3 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb juist het tegenovergestelde, zo een beetje last van alle klachten die je je maar voor kunt stellen. Na heel veel overgeven en misselijkheid (en daardoor afvallen) in het eerste trimester, door naar ongemak, duizeligheid en vermoeidheid in het tweede. Daar komt nog bovenop dat dit mijn vierde zwangerschap is maar ook ons eerste kindje. Genieten van de zwangerschap is er dus niet bij. Waar we wel van genieten (en hoe ik deze opmerking interpreteer) is genieten van de weg naar de beval datum toe: het goed nieuws bij iedere mijlpaal bereiken (echo's en onderzoeken), het voorbereiden op haar komst in december (zowel mentaal als bv het maken van de babykamer en het researcher en aanschaffen van spullen), en als laatste het samen dromen met mijn man over hoe het zal zijn straks: hoe zou ze eruit zien, waar houdt ze van, op die lijkt ze in doen en laten, hoe zullen wij als ouders zijn etc. Je doet niks fout, iedereen heeft haar eigen zwangerschap en ervaringen.

3 maanden geleden

Ik snap ook niet wat mensen bedoelen met die opmerking. Ik ben nu 22wk zwanger van het eerste kindje en heb er nog niet van kunnen genieten… eerst zwangerschapsklachten, en toen ik me weer goed voelde was het zomer en vond ik het heel lastig dat ik niet mee kon doen met vriendinnen qua drankjes, dansen en festivals. Het enige dat ik nu wel leuk begin te vinden zijn de momenten dat mijn man en ik tegelijk het kindje kunnen voelen. Maar verder kan ik het geen ‘genieten’ noemen. Dus heel herkenbaar wat je schrijft! Fijn dat je nog zo actief kan zijn en weinig klachten hebt! Je doet iniedergeval niks fout:) Ik kijk er zelf vooral naar uit om ervan te gaan genieten als het kindje er is, dat lijkt me veel belangrijker :)

3 maanden geleden

Reactie op Berberm

Ik snap ook niet wat mensen bedoelen met die opmerking. Ik ben nu 22wk zwan ...
Ik heb dit ook precies. Voelde me eerst ellendig met geen energie. En nu toch best vaak moeite met de veranderingen in vriendschappen. Iedereen gaat lekker door met feesten, festivals, drankjes, de stad in. Ook met mijn vriend hield ik er van om spontaan op zondag lekker op een terras te eindigen en een paar biertjes te doen. Het speelse en spontane hoe ik hiervoor leefde is gewoon best een grote verandering. Maar goed, het is voor een goed doel. Kijk uit naar de kleine en dan kunnen deze dingen (met mate natuurlijk) wel weer gewoon :)