23 Reacties

茅茅n maand geleden

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet had opgemaakt en dat de kraamzorg er binnen een half uur was toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis. Zij heeft het toen opgemaakt. Ik gebruikte gewoon een hoeslaken, onderlaken en deken. Op het Hoeslaken werd nog een hydrofiel gelegd (eerste opvang als kindje spuugt). Verder kan je een kindje straks instoppen met een deken, wat niet kan met een slaapzak. Onderlaken is ook voor het spugen. Dan hoef je niet alles te verschonen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel snel over ben gegaan naar een slaapzak. Vond die dekens maar vervelend haha.

茅茅n maand geleden

Hahaa ja dit is echt zo vaag. Dit wordt m'n 3e kindje in een co sleeper en ik begrijp het nog steeds niet. Ik doe het braaf zoals gezegd wordt. Ik heb overigens wel een slaapzakje maat 56/62 dus vanaf een week of 3 kijk km of een slaapzak wat is.

茅茅n maand geleden

Ik gebruik meestal gewoon aerosleep/ hoeslaken en dan soms ademend dekentje( met gaatjes in, als ze het over hun hoofdje zouden trekken als ze wat groter zijn of bij het draaien) en een warme slaapzak.

茅茅n maand geleden

Molton, onderlaken, hydrofiel, boven laken en dekentje dis is hoe je een cosleeper/wiegje/ledikant opmaakt! Molton, hydrofiel en boven laken voor het spugen. Molton om je matras te beschermen en extra vocht op te kunnen vangen net als op je eigen bed. Hydrofiel en boven laken ivm spugen dat je niet gelijk het hele bedje hoef te verschonen zeker niet evt meerdere keren op een dag. Nog geen slaapzak omdat je baby hier te klein voor is/te koud en je baby zich nog niet compleet loswoelt en vaak wel onder een deken blijft liggen. Zo ligt de kruik ook niet direct tegen je baby aan, want die leg je altijd tussen je lakentje/dun dekentje en deken in ivm veiligheid

茅茅n maand geleden

Hebben jullie speciaal voor in de co sleeper de lakentjes aangeschaft of is het ook mogelijk om die te gebruiken van het ledikantje en het wat strakker op te maken. Of toch beter nog een set voor in de co sleeper aanschaffen?

茅茅n maand geleden

Reactie op leo1234

Hahaa ja dit is echt zo vaag. Dit wordt m'n 3e kindje in een co sleeper en ...
Haha blij dat ik niet de enige ben 馃檲. Ik heb ook een slaapzak in maat 56-62..

茅茅n maand geleden

Reactie op marloess1995

Hebben jullie speciaal voor in de co sleeper de lakentjes aangeschaft of is ...
Ik gebruikte gewoon die van het ledikant. Sla je de helft gewoon onder het matras door.

茅茅n maand geleden

Reactie op nikkie93

Haha blij dat ik niet de enige ben 馃檲. Ik heb ook een slaapzak in maat 56-6 ...
Vaak is het hoofdje van je kindje bij een slaapzak nog niet groot genoeg waardoor je risico hebt dat je kindje in de slaapzak zakt. En het voordeel van een dekentje is dat je geborgenheid kan geven door strak in te stoppen

茅茅n maand geleden

Reactie op An-95

Molton, onderlaken, hydrofiel, boven laken en dekentje dis is hoe je een co ...
Dit is zo goed uitgelegd maar voor iemand die voor het eerst moeder word lijkt het net wiskunde. Ben zo benieuwd hoe dit eruit ziet. Moet ook een co sleeper kopen deze week

茅茅n maand geleden

En wie heeft er ervaring met wollen onderleggers voor wieg en/of kinderwagen? Ik ben zelf echt fan van wol vanwege de temperatuur regulerende eigenschappen. Ik zie vaak dat het kindje rechtstreeks op de wol wordt gelegd. Alleen in het begin zit je natuurlijk met spugen en doorlekken. Die onderleggers zijn niet echt geschikt om te wassen.

