29 Reacties
één maand geleden
Hangt er denk ik echt vanaf hoe hij gezet is en hoe je rug is.
Hier een kromming in de ruggenwervel dus ruggenprik niet goed gezet.
Weeën alles van gevoeld, persweeën ook & ook van de uitweg van mn dochtertje nog best veel meegekregen
één maand geleden
Reactie op Hello2024!
Je voelt helemaal niks als je een ruggenprik neemt
Ik heb alles gevoeld😅
één maand geleden
Je voelt met een ruggenprik helemaal niks. Zodra je persdrang heb voel je dat wel.
één maand geleden
Ik voelde met de ruggenprik één kant van mn lichaam nog. Dus ik had enorm veel spijt dat ik hem had genomen. Ik voelde dan ook alles nog, de weeen, het moment dat ik moest persen (die druk), eigenlijk alles. Ik wil je niet bang maken hoor! Absoluut niet maar een ruggenprik is niet altijd rozengeur en maneschijn.
één maand geleden
Ik heb hem gehad tijdens eerste bevalling. Was een verademing na een uren lange weeenstorm, ik bleef de weeën wel voelen. Tot mijn verbazing werd de ruggenprik met persen wel uitgezet. Ik hoorde hierna dat dit protocol per ziekenhuis verschilt dus goed om dit met je verloskundige of het ziekenhuis te bespreken.
één maand geleden
Bij mijn vorige bevalling was ik zo gelukkig met de epidurale. Ik voelde geen pijn maar wel degelijk een drukkend gevoel wanneer de weeën kwamen en ik moest persen. Ik kon - met hulp - mijn benen zelfs nog verleggen. Tegen dat ik het 'knuffeluurtje' (huid op huid) had gehad kon ik al zelf rechtkomen en naar de rolstoel gaan om naar de kamer te gaan.
Ik heb bij deze zwangerschap dan ook maar 1 wens: opnieuw een epidurale😇.
één maand geleden
Reactie op BlackFairy
Ik voelde met de ruggenprik één kant van mn lichaam nog. Dus ik had enorm v ...
Dit had mijn overbuurvrouw ook.
5x geprobeerd, bij 6e keer gelukt. Bleek ze maar aan 1 kant verdoofd. Ze vond het nog verschrikkelijker dan zonder.
Na de bevalling lekte er helaas ook hersenvocht dus de eerste weken heeft ze zoveel hoofdpijn gehad dat ze alleen in donker kon liggen. Hele kraamtijd gemist
één maand geleden
Reactie op M_1986
5x geprobeerd, bij 6e keer gelukt. Bleek ze ...
Oh wat erg!
Vriendin van mij had ook 4 pogingen nodig met het zetten van de ruggenprik. En uiteindelijk zat ie nog niet goed. Ik hoor zo verschrikkelijk veel slechte verhalen over die prik...
één maand geleden
Ik heb de ontsluitingsweeën helemaal niet meer gevoeld. Ik kon zelfs avondeten (kreeg meteen honger nadat de ruggenprik gezet was🤭) en een paar uurtjes (3-4 uur) slapen! Dat was voor mij een redding anders zou ik zo uitgeput raken dat ik zeker met keizersnede eindig (ik was ingeleid en was al 'bezig' met de bevalling 2 dagen, ik was erg aan het einde van mijn krachten). Ruggenprik is ook interventie maar behalve dat had ik een natuurlijke geboorte (geen vacuümpomp, geen andere middelen, geen keizersnede). Persweeën heb ik wel gevoeld. Maar ik had ook veel pech, dochtertje lag eigenwijs scheef (en is als superman met een handje eerst uitgekomen 🤭verder placenta bleef achter, met veel pijn en bloedingen, 3,5 liter bloed verloren, moest dan naar de OK). Dus bij mij zou het niet eerlijk zijn om alles aan de werking van de ruggenprik te gooien. Ik weet het maar, dat het kwam als echte verlossing tijdens de ontsluitings fase. En dat ik bii de tweede bevalling gewoon zo vroeg mogelijk voor de ruggenprik vraag (zodra nodig, natuurlijk). Ik heb te lang met een schuldgevoel rondgelopen terwijl het echt niet nodig was. Ik heb ervoor gevraagd al ik het niet meer kon trekken van de uitputting.
