13 Reacties

één maand geleden

Het is heel moeilijk 😅 elk merkje verschrikt Bv. 56 Primark zegt 0-3 maanden, Adidas en Nike 2-4 maanden, H&M 3 maanden 😑

één maand geleden

Maten 44 t/m 62 heb ik in de commode/kledingkast. Alles erboven ligt nog ongewassen met kaartjes in een afgesloten curver bak op zolder. In de commode heb ik de broekjes, shirtjes, truitjes op maat & rompertjes ook verdeeld in mouw/mouwloos en op maat. Het hangt een beetje af van de grootte van je baby… als je twijfelt zou je al tot en met 68 erbij kunnen doen. Ik heb al 4 kindjes en al mijn kindjes zijn kleiner dan gemiddeld dus maat 68 hebben ze allemaal echt pas aangehad met 4-6 maanden.

één maand geleden

Ik heb bij beide kinderen als volgt gewerkt; 1 maat in de kast voor het grijpen (50/56, 62/68, 74/80 enz) en de volgende maat in een tas/zak/doos gewassen in de kamer. Mocht er een groeispurt aankomen dan was het in ieder geval al eens gewassen en klaar voor gebruik

één maand geleden

Ik heb enkele kleertjes van maat 50 voor de eerste maand( afhankelijk van de grootte/ gewicht van de baby), bij controle bij gynaecoloog even navragen, dan ga ik er misschien nog bijhalen. Veel meer van maat 56. Hier kunnen ze vaak lang in.

één maand geleden

50, 56 en 62

één maand geleden

Ik heb net alles van maat 50,56 en enkele in 62 gewassen en gestreken. In 62 enkel de kleinere want sommige merken vallen echt klein. Alle grotere maatjes zijn nog gevouwen en met prijskaartje apart in de kast. Als de baby er is wil ik kijken hoe groot ze is en afwachten hoe snel ze groeit en dan zo telkens wat kleding wassen waarvan ik zeker weet dat ze het kan dragen. Wij hebben echt,denk ik,te veel kleding gekocht dus ben benieuwd hoeveel ze er van kan dragen 😅

één maand geleden

Ik heb 50/56 in de kledingkast en 62/68 in een aparte bak en alles wat daarboven valt in weer een aparte bak. 😊

één maand geleden

Deze verdelers voor in de kast zijn ook ideaal!

één maand geleden

Wat vooral ingewikkeld is, is dat de ene 56 de andere 56 niet is. Zo heb ik hier broekjes liggen waarvan de 56 groter is dan dan een 68. Dus ik heb nu een verdeling gemaakt met "dit zit ergens in het begin" en "dit zit sowieso niet in het begin". En dan als ze er is maar een goede verdeling maken, want vind het ook zonde om er te laat achter te komen dat een bepaalde 68 eigenlijk valt als 56.

één maand geleden

Reactie op Pindaklaasje

Wat vooral ingewikkeld is, is dat de ene 56 de andere 56 niet is. Zo heb ik ...
Ik heb dit ook zo gedaan en werkte bij de andere kinderen ook prima. Mijn kast heeft 2 deuren heb aan de ene kant klein gehangen en aan de andere kant alles wat duidelijk groter valt. Ik heb ook gewoon best wel wat 50 of 50/56 setjes ookal zeggen vele het wordt kort gedragen sommige maten zijn gewoon niet te vergelijken en vind het soms heel leuk als iets beetje groot valt maar bijv een boxpakje moet niet te groot zijn dat vind k niks. Ik heb zelf ook een paar setjes 56 gekocht maar verder dan die maat ga ik niet. Mijn ervaring is gewoon dat je dingen toch niet zo leuk vind staan bij je kindje óf dat ze toch langer met een setje doen en je tegen de tijd dat ze het aan kunnen het seizoen veranderd of je het gewoonweg niet meer aantrekt

één maand geleden

Reactie op Pindaklaasje

Wat vooral ingewikkeld is, is dat de ene 56 de andere 56 niet is. Zo heb ik ...
Zo doe ik het ook inderdaad. Bij vorige baby had ik alles op maat ingedeeld en dan kwam ik er soms later achter dat iets heel klein viel en ze het dus niet paste. Nu heb ik gewoon maat 50, 56 en alles wat ongeveer zo klein valt in de kast gelegd. 62 ligt in een aparte bak op zolder.

één maand geleden

Ik had maat 50 in de lades en de rest per maar verpakt. Zodra hij eruitgroeide maatje eruit maatje erin😅

één maand geleden

Bedankt dames! Heb uiteindelijk maat 50 en 56 in de commode gedaan en alles erboven opgeborgen voor later. Het viel me idd wel op dat maat 62 soms evengroot of kleiner viel zelfs dan maat 56, dus het is heel verwarrend. De komende dagen spit ik nogmaals door de grotere maten om alles wat overeen komt met 56 toch in de commode bij te voegen zodat ze later niet ongedragen achter blijven. Tis echt een klus!