15 Reacties
één maand geleden
Ben er zelf ook nog niet helemaal over uit.. liefst wil ik dat niemand weet wanneer het begonnen is. Dus wil het liefst geen ouders of schoonouders.. misschien dat ik de peettante/meter van dochtertje opkomst vraag
één maand geleden
Ouders wonen te ver, verwacht eens snelle bevalling want 1e was ook erg snel. Wij gaan buren op stand by houden, moet het nog wel vragen maar het lijkt mij dat ze dit helemaal prima vinden om te doen. Het is een uitzonderlijke situatie en ze kennen ons zoontje gelukkig ook goed, hebben zelf ook kinderen. Ik ga ook een aantal vrienden vragen, die wonen wel iets verderop. Het idee is dan om een bel lijst te hebben, mocht iemand toch niet bereikbaar zijn dan hebben we meerdere backups.
Ik ga ook zorgen voor een logeertasje voor m’n zoon die ik dan thuis en op de opvang heb zodat er overal een ‘vluchtkoffertje’ voor hem is!
één maand geleden
Voor de korte termijn hebben we vrienden gevraagd die in de straat wonen. Ik verwacht een snelle bevalling / mogelijk beetje haast.
Kunnen zij onverhoopt niet, dan willen de buren het ook doen.
Mochten we in het ziekenhuis moeten blijven / onvoorzien, dan kan hij langer bij mijn zus en zwager verblijven. Zij halen hem dan op.
Hij gaat nog niet naar school, dat scheelt wel in flexibiliteit denk ik.
Wij zorgen ook voor een koffertje met benodigdheden voor hem.
één maand geleden
Lastig is dat he..
Bij mij woont iedereen te ver weg en de buren zijn te oud of geen fijn gevoel bij.
Mijn man en ik hebben afgesproken dat , zodra de bevalling begint en de oudste op dat moment wakker is, hij zich daarover ontfermt en ik de bevalling deels alleen doe met verloskundige oid.
Bij de eerste bevalling zat ik zo in een bubbel.. kan me zijn aanwezigheid bijna niet herinneren (hij was er wel) verder kijken we wel hoe het loopt.
Hopelijk vind je een oplossing die bij jullie past .
één maand geleden
Ik heb een heel goede vriendin die ilyasje goed kent en zelf 2 oudere kids heeft. Zij woont op 100 meter van bij ons. Ilyasje zal daar verblijven, en mijn man zal de dagen na de bevalling deels bij mij in het ziekenhuis blijven en deels bij de kleine
één maand geleden
Reactie op Luna-93
Lastig is dat he..
Bij mij woont iedereen te ver weg en de buren zijn te o ...
Inderdaad best lastig als je niet veel back up hebt. Mijn ouders zouden onze dochter opvangen, maar zei mijn vader ineens dat ik maar een andere oplossing moest verzinnen. Het kon wel maar dan wel op specifieke dagen, tjah ik kan de bevalling niet sturen op die dagen haha.
Ik vind het heel stoer en knap van je dat je het eventueel alleen aan durft! Al moet ik zeggen dat ik bij de vorige bevalling ook meer had aan de verloskundige en verpleegkundige in het ziekenhuis. Die hebben me fantastische gecoacht en je moet het toch zelf doen.. toch vond ik het een fijn idee dat mijn partner in dezelfde ruimte was. Hopelijk kan dat dit keer weer.
Jullie ook succes allemaal, fijn als je een betrouwbare achterban hebt :-).
één maand geleden
Ik zit hier ook mee. Mijn schoonouders wonen het dichtste bij én zijn met pensioen, ten op zichte van mijn ouders die verder weg wonen en werken. Maar ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in dat zij weten dat "het begonnen is". Dat verpest al meteen mijn bubbel voor mn gevoel.
Mijn broertje en ik zijn allebei thuis geboren terwijl mijn oudere broer/mijn oudere broer en ik lagen te slapen. Dat zou chill zijn maar ik weet niet of ik er gerust op ben dat ie dan doorslaapt... Wat als ie tijdens de persfase wakker wordt. lijkt me niet chill.
één maand geleden
Mijn buurvrouw/zus/moeder bel ik.
Moeder woont ver weg, zus 20 min hiervandaan en buurvrouw kan hier gelijk zijn.
Bedoeling is dat onze dochter met onze moeder mee gaat.
Maar ik word waarschijnlijk ingeleid of krijg een keizersnede. Maar mocht ze spontaan komen dan hebben we dat dus als oplossing.
één maand geleden
Mijn schoonmoeder zal hierheen komen al is het wel 45 minuten rijden. Tot die tijd zal mijn moeder/vader/zus/beste vriendin kunnen bellen. Mijn moeder heb ik het liefste bij de bevalling samen met mijn man
één maand geleden
Mijn schoonzus woont op 5 minuten lopen van ons en anders kunnen mijn schoonouders er zijn met halfuur rijden.
één maand geleden
Reactie op silverpeach
Ouders wonen te ver, verwacht eens snelle bevalling want 1e was ook erg sne ...
Wij hebben een beetje hetzelfde idee met buren en een vriend als stand-by. En als alles mislukt dan zal mijn man er voor onze dochter moeten zijn (wat vooral voor hem vervelend is dat hij de bevalling mist, voor mij maakt het niet uit als hij er niet is. Ben toch met mezelf bezig 🙈). Al hoop ik dat de bevalling is op een dag dat dochter op de opvang is 🤞 bij ons ging het ook snel en overdag, dus de kans is er wel.
Wat een goeie trouwens om ook voor je kind een ‘vluchttasje’ klaar te hebben staan, daar had ik dus nog helemaal niet aan gedacht 🙃