99 Reacties

8 dagen geleden

Reactie op Bloempotje

Ik heb hem ook gehad maar lees hier niet echt vergelijkbare waarden zoals b ...
Iemand met diabetes met 3,6 moet iets eten om z’n bloedsuiker weer normaal te krijgen. Als je geen diabetes hebt kan je lichaam dit zelf oplossen.

8 dagen geleden

Reactie op DebCk90

Iemand met diabetes met 3,6 moet iets eten om z’n bloedsuiker weer normaal ...
Ja maar is toch gek dat ik dat na het suikerdrankje heb? Ik heb juist net ‘iets gegeten’ 🤔

8 dagen geleden

Reactie op Bloempotje

Ja maar is toch gek dat ik dat na het suikerdrankje heb? Ik heb juist net ‘ ...
Niet echt. Je hebt 2 uur de tijd gehad om de suikers te verwerken. Je moet dan in ieder geval over de piek heen zijn. Lijkt mij dat het bij jou allemaal goed werkt, maar wacht vooral de arts of verloskundige even af die je nog uitlegt wat het voor jou betekent.

7 dagen geleden

Reactie op NiTe

Niet echt. Je hebt 2 uur de tijd gehad om de suikers te verwerken. Je moet ...
Ja ik had al wel bedacht dat het geen diabetes is maar nu moet ik dus 4 weken wachten op de afspraak met verloskundige. Ze bellen namelijk alleen als het diabetes is maar dat is het niet. Dus iig fijn om hier al iets te horen. Bedankt 😊

7 dagen geleden

Reactie op Bloempotje

Ja maar is toch gek dat ik dat na het suikerdrankje heb? Ik heb juist net ‘ ...
Nee, als je diabetes hebt dan is je lichaam juist niet in staat om die suikers af te breken en zal je insuline moeten spuiten of slikken om daarbij te ondersteunen. Dan werkt je alvleesklier niet (goed).

7 dagen geleden

Ik heb hem een aantal weken terug gehad, lekker is anders en werd beetje naar in het hoofd. 17 oktober mag ik weer hopelijk dan ook geen diabetes

7 dagen geleden

Ik moet morgen, staat bij mij ook dat ik naar huis mag tussendoor.

7 dagen geleden

Reactie op wdmn

Ik moet morgen, staat bij mij ook dat ik naar huis mag tussendoor.
Ook zoiets, ook overal verschillend. Ik mocht de ruimte niet verlaten, niet bewegen, niet naar de wc. Alleen zitten of liggen. Niet eens ergens anders naar toe lopen 🤷‍♀️

7 dagen geleden

Reactie op M_1986

Ook zoiets, ook overal verschillend. Ik mocht de ruimte niet verlaten, nie ...
Ik mocht ook niet praten 😂 de deur naar buiten stond open en m’n vader kwam even langs, dus die vrouw komt binnen, zegt ze, u blijft niet te lang hè?! Want dit is te intensief. Hahahaha

7 dagen geleden

Ik moest in de wachtkamer blijven, mocht wel een beetje lopen, maar ze hadden liever dat ik 2 uur bleef zitten.. maarja dat kan ik niet 😂 ik had mijn vriend meegenomen. Nuchter: 4.1 mmol/L Na 120 min: 5.4 mmol/L

6 dagen geleden

Net het drankje op. Vond het meevallen, beetje hoestdrank achtig. Nu 2 uur wachten...

6 dagen geleden

Tip: Drink het drankje rustig op. Ik heb de test 2x moeten doen. Eerste keer brak het zweet me uit en spuugde ik alles eruit(na 20 minuten). Tweede keer heb ik het drankje rustig aan opgedronken. ( je moet het drankje binnen 5 a 10 minuten op hebben). Dagcurve ook nog voor de zekerheid gedaan. Geeft je ook al een vertrouwd gevoel als die goed is.

6 dagen geleden

Reactie op Gptest16

Tip: Drink het drankje rustig op. Ik heb de test 2x moeten doen. Eerste ke ...
Ik heb de test zojuist gehad. Bij de eerste mocht ik dit rustig opdrinken. Nu moest hij binnen 2 minuten op. Resultaat kots misselijk.. nu maar hopen dat ik niet hoef te spugen en alles voor niks is

6 dagen geleden

Wat een verschillende verhalen 🙈 ik heb hem 27 september met 27 weken. Ik kreeg als tip mee van de verloskundige om een rietje mee te nemen om het wat makkelijker op te drinken. Hier mag je het ziekenhuis niet verlaten, maar wel plassen. 2 uur lang niet plassen? Ze zijn gek. Dan mogen ze op hun hoofd gaan staan, maar plassen zal ik met de dansende ballerina op mijn blaas 🙈

6 dagen geleden

Reactie op Evelinetjuuhh

Net het drankje op. Vond het meevallen, beetje hoestdrank achtig. Nu 2 uur ...
Nuchter: 5,7 Na 120 min: 7,1 Was in mijn ziekenhuis geen diabetes en hoef me volgens de gynaecoloog nul rede voor zorgen.

6 dagen geleden

Ik heb hier niets over gehoord nog.. is dit standaard? Ik ben bijna 26 weken

6 dagen geleden

Reactie op tatwirrel

Ik heb hier niets over gehoord nog.. is dit standaard? Ik ben bijna 26 weke ...
Nee alleen als er een indicatie is.

5 dagen geleden

Ik heb de test ook gehad, zo’n twee weken terug. Het drankje valt mee, niet lekker maar niet zo vreselijk als ik dacht. Even koud zweet en misselijk maar dat trok gelukkig snel weg. Die 2uur vallen best mee met een boekje, puzzelboekje en wachtkamer perikelen om mee te luisteren:) Waardes waren wel te hoog dus nu aan het dieet en zelf prikken voor dagwaardes na elke maaltijd. Ben benieuwd naar de groei echo, die is komende week.

5 dagen geleden

Reactie op Luna2512

Ik heb de test ook gehad, zo’n twee weken terug. Het drankje valt mee, niet ...
Mag ik misschien vragen hoe hoog je waardes waren? Ik heb gisteren de test gedaan kan online de uitslag al zien.. die is ook te hoog. Nuchter 6,2 Na 2 uur 9,6🫠

5 dagen geleden

Reactie op overdii18

Mag ik misschien vragen hoe hoog je waardes waren? Ik heb gisteren de test ...
Nuchter was 4,8 en na 2uur was het ook 9,6. Tot nu toe met dieetaanpassingen wel onder de 7,8 weten te houden. Heeft je verloskundige nog niet gebeld?