1 Reacties

34 minuten geleden

Ik heb dit ook mee gemaakt. Na een val met 28 weken begonnen bij mij de weeën en was er een verkorte baarmoedermond te zien. Ik ben toen door gestuurd naar leiden en daar hebben ze allemaal testen gedaan. Uiteindelijk na een paar dagen ben ik naar huis gestuurd en met 29+1 weken begonnen de weeën opnieuw en braken mijn vliezen. Ik ben toen per ambulance naar het lumc gebracht en daar hebben ze alles voorbereid op dat de baby zou komen. Uiteindelijk na 2 dagen weeen en in dat heerlijke bed liggen die jij beschrijft 😩 zakte de weeën af en na een week mocht ik weer naar huis met thuis monitoring. Na een paar dagen weer ziekenhuis en weer weeen maar vanaf 30 weken zijn ze gestopt met weeen remmers. Uiteindelijk met dagelijks op en neer naar het ziekenhuis voor controlle (ook omdat mijn vliezen al gebroken waren) hebben we het weten te rekken tot 34+1 en toen ben ik ingeleid vanwege infectie gevaar en meconium houdend vruchtwater. Inmiddels is hij vandaag 1 week oud. Hij had langer kunnen blijven zitten als me vliezen niet gescheurd waren geweest maar hij doet het gelukkig heel erg goed!