één maand geleden
Mijn eerste was een hel. Ik had 3 dagen lang weeen die me lieten kruipen over de vloer. Dus nacht geslapen met pethadine prik dit maakte me erg duizelig maar ik kon slapen. Na 4 dagen eindelijk 5 cm en ruggenprik. Ik was moe chaggerijnig en had extreem veel pijn en was op. Echt op.. de ruggenprik werd gezet. Ik kwam boven die man maakte grapjes datie net ze vissie op had. Ik had de kracht niet te reageren zat in me trans.
De dame die de prik ging zetten legde nodige uit ik kreeg niet veel mee was te druk met me weeen en pijn.
Ik moest op de bedrand zitten. De man ging op mijn schouders hangen uit voorzorg dat je niet beweegd. Dit voelde wat benauwend zij prikte en ik weet nog dat ik dacht iell. Niet zo zeer au maar iell ik hoorde krakend geluid maar inwendig lastig uitleggen.
Daarna voelde ik wat druk. Het was kut want ik zat in een wee en vervloekte vooral die man die op me schouders hing. De vloeistof liep er in. En ik voelde niks meer!
Ik kon ieder kwartier drukken om vloeistof in te laten lopen. Dus dit deed ik ieder kwartier denk die pijn hoef ik niet meer terug. (Achteraf dom! Want je word erna wel beroerd van) Dus alleen gebruiken op de momenten dat t echt nodig is zorgt dat je je erba beter voelt. Ze waren m vergeten uit te zetten dus geperst op de monitor 🙈 dat was wel even gek want voelde niets wat ik deed. Toch was ze er 20 min.
De 2e ruggenprik die ging ook goed zat halfzijdig en ik had een bloeddruk val gehad (valt mee hoor om mee te maken) Ze wilde lijn bijzetten toen ik met de weeën opwekkers eenzijdig weeen had maar was al te laat ze liep weg kleine kwam al
Ik zou wel weer ruggenprik willen bij de derde in december❤️
één maand geleden
Reactie op M_1986
5x geprobeerd, bij 6e keer gelukt. Bleek ze ...
Jeetje! Ja precies, ik heb ook weken nog last van mijn rug gehad. Die maakte na de ruggenprik allemaal gekke geluiden waar ik echt zo oncomfortabel van werd. Mijn zus was ook een aantal dagen na haar ruggenprik nog deels verlamd. Nooit weer! Dat weet ik wel.
één maand geleden
Ik heb een ruggenprik gehad tijdens mijn eerste bevalling. Mijn energie na drie dagen weeën was echt op! Na mijn ruggenprik wel nog even kunnen slapen, ondanks de opwekkers die ik kreeg. Gek genoeg voel je persweeën wel (ze haalde het pompje er een uur van te voren uit), maar heel veel pijn deed het niet. Je voelt wel de drang beneden zeg maar
één maand geleden
Vooral druk, en bij persen indd voelde ik wel zo goed als alles maar dat was zo voorbij. Vond een bevalling zonder prik en pijnstilling echter echt veel fijner. Zowel bevalling zelf als het herstel.
één maand geleden
Ik voelde niks meer tijdens de ruggenprik, weeën activiteit viel weg. Dus ik moest tijdens 10 cm ontsluiting voor 2 uur wachten tot de verdoving eruit was, en toen mocht ik weer op eigen houtje verder. Deze keer ga ik dan ook niet voor de ruggenprik 🤞🏼
één maand geleden
2 keer een ruggenprik gehad. Bij de eerste bevalling voelde ik niet een hevige persdag maar wel een druk van onder, waardoor ik wist dat ik moest persen. 2 uur over gedaan voordat onze zoon werd geboren. Bij de 2e bevalling ook een ruggenprik, en toen was het in 6 minuten gepiept. Ik zou het zo weer doen! Herstel viel niet tegen, geen bijwerkingen gehad.
één maand geleden
Bij me eerste kind had ik ook een ruggenprik genomen na 17 uur pijnheid kon ik het niet meer aan mijn ontsluiting ging ook nt verder dan 4cm toen ik ruggenprik had genomen heb ik niet zo lang moeten wachten tot mijn persen maar ik heb wel alleen de persdrang gevoeld dacht ik moest poepen maar het was een persdrang plus 💩 tegelijk ieder heeft het situatie anders meegemaakt iemand kan het voelen en een ander persoon weer niet