4 Reacties
2 maanden geleden
Is ze meteen zonder eerst te wennen naar de peutergroep gegaan? Hier wennen ze er namelijk stap voor stap aan. Eerst overdag paar keer spelen daar en wennen zodat ze al helemaal bekend zijn met iedereen voordat ze over gaan. Ook gaan ze bij ons vaak met 2,5 pas over omdat ze het anders nog net wat te vroeg vinden. Verder zal ik mij nu niet druk maken! Je dochter is er blijkbaar klaar voor om over te stappen en ze zorgen alsnog goed voor de kindjes. Zullen vast ook nog kindjes zitten die ze vanaf de baby groep kent. Ze zullen vast wat extra aandacht aan haar geven zo’n eerste keer.
2 maanden geleden
Het blijft altijd spannend voor jou als moeder en voor je dochter maar ik heb vooral positieve ervaringen gehad. Met name qua praten, enorme sprongen maakte onze dochter toen ze naar de ‘grote’ groep ging. Ook met zindelijkheid hielp het.
Afgelopen november zijn we verhuisd en toen moest ze naar een compleet nieuw kinderdagverblijf, dat was ook erg spannend (voor ons beide) maar het verbaast me hoe makkelijk kinderen zich aanpassen. Binnen no time heeft ze weer nieuwe vriendjes en vriendinnetjes gemaakt. Ook hier ‘rusten’ de oudere kindjes op stretchers. Daar wende ze ook redelijk snel aan, ene keer sliep ze wel andere keer niet.
Het komt echt goed 😊
2 maanden geleden
Ik ben ook normaal gesproken de nuchterheid zelve, maar toen ik mijn zoontje huilend achterliet bij zijn eerste dag op de peutergroep, moest ik zelf thuis toch ook even huilen…
Inmiddels is die helemaal gewend (paar weken verder) en doet die het hartstikke goed! Hij was er echt aan toe en speelt heel leuk met alle kindjes en nieuwe spelletjes. Krijg alleen maar positieve verhalen van de leidsters te horen. En ook leuk om te zien zijn de enorme sprongen die hij nu ineens maakt. Het is ineens een echt peutertje 😁