茅茅n maand geleden

Reactie op Loessnoes

En wie heeft er ervaring met wollen onderleggers voor wieg en/of kinderwage ...
Ik hen de bedjes zo opgemaakt, wollen onderlaken en wol dekentje en heb een hydorfiel ter hoogte van het hoofd en bij het ledikant heb ik ipb hydrofiel een laken dubbel gevouwen gewoon een smalle strook puur voor t hoofd. Als ik echt een door gelekte luier heb zal hij gewoon gewassen moeten worden of met de hand even schoongemaakt (doek+ wolwasmiddel) evt baking soda erop droog en na tijdje uitzuigen met stofzuiger voor geurtjes

茅茅n maand geleden

Reactie op Dreamed

Dit is zo goed uitgelegd maar voor iemand die voor het eerst moeder word li ...
Ik heb geen foto van toen mijn dochter klein was. Maar als je googelt op opmaken wieg en kijkt bij afbeeldingen wordt het hopelijk duidelijker. Alleen zo laag mogelijk opmaken dus je dekentje met bovenlaken zo laag mogelijk neerleggen. En anders doet je kraamzorg het toch weer direct opnieuw dus je hoeft niet bang te zijn omjet fout te doen. In het ziekenhuis maken we de wiegjes ook zo op

茅茅n maand geleden

Reactie op CVH2020

Ik gebruikte gewoon die van het ledikant. Sla je de helft gewoon onder het ...
Ik vond dit zelf echt verschrikkelijk, zo'n geworstel om dan het matrasje nog een beetje normaal te houden en niet overal mer hobbels en bobbels.. Wij gebruikten 2 setjes zowel voor de kinderwagen als voor de cosleeper, die zijn goed op maat en vond ik iig veel fijner.

茅茅n maand geleden

Reactie op marloess1995

Hebben jullie speciaal voor in de co sleeper de lakentjes aangeschaft of is ...
Ik heb echt wieglakentjes en dekentjes. Dus tegen de tijd dat mn kindje naar een ledikant gaat moet ik een grotere maat hebben

茅茅n maand geleden

Heeft iemand hier ervaring met het Nunki lakentje? :-)

茅茅n maand geleden

Hehe, zo ingewikkeld. Ik ben blij dat we tegenwoordig onder een dekbed slapen. Als ik vroeger bij mn oma ging logeren zat ik altijd volledig in de knoop met het laken en de deken. Maar daardoor weet ik wel waarom er een laken tussen moet. Een deken is veel ruwer, een laken voelt fijner tegen je huid. Die van mijn oma althans. Bovendien kun je een laken makkelijk wassen, een deken wordt zelden gewassen, alleen gelucht.

茅茅n maand geleden

Reactie op Charlotte13579

Heeft iemand hier ervaring met het Nunki lakentje? :-)
Ja wij! Bij de eerste gebruikt maar niet meteen vanaf de geboorte. Pas na een maand of 2 toen hij echt veel begon te draaien en onrustig te slapen. Werkte goed.

茅茅n maand geleden

Reactie op silverpeach

Ja wij! Bij de eerste gebruikt maar niet meteen vanaf de geboorte. Pas na e ...
Dank voor je reactie :-). Ik heb er ook een aantal positieve reacties over gehoord, dus zit te twijfelen om het aan te schaffen. De prijs ligt alleen best hoog, haha.

茅茅n maand geleden

Reactie op Ber22

Hehe, zo ingewikkeld. Ik ben blij dat we tegenwoordig onder een dekbed slap ...
Het wassen snap ik! Maar ik heb ook al zoveel heerlijk zachte dekens gevoeld in babywinkels!

茅茅n maand geleden

Reactie op nikkie93

Het wassen snap ik! Maar ik heb ook al zoveel heerlijk zachte dekens gevoel ...
Ja, gelukkig zijn de dekens beter geworden sinds die zware wollen kriebeldingen van mn oma 馃榿