28 Reacties

7 maanden geleden

Ik werk 32 uur en vrijdag is mijn mama-dag, papa werkt ook 32 uur en maandag is zijn papa-dag. Dus kindjes 3 dagen naar opvang en dat vind ik aan alle kanten fijn. Wij kunnen beide genoeg werken dat leuke projecten en promoties mogelijk blijven en kindjes gaan 3 dagen spelen met vriendjes op opvang. We hebben beide alleen tijd met onze kids en weekend met z’n vieren. Ik vind het top zo. Kindjes 3 dagen achter elkaar betekend ook dat ze niet elke dag hoeven te wennen aan de opvang, alleen dinsdag is even wennen en daarna loopt het soepel. Dus helemaal tevreden zo en houden we het betaalbaar allemaal.

7 maanden geleden

Reactie op IGS

Ik werk 32 uur en vrijdag is mijn mama-dag, papa werkt ook 32 uur en maanda ...
Zo hebben wij het ook alleen oma en opa zijn er niet meer eens. Het is zo heftig geworden dat we ze niet meer zien...

7 maanden geleden

Wij werken normaal gesproken ook beide 32 uur. Ik zit nu nog even op 24 uur door betaald ouderschapsverlof, maar ga straks gewoon weer 32 werken. Met de eerste ook gedaan en voelde prima. Bij ons ook di/wo naar de opvang op donderdag komen opa en oma bij ons oppassen.

7 maanden geleden

Waarom voel je je onzeker? Ik werk voor mezelf en werk soms meer maar nooit minder dan 32 uur. De kleine gaat 2 dagen naar de opvang 1 dag na me zus en zaterdag is mijn vriend thuis. Hij vind het geweldig op de opvang en als die me zus ziet begind hij meteen te lachen. Juist als ik hem even niet heb gezien kan ik hem nog veel meer waarderen en ik denk dat de opvang ook nog een goed is voor zijn sociale ontwikkeling! Als je dit soort foto's van de opvang krijgt is dat toch heerlijk! En ik lekker geld verdienen

7 maanden geleden

Ik werk officieel 32 uur (maar vaak tussen 36-40 uur) en voel me daar prima bij. Onze dochter heeft het ontzettend naar haar zin op de opvang. In mijn omgeving werken de meeste moeders en vaders 32 uur. Ik zou in mijn functie niet eens minder dan 32 uur mogen werken. Maar waar ben je onzeker over?

7 maanden geleden

Ik werk ook 32 uur, mijn vriend ook. Ik had graag nog langer verlof gehad, maar nu ik weer aan het werk ben vind ik het meestal prima. Mijn zoontje slaap niet heel goed, dus ik ben niet altijd even helder 🙈 Maar ik denk er wel over om volgend jaar weer 36 uur te gaan werken, als hij beter slaapt tegen die tijd.

7 maanden geleden

Reactie op Silo91

Ik werk officieel 32 uur (maar vaak tussen 36-40 uur) en voel me daar prima ...
Vooral onzeker, omdat ik hier dan lees dat veel partners ook 32 uur werken, maar mijn partner werk gewoon 5 dagen. Bang dat we toch onze dochter te kort doen.

7 maanden geleden

Reactie op Dani24

Vooral onzeker, omdat ik hier dan lees dat veel partners ook 32 uur werken, ...
Je doet je dochter absoluut niet tekort. Je doet juist iets goeds voor haar om meerdere redenen. Er zijn zoveel voorbeelden van moeders die nu of later (na een scheiding) niet financieel zelfstandig zijn omdat ze minder hebben kunnen sparen, minder pensioen hebben opgebouwd etc. Waarmee weer een generatie opgroeit met het idee dat vaders het geld hebben en moeders niet. Met alle respect voor ieders keuze maar zo'n voorbeeld zou ik niet willen zijn voor m'n dochter. Je bent haar voorbeeld dat ze alles kan bereiken wat ze wil, ook als ze moeder wordt. You got this!!

6 maanden geleden

Reactie op Dani24

Vooral onzeker, omdat ik hier dan lees dat veel partners ook 32 uur werken, ...
Ik werk momenteel helaas niet maar overweeg toch kinderopvang. Ben juist bang haar tekort te doen door haar niet naar de opvang te doen, ook al is ze nog jong en volledig borstvoeding (6mnd). Ze bloeit zo op van nabijheid van andere kinderen, neefjes, nichtjes, tantes, oma's. Ze kijkt alles af, wilt alles nadoen, zoekt interactie op, maakt contact, je ziet haar gewoon groeien en ontwikkelen, nieuwe verbindingen leggen etc. Heeft het echt naar haar zin bij andere mensen (tuurlijk, elk kindje is anders). En it takes a village: vroeg werd de opvoeding ook 'gedeeld'. Misschien helpt dit ter geruststelling dat je niets verkeerd doet :)

6 maanden geleden

Ik werk 40 uur, vind het heerlijk. Iedereen zijn eigen keuze, is heel persoonlijk. Hoef je je echt niet onzeker over te voelen! Je doet wat het beste bij jou en je gezin past, daar hoef je je bij niemand over te verantwoorden. Ik hoor van anderen vaak ‘oh wat veel’ maar dat boeit mij niet.. Jouw leven jouw keuzes! Er zijn altijd mensen die ergens iets van vinden :)

