17 Reacties

één maand geleden

Ik ben ook van plan om probiotica te gebruiken, bijna heel de zwangerschap al gedaan door darmklachten. Weet niet of je BV of KV wil gaan geven? Bij KV kun je het ook nog door de flesjes doen en bij BV geef je de probiotica nog door via de moedermelk. Dus ik start gewoon met er weken en ga door na de bevalling (ben van plan BV te geven) dan maakt het niet zoveel uit wanneer de baby komt

één maand geleden

Met 34 weken

één maand geleden

Ik ben 2 weken terug begonnen, toen 30 weken. Maar ik vergeet het ook nog wel eens. Je moet het voor het slapen nemen en het moet eerst 15 minuten staan.

één maand geleden

Waarvoor is dat?

één maand geleden

Hebben jullie hier ook al ervaringen mee, bij een eerste baby? Ik kende dit niet, vind het wel heel interessant

één maand geleden

Reactie op Mies206

Ik ben ook van plan om probiotica te gebruiken, bijna heel de zwangerschap ...
Oh perfect! Ik zal eerst ook BV geven (als het weer lukt), dus dan is 6 wkn ervoor genoeg. Dank!

één maand geleden

Reactie op 3024

Hebben jullie hier ook al ervaringen mee, bij een eerste baby? Ik kende dit ...
Nee, bij de eerste wel over gehoord maar niet geprobeerd. Onze dochter had heel veel last van krampjes, dus is nu absoluut het proberen waard. Al is het maar om te kijken of het werkt en hopelijk heb ik er zelf ook baat bij.

één maand geleden

Reactie op Lenka2021

Waarvoor is dat?
Probiotica voor moeder als voor de baby.

één maand geleden

Reactie op denisea_

Nee, bij de eerste wel over gehoord maar niet geprobeerd. Onze dochter had ...
Ben heel benieuwd! Ik heb zelf ook lastige darmflora maar heb daar normaal medicijnen voor die ik deze 9 maanden niet mag en merk dat ook wel. Altijd getwijfeld over probiotica maar omdat de meds vooralsnog goed werkten, niks mee gedaan. Maar dat het nu voor de baby ook zou kunnen helpen, lijkt het me zeker geen kwaad kunnen voor ons beide! Bedankt voor de tip!

één maand geleden

Reactie op 3024

Nee, de eerste had veel krampjes, dus nu dit proberen. Baat het niet dan schaadt het niet. Overigens gaat het potje best snel. Dus als je een leuke 2e halve prijs actie tegenkomt is dat een aanrader.

één maand geleden

Reactie op 3024

Bij de eerste ook gebruikt. In week 34 mee gestart. Ik had er zelf een betere stoelgang van en toen me zoontje werd geboren geen gezeur met krampjes. Toen ik ermee stopte z’n 6 weken later kreeg meneer ineens last van krampjes. Dus bij deze zwangerschap ga ik het weer met 34 weken innemen. Ik ga zelf kv geven dus meng het door ze flesje.

één maand geleden

Ik neem orthiflor probiotica al sinds begin van de zwangerschap (na overleg met verloskundige) ivm moeizame stoelgang. Ik neem het niet iedere dag, meestal paar dagen wel en dan weer paar dagen niet. Afhankelijk van hoe mijn stoelgang gaat. Vk gaf destijds als tip vooral ook te nemen wanneer je bv geeft :)

één maand geleden

Ik begin volgende week met probiotica. Van orthiflor had ik nog niet gehoord, moet ik eens nalezen. Probiotica was het enigste wat mijn dochter hielp tegen krampjes. Ze had toen buikpijn van week 6 t/m 12, was echt vreselijk soms niks te kunnen doen voor haar, tot dat ik eindelijk eens las over probiotica, na 3 dagen gelijk de helft verminderd

één maand geleden

Ik ben ook benieuwd of je eerder kan beginnen idd! Ik moet namelijk sowieso eerder bevallen ivm tweeling.

één maand geleden

Reactie op Maddie93

Ik ben ook benieuwd of je eerder kan beginnen idd! Ik moet namelijk sowieso ...
Het kan nooit kwaad om eerder te beginnen. Enige nadeel is, als je toch later bevalt dat dat spul duur is en je dan dus veel potjes gebruikt. Maar ik heb een boel over voor het voorkomen van krampjes..

één maand geleden

Reactie op Ber22

Het kan nooit kwaad om eerder te beginnen. Enige nadeel is, als je toch lat ...
Ooh nou later bevallen is hier geen optie dus dan begin ik wel gewoon eerder, thanks!

één maand geleden

Nooit van gehoord maar ga het wel proberen. Mn eerste zoontje had echt maandenlang krampen maar dit werd toen wel minder door Sab Simplex en hij bleek koemelkallergie te hebben dus waarschijnlijk daardoor extra last. Maar wil dit zeker een kans geven