12 Reacties

vorige maand

Ik zou gewoon even kijken hoe ze verder eet. Als ze genoeg vaste voeding op een dag eet, dan kan een bekertje/flesje gewone melk dalijk geen kwaad toch lijkt me? Eet ze nog niet veel vast voedsel, dan zou ik dat dus nog niet doen

vorige maand

Ik geef nu al sommig eten moet koemelk eerlijk gezegd.. ik had een keer pap gemaakt ermee, want borstvoeding en fles voeding weigert ze volledig als het niet uit mijn borst komt,, ik doe het ook met Griekse yoghurt, maar dacht is weer is wat anders. Ik wist trouwens niet dat het probleem zout en ijzer opname was ik dacht dat ze gewoon niet willen dat je koemelk geeft ipv fles voeding of borst voeding.. Maar dat in kleine hoeveelheden in bijv een pannenkoekje ofzo niet erg is.

vorige maand

Ik heb bij mn oudste dochter denk ik rond 13-14 maanden de overstap gemaakt. Ik gaf nog bv maar mn productie ging achteruit toen en ze dronk echt goed uit een beker op die leeftijd. Bij haar is het toen gelijk heel goed gegaan en nu is ze 4 en vind melk nog steeds erg lekker! Mijn jongste is meer gehecht aan de borst merk ik en heb nu ook nog meer dan zat productie, dus ik blijf voorlopig nog bv geven voor haar middagslaapje. Misschien dat ik na haar 1e verjaardag al wel af en toe een slokje melk geef om aan de smaak te wennen, want dit vind ze erg moeilijk. Hapje yoghurt/kwark vind ze nu ook nog niks namelijk.

vorige maand

Reactie op xmisuzu

Ik geef nu al sommig eten moet koemelk eerlijk gezegd.. ik had een keer pap ...
Ik heb ook het idee dat het voornamelijk erom gaat dat een baby onder de 1 jaar soms nog weinig voedsel eet qua koolhydraten en ijzer etc. En dan qua groei dus anders te weinig binnen krijgt als je koemelk geeft ipv kunstvoeding of borstvoeding. Maar als je dus een goede eter hebt die niet meer afhankelijk is van borstvoeding of kunstvoeding lijkt het mij niet zoveel uitmaken of je nou bij 11 of 14 maanden overstapt haha

vorige maand

Mijn zoontje is nu 11 maanden en geef hem af en toe een paar slokken hij vind het heerlijk

vorige maand

Mijn zoontje wordt over 2 weken 1 jaar en krijgt nu sinds een week voor het slapen gaan een klein flesje van 120ml alpro soja melk voor kindjes vanaf 1 tot 3 jaar

vorige maand

Wat voor melk geven jullie? Magere melk, halfvolle, soja of toch gewoon volle melk? Ben benieuwd! Ik ga binnenkort ook beginnen met introduceren

vorige maand

Reactie op Amyous

Wat voor melk geven jullie? Magere melk, halfvolle, soja of toch gewoon vol ...
Wij gaan halfvolle melk geven. 😊 Opvang geeft dit ook aan de kindjes.

vorige maand

Ik geef al een maand of 3 een danoontje na het eten, soms een klein hapje slagroom en ook yoghurt met fruit. Ze reageer hier goed op dus zo gaan we het langzaam uitbreiden.

vorige maand

Hier vanaf 7 maanden al af en toe wat yoghurt enzo. Nu standaard 1x per dag beetje yoghurt of een danoontje. Ze zit nog op 3 flesjes en als ze alleen haar avondfles nog krijgt ga ik wel eens gewoon melk introduceren als drinken.

vorige maand

Ik heb bij m'n oudste na z'n eerste verjaardag nog de nutrilon opgemaakt en daarna gewoon halfvolle melk warm gemaakt. En daarna steeds kouder gelaten tot hij het gewoon koud dronk.

2 dagen geleden

Ik heb eerder bekertjes gegeven magere melk gegeven om te wennen. En ik had met 11 maanden afspraak consultatie bureau en die zei dat ik hem gewoon volle melk mocht geven. Dus ben toen gelijk overgestapt na volle melk.