,7). Nuchter wa ...
Klopt het een afspraak gehad nu om mn dieeet te bespreken en aan mn keuzes hoef ik niks te veranderen alleen wel nu 3 tussendoortjes nemen om die suiker stabiel te houden ipv te laten pieken. En dan nu wel 4x per dag glucose meten en kijken wat dat doet. Mogelijk dan verder geen actie maar reageer ik op mn normale voeding ook dan word ik doorgestuurd.
Ik ga nu na elke maaltijd een rondje lopen en overdag beweeg ik al veel maar in de avond sowieso nu een wandeling na t eten.
En ik doe nu als tip voor mn fruit eerst eiwit eten dus vanmorgen als tussendoortje 2 gekookte eitjes en erna een appel. Vanmiddag doe ik dan voor mn fruit een handje noten. Door dat te doen piek je ook minder..
We gaan t mee maken 🤞