9 Reacties

9 dagen geleden

Zelf heb ik niet echt mega verwachtingen bij een peetoom/peettante. Maar dit komt misschien ook vanuit mijn opvoeding, bij mij waren het mijn oom (broer van mijn vader) en zijn vrouw. Maar nooit anders behandeld door hun dan door andere ooms en tantes etc. denk dat dit best veel uitmaakt. Zelf hebben wij nu nog niet iemand gevraagd gekozen, maar degene die ik wil kiezen zal ook gok ik niet meer of minder aandacht aan ons kind geven. Maar je kan het natuurlijk altijd opgooien van wat verwachten vanaf jullie zijn maar ook wat zij zich erbij voorstellen.

9 dagen geleden

Ik ken het principe, maar in deze regio gebeurt er niets mee. Ik ben geen peettante en vraag ook niemand hier voor. Ik hoop voor je dat je schoonzus bijdraait. Soms kost iets tijd of moet het tastbaar en minder abstract worden. (Mijn man kan ik 20 keer meenemen naar de verloskundige en 60 keer mijn buik laten voelen, maar zwangerschap vindt hij abstract. Nu begint de periode van het hebben van en zorgen voor een kind pas echt te landen,)

9 dagen geleden

Ik vind peetoom en peettante ook wat raars eigenlijk. Liefde en interesse moet er uit zichzelf zijn en kun je niet 'afdwingen' door iemand een bepaalde titel te geven zodat diegene extra lief is voor jou/je kindje. Ik zou willen dat de mensen die in ons leven( met baby) willen zijn ze de kans geven om betrokken te zijn in hoeverre zij dat zelf willen, en mensen die minder interesse tonen in de baby , dat mag ook!

9 dagen geleden

Ik ben zelf peettante maar behandel dat neefje niet anders dan mijn andere neefje waar ik "gewoon tante" van ben. Lijkt me ook heel raar om verschil te maken tussen hen omwille van een titel. Nu verwen ik ze beide goed dus ze komen sws niks tekort haha. Enige waar het voor ons voor staat is dat mocht er iets met de ouders gebeuren dan mn neefje dan bij ons komt wonen. Maar dit is natuurlijk worst case scenario

9 dagen geleden

Reactie op BrittLoulou

Ik ben zelf peettante maar behandel dat neefje niet anders dan mijn andere ...
Misschien is het in België anders maar in Nederland betekent peetoom en peettante niet dat het kind daarheen gaat mocht er wat gebeuren met de ouders. Dat moet bij de rechtbank vastgelegd worden. Is er niks vastgelegd dan worden de ouders van moeder voogd. Betekent nog niet dat het kind daar gaat wonen. Zij mogen dan beslissen wat er met het kind/ kinderen gaat gebeuren en waar ze heen gaan.

9 dagen geleden

Reactie op L990

Misschien is het in België anders maar in Nederland betekent peetoom en pee ...
Klopt, behalve dat het bij de notaris gebeurt d.m.v. testament in plaats van bij de rechtbank. In Nederland is een peetoom of -tante inderdaad juridisch zonder betekenis of rechten.

9 dagen geleden

Reactie op L990

Misschien is het in België anders maar in Nederland betekent peetoom en pee ...
Ik ben nederlandse. En dat hoeft niet perse via de rechtbank. Je hebt een site waar je gratis een voogd kan registreren. Dat moet je inderdaad wel zelf regelen en gebeurd niet automatisch als je peettante bent

9 dagen geleden

Och ik leer weer eens wat, top

9 dagen geleden

Reactie op BrittLoulou

Ik ben nederlandse. En dat hoeft niet perse via de rechtbank. Je hebt een s ...
Klopt! Maar dan krijg je bevestiging van de rechtbank. Zelf ook via die website gedaan voor ons zoontje.