6 maanden geleden

Ik werk di-za en mijn man ma-vr op donderdag werk ik thuis en 3 dagen naar mijn moeder. Opvang kost heel veel voor ons dus zo prima geregeld

6 maanden geleden

Reactie op xxnatasjaxx1

Waarom voel je je onzeker? Ik werk voor mezelf en werk soms meer maar nooit ...
Heerlijk toch! Hier ook een agrarisch kdv/bso. Mijn jongens (bijna 5, 2 en 5 maand) gaan met veel plezier. En ze leren er ook echt heel veel. Ik werk 32 uur en zou echt niet minder willen. Heb ooit 24 geprobeerd maar voelde me er niet goed bij. Als ze allemaal op school zitten wss verhogen naar 36 (fulltime in gemeenteland)

6 maanden geleden

Ik herken je struggle. Mijn baan is eigenlijk niet te doen in minder dan 32 uur. Ik probeer het nu wel met ouderschapsverlof maar eigenlijk snij ik mezelf in de vingers (zelfde hoeveelheid overleggen, tijd om zelf dingen te doen is gewoon korter...). Mijn man kon bij ons eerste kind ook nog een dag ouderschapsverlof nemen maar dat lukt nu na promotie echt niet meer goed. Nu is hij te veel in het weekend werk aan het inhalen en dat is natuurlijk ook geen duurzame oplossing. Helaas ook geen familie die dichtbij woont. Daarom net met toch wel wat pijn in het hart een extra vierde dag KDV aangevraagd; maar hij doet het daar echt heel goed met superlieve vaste begeleiding dus ik dus eigenlijk is er niet zo veel aan de hand.

6 maanden geleden

Ik werk normaal 24 uur en nu 16 uur per week. Mijn man werkte 4x9 maar nu 3x9. Wij zijn blij dat onze kids zo bij papa of mama zijn en gaan soms even naar een oma als we iets hebben. Laatst even naar de bios geweest met de oudste en de jongste naar oma. Wanneer de jongste 1 is gaan we weer onze normale uren werken, dan zal de jongste 1 dag naar het kdv gaan en 1 dag naar oma. Maar zo heeft elke ouder zijn eigen ding, en als dat voor jou is dat je 32 uur werkt is dat toch helemaal prima!

6 maanden geleden

Wij werken allebei 40u per week. Wel vrij flexibel dus als er iets is, dan zijn we er. Maar de kids zijn dus we 2 dagen bij de opvang, 1 dag bij oma en 2 dagen thuis met de vaste oppas. Ik voel me er soms ook schuldig over, maar ik geniet naast moeder zijn ook enorm van mijn werk (en mijn baan gaat niet in 4 dagen). Zolang de kinderen vrolijk en gelukkig zijn, werkt het voor mij.

6 maanden geleden

In mijn omgeving werken bijna alle ouders, 32 uur. Ik heb nu nog 1 dag ouderschapsverlof, daarna ga ik ook weer 32 uur werken.

6 maanden geleden

Ik werk ook 32 uur. De combi is soms pittig, maar ik zou niet anders willen. Vorige week vakantie, kinderen ook, dus met weekends en al een ruime week als gezin samen geweest. Ik was gesloopt!! We hebben twee dagen KDV, beiden een dag vrij / ouderschapsverlof en een dag opa als oppas. Oudste weet niet beter en geniet er ook gewoon van. De jongste vissen we nog wel kapot moe van de opvang, dan breekt mijn hart een beetje, maar ik weer dat hij er meer plezier aan gaat beleven. In en na de zomer neem ik ouderschapsverlof op, dan wordt het tijdelijk 24 en 28 uur. Ivm basisschool, even rustig wennen en BSO gefaseerd opstarten.

6 maanden geleden

Hier ook hoor! 40 uur :) wel 3 dagen thuis werken waardoor ik mijn dochter die dagen alsnog veel zie. Mijn 2 kantoordagen gaat ze naar de opvang maar haal ik haar meestal lekker vroeg op zodat we de avond samen hebben. Kan mijn tijd dusdanig flexibel indelen dat ik vaak de vrijdag al wel redelijk vrij ben. Deze werkwijze is voor mij echt de perfecte balans tussen werk en privé!

6 maanden geleden

Bedankt voor het delen van alle ervaringen en hoe jullie het doen! Hierdoor krijg ik er iets meer vrede mee! Hebben jullie nog tips hoe jullie dan huishouden etc. Zodat als je vrij bent je ook zoveel mogelijk bij je kindje kan zijn? Ik heb besloten dat ik vanaf dan boodschappen ga bestellen. Huishouden zoveel mogelijk in de avonden. Nog meer tips?

6 maanden geleden

Reactie op Dani24

Bedankt voor het delen van alle ervaringen en hoe jullie het doen! Hierdoor ...
Wij hebben (eigenlijk sinds mijn verlof) besloten wekelijks een hulp in huishouding in te schakelen. Zij komt elke maandag als wij naar kantoor zijn en doet dan de grondige klussen zodat wij daar tijd op besparen. Gedurende de week werk ik zelf de was bij op thuiswerk dagen. Sommige klussen doe ik ook samen met mijn dochtertje, zo vindt zij het bijvoorbeeld leuk om te kijken naar koken en ook boodschappen doe ik vaak samen met haar!