Hallo dames,
Mijn vriend en ik wonen niet samen maar hebben al wel een peuter rond lopen. Op werk heeft hij niet verteld weer vader te worden omdat hij naar eigen zeggen graag wil worden overgeplaatst naar een andere locatie. Hij heeft een normaal verlof aangevraagd voor in december. Nu de bevalling dichterbij komt en ons meisje over 2 week al geboren mag worden zit ik hiermee in de stress. Wat als de bevalling start als hij op werk is; wat ga je dan zeggen zodat je weg kunt? Ik vind het een super raar verhaal dat ten eerste en ten tweede heb je in Nederland gewoon recht op geboorte verlof en aanvullend geboorteverlof als vader. Ik zie het gebeuren dat hij niet bij de bevalling komt vanwege werk als die toevallig aan het werk is en alleen komt helpen tijdens het aangevraagde verlof in december. Dames, ik ben hierdoor enorm gestrest ! Want ik kan echt niet in het begin in mijn eentje voor een new Born en peuter zorgen!! Ik heb hem een ultimatum gegeven dat als hij het zelf niet aankomende week regelt ik zijn leidinggevende ga mailen ! Wat zouden jullie doen in zo’n situatie ??