13 Reacties
3 maanden geleden
Je bent echt niet de enige. Ik heb er express voor gekozen om me niet te wegen. Ik weet hoeveel ik woog voor de zwangerschap en ik weet dat ik er onzeker van ga worden als ik me te veel ga wegen. Ik vind het daarbuiten soms wel lastig te accepteren dat mijn lichaam veranderd? De broeken gaan strakker zitten de borsten groeien dus ik voel me wel groot! Als ik zo hoor dat je nu zon 9 kilo bent aangekomen is dat volgensmij echt nog niet overmatig veel gewicht. Het is lastig maar ik zou niet teveel tijd besteden aan de weegschaal. Blijf lekker in beweging en zorg goed voor jezelf dmv gezonde en voedende voeding. Dan doe je in ieder geval je best om goed voor jezelf te zorgen! ❤️❤️❤️
3 maanden geleden
Voor m’n zwangerschap ook ontzettend veel afgevallen. Toen was ik ook niet heel erg tevreden, kon altijd wat af. Dus veel sporten en gezond en suikervrij eten.
Nu zwanger van een tweeling. Eetpatroon is toch veranderd, heb daar moeite mee want denk dat ik het daarmee wel in de hand zou kunnen houden.
Bij +5kg gestopt met wegen. Ik probeer te focussen op bewegen, conditie en inname van voeding. Maar moet daar niet te streng in worden, lichaam geeft aan wat er nodig is dus niet negeren.
Het staat of valt met leefstijl, daar probeer ik in te sturen. Wegen heb ik geschrapt uit zelfbescherming.
3 maanden geleden
Ik was tijdens mijn vorige zwangerschap 1.5 jaar geleden 30 kilo aangekomen! Toen die er weer afgewerkt. Nu weer zwanger 17+2 weken en er zit alweer 9 kilo bij😭
Ik ben eetverslaafs dus zoveel moeite mezelf in te houden. Tijdens het afvallen van de vorige 30 kilo had ik medicatie om mijn eetverslaving te onderdrukken. Die kon ik niet slikken tijdens zwangerschap natuurlijk, dus moest stoppen. Voel me ook diep ongelukkig in dit lichaam. Na m'n bevalling meteen weer aan de slag met afvallen. Sterkte ermee ik ken het gevoel en helemaal als je partner daar ook wat van vind en dit ook uitspreekt. Zo intens pijnlijk is dat....
3 maanden geleden
Lieve meid,
Ik herken je hierin. Ik was mooi 15 kilo kwijt. Voordat ik zwanger was. Helaas ben ik 7 kilo weer bij. Ik ben nu bijna 22 weken weer.
Mijn partner geeft mij juist het gevoel dat ik prachtig ben ondanks mijn gewicht en mijn onzekerheid.
Ik vind het zelf heel lastig aangezien heel wat kleren strakker zitten en ik normaal wat wijdere kleding draag😩 maar aan de andere kant als onze kleine geboren is. Dan ga ik weer afvallen tot een mooi gezond gewicht.
Dikke knuffel en zorg voor jezelf 🍀 jij mag er ook zijn.
3 maanden geleden
Herkenbaar! Ik ben voor ik zwanger werd 40 kilo afgevallen op 3 jaar tijd. En 10 kilo aangekomen nu. Waarvan de eerste 8 kilo al op 12 weken erbij was.Vond het best veel en het maakte me ook onzeker. Heb zo hard moeten werken om ooit af te vallen. Maakte mezelf echt gek in dat eerste trimester. Gelukkig is mn man heel lief en begripvol. Nu heb ik het wat meer losgelaten en probeer gewoon te voelen wanneer ik moet eten en welke voeding genoeg vult zodat ik niet ga snacken en snoepen tussendoor. Ik eet nu bvb ipv pasta quinoa. Ipv wit brood volkoren speltbrood... en tussendoor fruit ipv calorierijke snacks. Dat helpt wel echt want sinds die 12 weken ben ik nog 2 kilo aangekomen (nu 22 weken zwanger). Voel me ook wat minder opgeblazen sinds ik mn eten wat heb aangepast. Ik hoop echt dat ik het onder controle kan houden. Ik zou zeggen laat het wat los,eet gewoon gezond en bespreek je onzekerheid met je partner! Ga zeker jezelf niet gek maken met zelf in te vullen wat hij van jou vindt. Hij vindt jou vast prachtig zoals je bent! 🫶🏻
3 maanden geleden
Ik merk nu dat je er ook niet mega veel aan kan doen. Ik ben 2 keer eerder zo ver in mijn zwangerschap geweest en was dan 3-4 kilo aangekomen. Nu ook 8. Geen idee waarom. En ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat ik nu gezonder eet dan de vorige keren.
Ik probeer gewoon te focussen op zo gezond mogelijk eten met veel groenten en veel beweging (ik hou nu meer dan 8000 stappen per dag aan en 2x per week sporten). Meer dan dat kan je ook niet echt doen denk ik.
3 maanden geleden
Iedereen komt verschillend aan. Daar valt geen pijl op trekken...
Enige wat jij eraan zou kunnen doen om het te aankomen zoveel mogelijk te beperken (dus niet actief afvallen) is om te proberen re boven bewegen en alleen gezonde dingen te eten.
Meer kun jij niet doen en alles wat je dan aankomt ligt buiten jouw macht.
En ik zou je partner erop aanspreken dat dit jouw gevoel is en dat je het fijn zou vinden als hij jou daarin ondersteunt oen/of helpt.
3 maanden geleden
Die lijstjes met wat je gemiddeld aankomt vind ik zo'n onzin. Je bent niet dik maar zwanger 😊
Ik ben 1,69m lang en weeg normaal tegen de 68 kilo. Bij de zwangerschap van mijn eerste zoontje ca 30 kilo aangekomen, ik hield gegeven moment veel vocht vast. Het was met bukken en schoenen aan doen wat onhandig. Maar ik heb me geen moment onaantrekkelijk gevoeld. Integendeel, ik ben juist blij dat in in de zomer mijn zwangerschapsbuik weer naar voren komt, hoef ik juist nergens op te letten 😋.
Na ca een jaar was ik alle kilo' s gewoon weer kwijt, ik sport niet en heb dat ook nooit gedaan. Ik ben wel veel met mijn zoontje gaan wandelen, hij vindt het nog geweldig.
En nu met de 2de zwangerschap heb ik met 10 weken 1 weegmoment gehad en daarna niet weer.
2 maanden geleden
Reactie op Culha30
Heb weer even een mindere dag en dacht even de reacties teruglezen… wil je ...
Ik herken het. Fijn dat het je goed doet. Iedere mama to be mag er zijn op haar manier.
Zie het positief en show met jezelf💗 en geniet er met volle teugen van. Je mag me ook prive berichtjes sturen als het minder gaat.
2 maanden geleden
Ik heb in juli 2021 mijn laagste gewicht bereikt -30 kilo. Na de bevalling van de tweede 16 kilo erbij. (Bewust niet in de zwangerschap gewogen) en na 11 maanden was ik op vier kilo alles kwijt tot ik opnieuw zwanger raakte.
Tijdens de zwangerschap maak ik me niet zorgen om mijn gewicht. Vind de gezondheid en goed in vel zitten en nu dan ook zorg voor me kind het belangerijkst. Die kilo’s gaan er naar de bevalling en de heftigste maanden wel weer af:)