7 Reacties

één maand geleden

Je kunt prima op je rug slapen hoor! Enige wat er kan gebeuren is dat je bloedtoevoer door je vena cava wordt afgekneld, maar dit lost je lichaam vanzelf op door een andere houding aan te nemen. Ook als je diep slaapt zal je een andere houding aannemen mocht dit gebeuren

één maand geleden

Mijn verloskundige zegt dat t eigenlijk niet zo erg is voor je baby, enkel voor je eigen bloedtoevoer naar je benen. Ik lig nog vaak op mijn rug overdrag om de pijn in mn middenrif te minderen, en heb nooit last van geknelde zenuwen of minder bloedtoevoer naar de benen (31 weken en +7,5 kilo). Als je echt last hebt zou ik kijken naar een extra zwaar kussen achter je rug zodat je echt “vastzit”, zoals een meditatie kussen.

één maand geleden

Ik heb dit zelf ook kan geen kwaad zegt de VK, merk het zelf aan mijn benen.. eigenlijk ben ik een buikslaper dus het is sowieso zoeken voor mij welke houding het beste is, dus geen stress 😘

één maand geleden

Het idee dat rugslapen slecht is voor je is wat verouderd! Je lichaam draait namelijk vanzelf als je te weinig bloed naar je benen krijgt bijv. Als je daar geen last van hebt kan je dus prima op je rug liggen

één maand geleden

Alle professionals (vk, bekkenfysio) die ik heb gesproken zeggen dat dit toch een beetje achterhaald is. Je lichaam geeft het aan als iets niet goed is voor jou of de baby. Word je duizelig of misselijk, dan zul je dit merken en omdraaien, ook als je in slaap bent :).

één maand geleden

Reactie op Ann0201

Je kunt prima op je rug slapen hoor! Enige wat er kan gebeuren is dat je bl ...
Dat inderdaad! En als dat gebeurd merk je dat. Tijdens m’n vorige zwangerschap een keer gehad en het voelde alsof ik out ging, echt niet fijn. Volgens de vk krijg je er eerst zelf last van voordat het voor je baby schadelijk is. Dan ben je allang omgedraaid, ook in je slaap. Dus zolang het goed voelt kan op je rug liggen prima. Wat mij overigens helpt om niet op m’n rug te draaien (ik wordt er namelijk echt niet lekker van als ik te lang op m’n rug lig) is een voedingskussen achter me leggen, dan voelt het alsof ik toch een beetje op m’n rug lig, maar ik kan niet verder draaien.

één maand geleden

Ik slaap elke nacht nog op mijn rug🙈 31+3. Ik kan anders gewoon niet lekker slapen. Heb aan de vk gevraagd of het erg is en die zegt dat het geen kwaad kan. Je lichaam zal zelf aan geven wanneer het niet goed ligt inderdaad. Ze zei mocht je je zorgen maken kan je ook onder 1 heup bv een opgevouwen handoekje leggen zodat de druk van je baarmoeder net anders verdeeld is dan plat op je rug