31 Reacties
9 maanden geleden
Heb je de moonboon al geprobeerd? Is een uitkomst hier. Je kan eventueel ook een huren om uit te proberen.
9 maanden geleden
Same hier! Baby van 16 weken die gewoon weigert te slapen. Heel af en toe in de kinderwagen en thats it. Arts heeft uiteindelijk gezegd dat we moeten doorgaan en dat hey ooit voorbij gaat. Ben inmiddels helemaal op. Kan niet eens even eten of naar de wc 😭😭
9 maanden geleden
Same hier! Baby van 16 weken die gewoon weigert te slapen. Heel af en toe i ...
En hij huilt ook ontzettend veel
9 maanden geleden
Manduca twist is hier de redding. Het is een combinatie tussen draagdoek en draagzak. Ze zit dicht bij mij dus ze kan slapen en ik hoef niet de hele tijd stil te zitten. Als je een dräagconsult boekt kan je de doek van je keuze meestal gratis testen voor een week.
9 maanden geleden
Als ik je een tip mag geven, misschien is het goed om nei therapie te volgen. Via deze therapie kan er ingecheckt worden in het onderbewust zijn van je kindje en kan er achterhaalt worden wat er nog meer speelt. Hiervoor kan de therapeut je baby er van af sluiten. Mijn schoonzus geeft deze nei therapie. Op instagram heet ze moonmama. In lezen kan altijd 😊
9 maanden geleden
**Gebruik je geur**: Leg een kledingstuk van jezelf, zoals een t-shirt, in het bedje. Je geur kan je baby troost bieden en het gevoel geven dat je dichtbij bent.
2** Langzaam wennen**: Laat je baby geleidelijk wennen aan het alleen slapen. Begin met je hand op zijn/haar buikje terwijl hij/zij in het bedje ligt, en trek je hand langzaam terug als hij/zij kalmeert.
3. **Piepjes of witte ruis**: Soms kan een zacht muziekje of witte ruis helpen om je baby een gevoel van veiligheid te geven.
4. **Korte pauze bij huilen**: Geef je baby even de tijd om zelf weer in slaap te komen voordat je hem/haar oppakt. Zo leert je baby dat huilen niet altijd betekent dat hij/zij direct opgepakt wordt.
5.** Geduld en liefde**: Het kan tijd kosten, en dat is helemaal normaal. Blijf geduldig en weet dat je baby zich uiteindelijk zal aanpassen.
9 maanden geleden
Worden jullie nog verder geholpen door kinderarts en huilpoli? Want gezien hun advies niet werkte moeten ze toch verder met jullie gaan meedenken hoop ik?
Mijn advies zou eerlijk gezegd zijn om het zelfstandig slapen in bed los te laten en te kijken hoe je de rust bij iedereen kan laten terugkeren. Het gaat nu blijkbaar even niet en dan frustreert het je alleen maar als je blijft proberen toch? Kan hij overdag niet in de draagzak slapen? Ik doe dat ook regelmatig ivm dat ik een kleuter thuis heb en niet 15 min boven bezig wil zijn met een baby in slaap brengen. Savonds doe ik bedtijd ritueel met de oudste en blijft baby beneden met man, zodat je iig elke dag even dat momentje samen hebt met de oudste, lekker boekje samen lezen. Daarna pas aan de slaap drama beginnen met baby als de oudste erin ligt.
9 maanden geleden
Reactie op Anne47
Worden jullie nog verder geholpen door kinderarts en huilpoli? Want gezien ...
En voor snachts: tussen jullie in bijvoorbeeld slaapt ie dan wel?
Ik zou echt gewoon zoeken naar wat werkt en verwachtingen loslaten van hoe het zogenaamd zou "horen". Zodat er minder gehuild gaat worden want ik zou daar ook echt helemaal psychisch leip van worden. Hele dikke knuffel voor jullie, echt zo pittig dit. Het is wel een prachtig compliment dat je baby bij jou wel kan slapen en jij dus echt een super mama bent
9 maanden geleden
Mijn zoontje was ook een huilbaby, vreselijk zwaar 😔 ik zou eigen bed even loslaten als het zo slecht gaat…. Draagzak was bij ons erg helpend. En spuugdoekje over de ogen overdag (in je armen). Als je zelf even dat gehuil niet aan je hoofd hebt kan je je ook weer wat opladen.
Vraag echt hulp in je omgeving!!!! Je moet zelf pauzes hebben!! Kan je dochter niet wat vaker uit logeren etc? Er zijn vast mensen in je buurt die je zoontje ook in het donker kunnen wiegen, vertrouw anderen!
Wij kregen zoontje met +- 5 mnd in bed overdag door hem op zn buik te leggen… bleef er dan zelf altijd bij maar dat was iig een begin.
Hij had erge reflux maar was daarnaast vooral erg prikkelgevoelig. Wij probeerden echt geluid te minimaliseren en gingen niet met hem naar winkels etc. Dan hield hij echt de dag niet vol. En ook niet allemaal van dat babyspeelgoed met geluid. Snachts inbakeren met de Pacco doek. Het werd wel beter bij ons met 6 mnd. Ik hoop voor jullie ook. Het is intens zwaar en het ligt echt niet aan jou!!!
9 maanden geleden
Het is trouwens helemaal goed gekomen met ons zoontje (nu bijna 3!). Onze dochter van 15 wk is ook een baby die slecht slaapt overdag en waarbij oververmoeidheid continue op de loer ligt. Maar zij kan prima prikkels aan en is veel beter te troosten. Heeft mij wel geholpen met laatste stukje verwerking dat het echt niet aan mij lag dat mijn zoontje zo huilde, maar dat mijn zoontje het leven gewoon heel moeilijk vond als baby…