Hallo allemaal,
Eigenlijk moet ik even van me afschrijven en ben ik benieuwd of meer mensen dit herkennen.
Wij hebben een vriendin uit onze vriendengroep die we voor onze zwangerschap zo nu en dan wel apart van de groep zagen maar het was niet dat we beste vrienden zijn. Ze is gek met kinderen en het lukt ze niet om ze zelf kinderen te krijgen. Maar daardoor lijkt het wel of ze denkt dat elke baby die er komt of geboren wordt van haar wordt. Ze wil overal eigenlijk een flinke vinger in de pap hebben en heeft dan ook mijn baby shower georganiseerd wat ontzettend lief is. Maar ondertussen wel tijdens het organiseren me beste vriendinnetje buiten spel gezet hiervoor. Maakt hier dan ook graag even een opmerking over na de babyshower hoe geweldig ze wel niet is. Nu het dichter bij komt maakt ze zich ook volledig druk over de tuinversiering en probeert hierbij onze ouders voorbij te lopen. Wat niet lukt want ik heb een geweldige schoonmoeder die zich echt niet voorbij laat lopen. Daarnaast denkt ze ook dat ze als de baby er is gelijk mag komen en wil ze ook oppassen, noemt zich al tante en vinden we het vooral heel opdringerig allemaal inplaats van gezellig. Ze vraagt ook niet maar gaat er vooral vanuit. Ze is vooral heel veel nu er een baby komt en lijkt zich zelf voor alles uit te nodigen. We willen zeker niet ondankbaar zijn en waarderen vriendschap echt en willen haar niet kwetsen. Maar wij hebben nu eenmaal wel wat andere normen en waarden.
Zo willen wij eigenlijk de eerste week vooral voor ons zelf gebruiken en opa en oma. Er komt veel op je af bij de geboorte en die week erna maar dat lijkt ze niet te begrijpen.